Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که سران کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی این روزها با شدت گرفتن بحران سیاسی برای نگهداری ستون های سست و لرزان کابینه خود تقلا می کنند، حزب "لیکود" به عنوان اصلی ترین رقیب برای کنار زدن آنها و بازگشت به قدرت خط و نشان می کشد.

به گزارش ایران اکونومیست، «یاییر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز پیامی به اعضای کابینه ائتلافی این رژیم فرستاد که نشان از دل نگرانی جدی او از سقوط کابینه با توجه به تشدید بحران سیاسی در این رژیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این پیام به طور ضمنی به مخالفت های داخلی با کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و در عین حال تلاش کرد تا دغدغه ها و دل نگرانی های خود را پشت الفاظ دلگرم کننده پنهان کند.

به گفته شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، لاپید در پیام خود برای اعضای کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی گفت که "به این کابینه اعتقاد دارد و برای (بقای) آن مبارزه خواهد کرد".

او با اشاره به مخالفان داخلی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی افزود: "کسانی که این کابینه را از درون به خطر می اندازند، باید بدانند که تاوان آن را خواهند داد، من پیشنهاد بهتری دارم. با هم برای نجات این کابینه بجنگیم و آن را نگه داریم. این کابینه به رغم همه مشکلات و چالشها تشکیل شده و اگر ایجاب کند با همه این چالشها به کار خود ادامه می دهد".

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: "اقدام درست برای اسرائیل همین است، ناامید نشوید زیرا ناامیدی احمقانه است... اگر این دولت سقوط کند، به این معنا خواهد بود که تنها سیاست موفق، سیاست تحریک و تنش آفرینی است. این (وضعیت) غیرقابل قبول است."

پیشتر نیز «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به کناره گیری یکی از شرکای کابینه ائتلافی خود اعتراف کرد که آینده رژیم صهیونیستی در خطر است.

بنت یک هفته پیش در پیامی که در یک پایگاه اجتماعی انتشار یافت، گفت: اسراییل در برابر یک آزمون واقعی ایستاده است و شاهد حالت بی سابقه ای از نزدیک شدن به فروپاشی است و با یک دو راهی تاریخی مواجه است.  

وی گفت: ما هم اکنون وارد یک آشوب و گردونه بی پایان انتخابات شده ایم و کابینه فلج شده است.

بنت همچنین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و مخالفان سیاسی کابینه خود را به «سمپاشی و آشوب افکنی» متهم کرد.  

نفتالی بنت در مصاحبه با مجله اکونومیست نیز گفته بود که ائتلاف حزبش در حال از هم پاشیدن است و اعضای آن بر سر موارد بسیار کمی توافق دارند.

اما در مقابل این تقلای بنت و لاپید برای حفظ ستون های لرزان کابینه ائتلافی خود، «یاریو لوین» نماینده حزب دست راستی لیکود تاکید کرد که این حزب "تسلیم هیچ گونه باج خواهی نمی شود و با صبر برای تغییر کابینه بد فعلی، سخت تلاش می کند" .

او افزود: اگر حزب لیکود دوباره سکان قدرت را در دست بگیرد، اصلاحات اساسی در سیستم قضایی را در دستور کار خود قرار می دهد و اجازه ورود نیروهای جدیدی را به صحنه خواهد داد زیرا آن را گامی حیاتی برای آینده (رژیم صهیونیستی) می داند.

«گیدا ریناوی زعبی» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب "میرتس" اوایل خردادماه جاری از پارلمان و طبیعتا از ائتلاف حاکم در این رژیم کناره گیری کرد.

با کناره گیری زعبی از ائتلاف حاکم، تعداد کرسی های این ائتلاف در پارلمان به ۵۹ کرسی رسید و در اقلیت قرار گرفت اما زعبی دو هفته پیش از تصمیم خود صرف نظر کرد تا کرسی های ائتلاف حاکم در پارلمان در همان ۶۰ کرسی باقی بماند.

ائتلاف حاکم اساسا ۶۱ کرسی داشت که ماه آوریل گذشته یکی از نمایندگان پارلمان این رژیم به نام »عدیت سیلمان» از حزب «یمینا» از حمایت خود از کابینه ائتلافی کنار کشید تا تعداد کرسی های ائتلاف حاکم در پارلمان به ۶۰ کرسی کاهش یابد. 

پارلمان رژیم صهونیستی ۱۲۰ کرسی دارد که هم اکنون ۶۰ کرسی از آن ائتلاف حاکم و ۶۰ کرسی در دست جناح اپوزیسیون است.

کابینه ائتلافی بنت و لاپید یک کابینه نامتجانس است زیرا در آن از طیف راست گرفته تا میانه و چپ با عقاید و تفکرات کاملا متفاوت و بعضا متضاد عضویت دارند. 

این کابینه متشکل از احزاب راستگرای "یمینا، اسرائیل بیتنا، امید جدید" و احزاب میانه "آبی - سفید، آینده وجود دارد و کار" و حزب چپگرای "میرتس" به همراه "فهرست عربی یکپارچه" به ریاست "منصور عباس" است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی "اسرائیل تایمز"، نتایج جدید یک نظرسنجی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می دهد که اگر انتخابات امروز برگزار شود، فراکسیون نتانیاهو ۵۹ کرسی پارلمان را از آن خود خواهد کرد که این فراکسیون را به داشتن اکثریت در پارلمان نزدیک خواهد کرد اما این نظرسنجی در عین حال اشاره می کند که در صورت فروپاشی کابینه ائتلافی کنونی، رکود سیاسی بیشتر خواهد شد. 

رژیم صهیونیستی تاکنون چهار انتخابات پارلمانی دشوار را از سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار کرده که به تشکیل کابینه های شکننده منجر شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بحران سیاسی ، نفتالی بنت ، رژیم صهیونیستی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بحران سیاسی نفتالی بنت رژیم صهیونیستی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی ائتلاف حاکم ۶۰ کرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود

رسانه‌های رژیم اسرائیل از سفر قریب الوقوع رئیس اپوزیسیون این رژیم به امارات خبر دادند که بنا به ادعای این رسانه‌ها، بررسی «روز بعد از جنگ» نوار غزه یکی از موضوعاتی است که در این سفر بررسی خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه کان اسرائیل گزارش داد که یائیر لاپید، رئیس حزب مخالف و اپوزیسیون رژیم اسرائیل به زودی سفری رسمی به امارات خواهد داشت و طی آن، به چند مسئله با مقامات اماراتی خواهد پرداخت که یکی از آن‌ها موضوع «روز بعد از جنگ» و تلاش‌ها برای بازگردان اسرای اسرائیلی است.

رژیم اسرائیل به همراه شماری از کشورها و شخصیت‌های عربی منطقه به دنبال برنامه ریزی برای شرایط بعد از جنگ در نوار غزه هستند؛ اینکه بعد از حذف حماس، اداره این منطقه به دست رهبری فلسطینی غیر از رهبران حماس و فتح باشد و نیروهای حافظ صلح عربی در این منطقه مستقر شده و با پول کشورهای عربی بازسازی شود.

با این حال، حذف حماس بعد از 208 روز جنگ هر روز دست‌نایافتنی‌تر می‌شود و رژیم اسرائیل هر روز به دلیل کشتار بیش از 35 هزار نفر که عمدتا غیرنظامی هستند تحت فشار قرار دارد و جنگ علیه غزه منجر به دودستگی و اختلاف شدید بین سران این رژیم شده است.

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از جمله مخالفان اقدامات بنیامیان نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و وزرای کابینه اوست. او شب گذشته، بن گویر و نتانیاهو را دیوانه‌های غیر مسئول توصیف کرد. لاپید در واکنش به نشست بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو گفت اسرائیل گروگان دیوانه های غیر مسئول شده است.

لاپید چند روز پیش در حساب ایکس خود (توییتر سابق) خطاب به نتانیاهو نوشته است: اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان امضای توافق هستند، اکثریت در کنست هم از انجام توافق حمایت می‌کنند. اگر لازم باشد بن گویر و سموتریچ را برکنار کن و به جای آن 24 کرسی خودم را وارد ائتلاف کابینه می‌کنم، باید اسرا به خانه بازگردند.

لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کندچرایی سفر «لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاپید به امارات می‌رود
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس