Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده ها هزار شهروند آمریکا روز شنبه در واشنگتن دی سی پایتخت و سراسر این کشور برای درخواست از اعضای کنگره برای تصویب قانونی به منظور متوقف کردن خشونت مسلحانه در پی کشتار ماه گذشته "مه" در مدرسه ابتدایی تگزاس، راهپیمایی می کنند.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزای رویترز؛ گروه "راهپیمایی برای زندگانی ما" (ام اف او ال) هوادار ایمنی در برابر اسلحه گرم که توسط بازماندگان کشتار ۲۰۱۸ در دبیرستان پارکلند فلوریدا تشکیل شده، اعلام کردکه بیش از ۴۵۰ راهپیمایی برای امروز (شنبه) برنامه ریزی کرده که شامل گردهمایی هایی در نیویورک، لس آنجلس و شیکاگوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدها هزار تن در راهپیمایی مارس ۲۰۱۸ این سازمان در پایتخت ایالات متحده تنها چند هفته پس از کشته شدن ۱۷ تن در دبیرستان ماریوری استون من داگلاس در پارکلند، برای زیر فشار قراردادن کنگره برای اقدام قانونی، به رغم مخالفت و جلوگیری جمهوری خواهان از هرگونه محدودیت تازه برای مالکیت سلاح، حضور یافتند.

به گفته برگزار کنندگان این رخداد، تنها پیام گردهمایی واشنگتن به سران سیاسی ایالات متحده، این است که بی عملی شما، شهروندان آمریکا را نابود می کند. ما دیگر اجازه نخواهیم داد در حالی که کشتار شهروندان ادامه یافته، بنشینید و نظاره گر باشید.

در حمله مسلحانه ۲۴ مه فردی در تگزاس، ۱۹ کودک دانش آموز و ۲ آموزگار جان باختند که تنها ۱۰ روز با کشتار نژادپرستانه دیگری در فروشگاهی در بوفالو در ایالت نیویورک فاصله داشت.

گروه ام اف او ال همچنین خواستار ممنوعیت مالکیت سلاح های تهاجمی، بررسی گسترده پیشینه متقاضیان خرید اسلحه و ایجاد سامانه ملی صدور مجوز، برای ثبت و نگهداری اطلاعات صاحبان سلاح در آن شده است.

سخنرانان گردهمایی واشنگتن شامل دیوید هاگ و ایکس گونزالس، بازماندگان فاجعه پارکلند و بنیانگذاران ام اف او ال، بکی پرینگل و رندی وینگارتن رئیسان بزرگ ترین اتحادیه های آموزگاران ایالات متحده و یولاندا کینگ نوه مارتین لوتر کینگ جونیور  رهبر جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا، هستند.

احتمال موافقت سنا با مصوبه روز چهارشنبه مجلس نمایندگان تحت تسلط دمکرات ها برای در نظر گرفتن تدابیر گسترده برای ایمنی سلاح، به علت مخالفت جمهوری خواهان با اعمال محدودیت برای سلاح های گرم به بهانه نقض متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده در باره حق در اختیار داشتن اسلحه، وجود ندارد.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است. عده بسیاری از مردم خواستار اعمال نظارت و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

با گذشت نزدیک به ۲ هفته از تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در تگزاس که به کشته شدن ۱۹ دانش آموز و ۲ تن از کارکنان آن،   منجر شد، وقوع بیش از ۶۵۰ مورد حادثه تیراندازی در ۴۳ ایالت، به کشته شدن ۷۳۰ نفر در آمریکا منجر شده است.

داده‌های آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی‌ها در آمریکا از زمان قتل عام کودکان در تگزاس هر روز رخ داده است.  نرخ روزانه تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به بیش از ۲.۴ حادثه در روز رسیده است.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی ان ان در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

وزارت امنیت داخلی آمریکا به تازگی نسبت به افزایش تهدید و احتمال افزایش خشونت و ناآرامی در این کشور طی چند ماه آینده هشدار داد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنین گفت که اهداف بالقوه شامل تجمعات عمومی، مؤسسات مذهبی، مدارس، اقلیت های نژادی و مذهبی، تأسیسات و کارمندان دولتی، زیرساخت های حیاتی، رسانه ها و مخالفان ایدئولوژیک در آمریکا هستند.

این نهاد آمریکایی اضافه کرد که عوامل تهدید اخیرا به دلیل نارضایتی شخصی، واکنش به رویدادهای جاری و پایبندی به ایدئولوژی‌های افراطی خشونت‌آمیز از جمله افراط‌ گرایی خشونت‌آمیز با انگیزه‌های نژادی یا قومیتی یا ضد دولتی، افزایش یافته اند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: نیویورک ، خشونت مسلحانه ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نیویورک خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند

دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا، یکی از ساختمان‌های این دانشگاه را تسخیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا، ساختمان خوابگاه همیلتون در این دانشگاه را تسخیر کردند.

در همین حال، ساعاتی قبل مقامات دانشگاه در یک اطلاعیه هشداردهنده از کارکنان و دانشجویانی که در این خوابگاه اقامت دارند، خواسته بودند تا از هر گونه تردد خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: محدودیت دسترسی و منع تردد در این مکان تا زمانی که شرایط بهتر شود، برقرار است. امنیت هر یک از ساکنان این خوابگاه حایز اهمیت است. از صبر و شکیبایی، همکاری و درک شما سپاسگزاریم.

شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار تصاویر ویدئویی گزارش داد که معترضانی که خوابگاه همیلتون را تسخیر کرده‌اند، بنرهایی را از پنجره های ساختمان بیرون قرار داده‌اند که بر روی آنها «انتفاضه» نوشته شده است.

این در حالی است که صبح امروز مقامات دانشگاه کلمبیا اعلام کردند تعلیق دانشجویان معترض حامی فلسطین را که کمپ های اعتراضی خود در محوطه دانشگاه را ترک نکنند، آغاز خواهند کرد.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که آیوی لیگ که معروف ترین گروه دانشجویان خصوصی کشور آمریکاست، از بن بست در مذاکرات با معترضان برای پایان دادن به این تظاهرات خبر داد.

این دانشگاه طی نامه‌ای به دانشجویان معترض هشدار داد که آن دسته از دانشجویانی که تا ساعت 2 بعدازظهر امروز به وقت محلی کمپ های اعتراضی را ترک نکرده و تعهدنامه‌ای مبنی بر تخطی نکردن از سیاست های دانشگاه را امضا نکنند، با تعلیق مواجه شده و فاقد شرایط لازم برای تکمیل کردن ترم تحصیلی جاری خواهند بود. علاوه بر این، این دسته از دانشجویان حق ورود به دانشگاه و استفاده از فضاهای آموزشی دانشگاه را ندارند.

تصمیم برای آغاز تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا در حال اتخاذ شد که در محوطه دانشگاه آستین در ایالت تگزاس نیز دهها دانشجوی معترض با نیروهای پلیس درگیر شده و پلیس برای متفرق کردن آنها از اسپری فلفل استفاده کرد. همچنین شماری از دانشجویان پس از مقاومت در برابر خروج از محوطه دانشگاه بازداشت شدند.

همچنین معترضان به جنگ غزه در محوطه دانشگاه منهتن تاکید کردند تا زمانی که معترضان دانشگاه کلمبیا به سه خواسته خود نرسند، آنها نیز کمپ های خود را ترک نمی کنند. خواسته های دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا بدین شرح است: عدم سرمایه گذاری، شفافیت در امور مالی دانشگاه و بخشش دانشجویان و اساتید با انضباط به دلیل حضور در اعتراض ها.

براساس گزارش رویترز، در محوطه 20 دانشگاه در 16 ایالت سراسر آمریکا، دانشجویان حامی فلسطین تجمعات اعتراضی برگزار کرده اند.

در حالی که هیچ نشانه‌ای از کاهش شدت اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه دیده نمی‌شود، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که بر اساس آمارهای این روزنامه آمریکایی، حداقل 900 نفر طی 10 روز گذشته در اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

همچنین بنا بر گزارش‌ها، حامیان فلسطین با طرفداران رژیم اسرائیل در دانشگاه یوسی‌ال‌ای درگیر شدند.

امروز نیز منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته های مشابهی دارند.

تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • آتش خشم معترضان صهیونیست در خیابان‌های تل‌آویو+ فیلم
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • فیلم/وضعیت خیابان‌های تل آویو و تظاهرات ضددولتی صهیونیست‌ها
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو