Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و نهمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه و به میزبانی مرکز امور قرآنی این سازمان برگزار شد.

در این جلسه نمایندگانی از دستگاه‌های همچون صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان دارالقرآن کریم، معاونت فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش، شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شبکه قرآن و معارف سیما، اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد قرآنی، معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران، کارگروه اعتاب مقدسه و شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این جلسه، حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد راهبری حفظ قرآن کریم درباره وظیفه این ستاد که ((هدایت، نظارت و حمایت)) است و همچنین در خصوص فعالیت‌های این ستاد توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه‌ها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای دستگاه مربوطه پرداختند.

در این جلسه برنامه‌های پیشنهادی نهادها و سازمان‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور که حدود ۳۵ برنامه بود که در گذشته طی فرآیند مشخصی در جلسات متعدد کارگروه اعتبارات این ستاد بررسی و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفته بود، اولویت‌بندی شد و اعتبارات پیش بینی شده برای حفظ قرآن کریم کشور که از محل منابع منشور توسعه فرهنگ قرآنی تخصیص خواهد یافت، بر اساس اولویت‌های تعیین شده هزینه خواهد شد.

بر همین اساس از جمله مهم‌ترین مصوبات این جلسه می‌توان به اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای تولید و پخش برنامه‌های ویژه حفظ قرآن کریم از صدا و سیما اشاره کرد؛ همچنین مقرر شد طرح اولیه این برنامه‌ها از سوی صدا و سیما ظرف چند روز آینده به دبیرخانه ستاد راهبری حفظ ارسال شود.

در این جلسه در خصوص تأمین منابع انسانی مورد نیاز دارالقرآن‌های آموزش و پرورش (مربیان حفظ)، مقرر شد در جلسه آتی کارگروه اعتبارات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، کارشناسی‌های لازم را انجام و متعاقب آن تصمیم‌گیری شود؛ در مصوبه‌ای دیگر دستگاه‌های عضو ستاد موظف شدند تا طرح‌های تفصیلی برنامه‌ها و همچنین جدول برآورد هزینه‌ها را حداکثر تا یک هفته آینده به دبیرخانه ستاد ارائه کنند؛ این طرح‌ها و برآورد هزینه‌های آن در کارگروه اعتبارات ستاد بررسی و کارشناسی شده و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مجری برنامه‌ها و کارسازی اعتبارات نیز منوط به بررسی‌های دقیق این کارگروه خواهد بود.

همچنین در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی مساجد مقرر شد کارگروهی با هدف بسیج ظرفیت‌های مردمی و ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مردمی کشور از جمله سازمان بسیج، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردم نهاد، کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، جامعه فرهنگی قرآنی عصر و … تشکیل شود.

کد خبر 5511162 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سازمان بسیج سازمان اوقاف و امورخیریه قرآن کریم صدا و سیما شبکه قرآن و معارف سیما سازمان صداوسیما معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم امام رضا ع نشست علمی قرآن معرفی کتاب قرآن کریم فیلم عنکبوت مقدس ایران تهران مشهد مقدس فعالیت های قرآنی دهه کرامت حوزه علمیه شیعه انقلاب اسلامی ایران حفظ قرآن کریم ستاد راهبری دستگاه ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در بزرگترین نمایشگاه قرآنی افغانستان گفت مهمترین رسالت ما آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و با عمل به این کتاب الهی ملت افغانستان سرافراز باقی می‌ماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در بازدید از نمایشگاه قرآن کریم در کابل اظهار داشت این نمایشگاه در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی کمک می‌کند.

وی همچنین افزود مهمترین رسالت ما آشنا کردن نسل جوان افغانستان با ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

.

نظری همچنین تاکید کرد این منطق قرآن است که در برابر نیروهای اشغالگر مبارزه کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان در امور داخلی ما مداخله کنند.

معاون وزارت اقتصاد حکومت کابل اظهار داشت نسل جوان افغانستان باید پاسدار ارزش‌های اسلامی و وحدت ملی باشد و به دشمنان اجازه داده نشود که شالوده وحدت مردم افغانستان را هدف قرار دهند.

قرآن‌های خطی سرقت شده از افغانستان در اروپا حراج می‌شود فعال قرآنی افغانستانی: مردم ما خود را مدیون امام (ره) و رهبری می‌دانند تظاهرات سراسری مردم افغانستان در محکومیت هتاکی به قرآن کریم

«مولوی شفیع الله ثاقب» رئیس دعوت و ارشاد وزارت امور مرزها، اقوام و قبایل حکومت طالبان نیز در این نمایشگاه بزرگ قرآنی گفت قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

این مقام حکومت کابل تصریح کرد قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است و مردم افغانستان نیز باید همواره متحد باشند.

نخستین و بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در قصر دارالامان کابل به مدت یک هفته درحال برگزاری است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است