Web Analytics Made Easy - Statcounter

از میان مساجد دارای کانون‌های فرهنگی هنری در سطح کشور؛ موارد بسیاری به نام و یا القاب منتسب به امام رضا(ع) فعالیت می‌کنند تا از این طریق عرض ارادت به ساحت مقدس ثامن‌الحجج(ع) داشته و از سوی دیگر به نام آن امام همام شناخته شوند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با سالروز ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت؛ شاه خراسان، بر آن شدیم از میان مساجد دارای کانون های فرهنگی هنری؛ گزارش آماری از مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری و بعضا مساجد و کانون‌هایی که به صورت مشترک به نام یا القاب آن حضرت انتساب دارند تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای دریافتی، از این میان تعداد ۴۹۹ باب مسجد، ۳۶۵ باب کانون فرهنگی هنری و ۳۶۰ باب مسجد و کانون به صورت مشترک به نام یا القاب امام رضا(ع) فعالیت دارند که در مجموع ۱۲۲۴ باب می شوند.

گزارش می افزاید: استان خراسان رضوی با ۱۲۱ باب کانون فرهنگی هنری؛ استان اصفهان با ۷۳ کانون فرهنگی هنری؛ استان‌های فارس و تهران هرکدام با ۷۲ کانون فرهنگی هنری؛ استان سیستان و بلوچستان با ۶۸ کانون فرهنگی هنری؛ استان مازندران با ۵۸ کانون فرهنگی هنری؛ استان‌های آذربایجان شرقی و خوزستان هرکدام با ۵۳ کانون فرهنگی هنری؛ استان خراسان جنوبی با ۴۲ کانون فرهنگی هنری؛ استان گیلان با ۴۱ کانون فرهنگی هنری؛ استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و آذربایجان غربی هرکدام با ۳۸ باب کانون فرهنگی هنری؛ استان کرمانشاه با ۳۶ کانون فرهنگی هنری؛ استان هرمزگان با ۳۵ کانون فرهنگی هنری؛ استان یزد با ۳۴ کانون فرهنگی هنری؛ استان خراسان شمالی با ۳۳ کانون فرهنگی هنری؛ استان‌های کرمان و کرمان جنوب هرکدام با ۳۲ کانون فرهنگی هنری؛ استان البرز با ۳۱ کانون فرهنگی هنری؛ استان لرستان با ۲۹ کانون فرهنگی هنری؛ استان گلستان با ۲۸ کانون فرهنگی هنری؛ استان اردبیل با ۲۵ کانون فرهنگی هنری؛ استان مرکزی با ۲۱ کانون فرهنگی هنری؛ استان ایلام با ۱۹ کانون فرهنگی هنری؛ استان قم با ۱۷ کانون فرهنگی هنری؛ استان همدان با ۱۵ کانون فرهنگی هنری؛ استان های قزوین و سمنان هرکدام با ۱۴ کانون فرهنگی هنری؛ استان بوشهر با ۱۳ کانون فرهنگی هنری؛ استان فارس (جنوب) با ۱۲ کانون فرهنگی هنری؛ استان زنجان با ۱۱ کانون فرهنگی هنری؛ استان های کردستان و خوزستان (منطقه آزاد اروند) هرکدام با ۵ کانون فرهنگی هنری و استان هرمزگان (منطقه آزاد قشم) با ۲ کانون فرهنگی هنری به نام و القاب منتسب به امام رضا (ع) فعالیت دارند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کانونهای فرهنگی هنری مساجد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کانونهای فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری کانون فرهنگی هنری امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود