Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:09:50 GMT

«تابستان ۱۳۶۹» به تابستان ۱۴۰۱ رسید/چهل خاطره از اسارت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۳۷۸۳

«تابستان ۱۳۶۹» به تابستان ۱۴۰۱ رسید/چهل خاطره از اسارت

به گزارش خبرگزاری مهر، «تابستان ۱۳۶۹» نوشته مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب شامل چهل خاطره است که مرتضی سرهنگی طی سه سال در میان انبوهی از خاطرات اسارت انتخاب کرده است. به اعتقاد نویسنده، ادبیات اسارت از سوغاتی‌هایی است که اسیران جنگ همراه خودشان آوردند و هزینه آن جوانی و سلامتی‌شان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی سرهنگی از نویسندگانی است که چهل سال است در حوزه ادبیات مقاومت فعالیت دارد. از آثار او می‌توان به «اسم من پلاک است»، «پابه پای باران» و «خرمشهر خانه رو به آفتاب» اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«تشنه‌ام بود و از آن‌ها آب می‌خواستم ولی همین که دهان باز می‌کردم و می‌گفتم ماء…آن‌ها می‌خندیدند.گفتم: چرا می‌خندید؟ من تشنمه، مگه نمیگین شیعه هستین؟ خب یه کم آب بدین بخورم!

مشکل اینجا بود که آن‌ها فکر می‌کردند من صدای گاو درمی‌آورم تا آن‌ها را بخندانم. یک دفعه یادم آمد که محرم هنگام نوحه خواندن می‌گفتم: انا عطشان حسین.

گفتم: انا عطشان اسماعیل، انا عطشان، تشنمه، تشنمه.»

این‌کتاب با ۳۲۳ صفحه و شمارگان ۱۲۵۰ نسخه منتشر شده است.

کد خبر 5511506 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی سرهنگی انتشارات سوره مهر خرمشهر معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی تازه های نشر انتشارات به نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید محمود دعایی ترجمه علوم انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دفاع مقدس انتشارات سروش فلسفه اسلامی روزنامه اطلاعات انتشارات کتاب جمکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم

دکتر اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگیان، به ستایش از زبان فارسی پرداخته و ادبیات و زبان فارسی را بسیار بالاتر از دیگر زبان ها می داند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • زندانی شدن یک معلم به‌خاطر تشابه اسمی با یک فرمانده
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • این مرد بخاطر شباهت اسمی با یک فرمانده سپاه، ۳ سال در زندان انفرادی بود
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم