Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از کریپتو اسلات، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آگاهی درباره متاورس در هفت ماه گذشته دو برابر شده و تا مارس ۲۰۲۲ به ۷۴ درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، اکثر کاربران حاضر در این مطالعه که متاورس را می شناسند، نگران حریم خصوصی و ایمنی کودکان خودشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصد کاربران جهانی که گفته اند در مورد متاورس شنیده اند تا جولای ۲۰۲۱، ۳۲ درصد بوده که اکنون به ۷۴ درصد رسیده که نشان دهنده رشد ۱۳۱ درصدی است. این گزارش بر اساس داده‌های ۳۰۰۵ کاربر بین سنین ۱۶ تا ۶۵ سال در آمریکا، بریتانیا و چین جمع‌آوری‌شده است.

اکثر شرکت کنندگان نرخ پذیرش بالایی را نسبت به متاورس نشان دادند. در میان شرکت‌کنندگانی که می‌دانستند متاورس چیست، ۷۴ درصد معتقد بودند که این فناوری «آینده» است. ۷۲ درصد گفتند که یک تکنولوژی بزرگ بعدی است. ۶۸ درصد و ۶۶ درصد دیگر به ترتیب گفتند متاورس اینترنت بعدی است و زندگی را تغییر می دهد.

82 درصد دیگر از کسانی که می دانند متاورس چیست، می گویند این پلتفرم به مکانی برای تعامل و معاشرت با دیگران تبدیل خواهد شد. پاسخ‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌کنندگان معتقدند که این پلتفرم به مکانی برای خرید و کار تبدیل می‌شود.

متاورس بین کاربران فراگیر است

نتایج نظرسنجی نشان داد که متاورس از تعامل دیجیتال به سمت مصرف و خلق فعال در حال تغییر است. 60 درصد از شرکت کنندگان آشنا با این پلتفرم گفتند که برندها باید در کنار محصولات فیزیکی، محصولات دیجیتالی را در این فراجهان تولید کرده و بفروشند.

از آنجایی که شرکت کنندگان در مطالعه، این فناوری را اساساً به عنوان یک پلتفرم اجتماعی می شناسند، ۷۶ درصد از آنها گفتند که می خواهند در این فضا به گونه ای باشند که در دنیای واقعی نمی توانند آنگونه رفتار کنند. ۵۱ درصد دیگر گفتند که با اینکه در متاورس هم خود واقعی شان باشند،‌ راحت تر هستند.

شرکت‌کنندگان همچنین فکر کردند که متاورس بسیار فراگیر خواهد شد. اکثریت گفتند که این پلتفرم می تواند مردم را کنار هم جمع کند، اما هم برندها و هم کاربران باید مطمئن شوند که متاورس شامل همه افراد می شود.

با وجود نرخ بالای پذیرش، اکثر کسانی که در این مطالعه شرکت کردند، نگرانی های مشابهی در مورد متاورس داشتند. بیشتر نگرانی ها مربوط به حضور کاربران در این فضا است. ۷۲ درصد از شرکت کنندگان گفتند که نگران حریم خصوصی کودکان هستند و ۶۶ درصد گفتند امنیت کودکان اهمیت بیشتری برای آنها دارد. ۵۷ درصد دیگر گفتند که درباره مورد آزاد و اذیت واقع شدن از سوی دیگر کاربران نگرانی هایی دارند.

با توجه به نتیاج این مطالعه، درصد شرکت‌کنندگانی که نگران حریم خصوصی و حفاظت از داده‌های خودشان هستند،‌ ۶۹ درصد است. یک نگرانی آشکار که روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری نو تکنولوژی حریم خصوصی متاورس شرکت کنندگان حریم خصوصی درصد دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

 سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی وضعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و پارک علامه در منطقه هفت شهرداری به همراه داریوش آقاسی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و فرامرز نجف پور مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز و تعدادی از مسئولین ذیربط از این پارک و کانون بازدید کردند.

فرماندار اهواز در این بازدید با اشاره به مشکلات موجود فضای داخلی و حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و همچنین وضعیت پارک علامه، از رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت موجود با تلاش و همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و شهرداری منطقه هفت و با استفاده از ظرفیت حوزه بسیج منطقه خبر داد.

موالی زاده می گوید: پارک علامه با مساحتی بیش‌از چهار هکتار بین خیابان علامه و شهید طاهری واقع شده ‌است که محلات بیست‌متری شهرداری، چهارصددستگاه و کوی آل صافی از این پارک استفاده می کنند. وضعیت‌موجود شایسته مردم این منطقه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند