Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «نغمه مانا» عنوان اثری در حوزه موسیقی و هنرهای تجسمی است که در قالب نکوداشت استاد محمدرضا شجریان خواننده فقید موسیقی ایرانی منتشر شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایران اکونومیست، کتاب نغمه مانا عنوان یکی از تازه ترین آثار منتشر شده در حوزه موسیقی و هنرهای تجسمی است که در قالب نکوداشت استاد محمدرضا شجریان خواننده فقید موسیقی ایرانی توسط انتشارات راد نواندیش منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیحات این اثر آمده است: «کتاب نغمه مانا اثری برای ابراز ارادت تعدادی از هنرمندان شناخته شده ایران زمین به چهره همیشه ماندگار هنر و موسیقی کشورمان مرحوم محمدرضا شجریان است که در ۲۵۶ صفحه به صورت قطع وزیری به صورت تمام رنگی به چاپ رسیده است.

تصاویر منتشر شده در این کتاب در برگیرنده‌ آثار نمایشگاهی به همین نام است که شامگاه جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ با حضور چهره‌های شناخته شده حوزه موسیقی، گرافیک، خوشنویسی و سایر رشته‌های هنری در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار شد. انجمن صنفی طراحان گرافیک، خانه‌ موسیقی و انجمن خوشنویسان برگزارکنندگان این رویداد و حسن کریم‌زاده دبیر این نکوداشت بودند.

در کتاب نغمه‌ مانا شاهد آثاری از استادان صاحب نام حوزه‌های گرافیک و خوشنویسی از جمله محمد سلحشور، غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی و قباد شیوا، علی خسروی، ابراهیم حقیقی، بیژن جناب و نسل‌های مختلفی از دیگر هنرمندان در شاخه‌های پوستر، نشانه و نشانه‌نوشته هستیم.»

 

به دلیل انتشار چاپ اول کتاب، افرادی که تا پایان خرداد ماه اقدام به خرید آن کنند، از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

استاد محمدرضا شجریان ملقب به خسرو آواز ایران متولد یکم مهر ۱۳۱۹ در مشهد برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران بود که پس از تحمل دوره طولانی بیماری ۱۷ مهر ۱۳۹۹ در ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت. 

پیکر وی در محوطه آرامگاه فردوسی در توس، خراسان رضوی، در جوار مزار مهدی اخوان ثالث به خاک سپرده شده است.

شجریان از بنیاد آقاخان، جایزه خداوندگار موسیقی را دریافت کرده‌ و نامزد جایزه گرمی نیز بوده‌ است.

وی همچنین خوشنویس در خط نستعلیق، رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیانگذار گروه شهناز، شرکت دل آواز، باغ هنر بم و طراح چند ساز موسیقی بود. شجریان در قرائت قرآن نیز فعالیت داشت و دعای ربنا، نامدارترین تلاوت قرآنی او بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هنرهای تجسمی ، محمدرضا شجریان ، کتاب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هنرهای تجسمی محمدرضا شجریان کتاب محمدرضا شجریان نغمه مانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان