Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آمار یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و این رقم روزانه در سراسر کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی»در مراسم کلنگ‌زنی ۱۵ هزار واحد مسکونی در چیتگر افزود: توافقی بین وزارت راه و شهرسازی با نیروهای مسلح مبنی بر ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی منعقد شده که طبق توافقات متعدد، ساخت این واحدها در سراسر کشور توسعه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به عدم تناسب عرضه و تقاضای مسکن خاطرنشان کرد: نیاز مردم، مسئولیت دولت و قانون جهش تولید مسکن، ایجاد رویکرد جهادی و جدی در سراسر کشور درباره تامین مسکن را ضروری می‌کند و امیدواریم با پروژه‌های در دست انجام، اقتصاد و اشتغال کشور را رونق بخشیم.

وی افزود: قانون جهش مسکن همزمان با آغاز کار دولت سیزدهم در مهر ماه ابلاغ شد و شامل بخش‌های مختلف از جمله ایجاد سامانه‌های مرتبط، انجام توافقات با بانک‌ها برای تامین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد صندوق ملی مسکن می‌شد تا بتوانیم بخشی از کمک هزینه‌های اقشار ضعیف را تامین کنیم و منابع خوبی نیز تاکنون به این صندوق اختصاص یافته است.

قاسمی گفت: در مسکن مهر فقط تامین زمین برای یک میلیون و ۶۰ هزار واحد توسط دولت انجام شده اما در نهضت ملی مسکن دولت ملزم به تامین همه زمین‌های مورد نیاز بوده که کار بزرگی است و طی این مدت زمین مورد نیاز برای دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تامین شده است.

عضو هیات دولت خاطر نشان کرد: زمین مورد نیاز برای چهار سال آینده پیش‌بینی شده و اصلاحاتی نیز در بخش‌های مختلف نهضت ملی مسکن نسبت به مسکن مهر ایجاد کردیم.

وی افزود: این اصلاحات شامل روش‌های شهرسازی، معماری و کیفیت ساخت می‌شود.

قاسمی ادامه داد: برای مثال در مسکن مهر برای هر یک هکتار ۱۲۷ خانوار در نظر گرفته شده بود اما در نهضت ملی مسکن در هر هکتار  ۵۰ خانوار ساکن می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن گفت: تا پایان خرداد پالایش همه ثبت نام کنندگان تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود  ۴ میلیون نفر پالایش شوند.

قاسمی خاطر نشان کرد: احداث ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده را در دستور کار قرار دادیم که ۵۰ هزار واحد آن در حال ساخت است.

وی افزود: بر اساس آمارها یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در حال ساخت است و این رقم روزانه در سراسر کشور افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تحقق هدف ایجاد ۴ میلیون مسکن، ساخت واحدها در دو پارت دو میلیونی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با حمایت‌های مجلس و اعتباری که برای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده طبق برنامه زمانبندی پیش خواهیم رفت.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت راه و شهرسازی ، نهضت ملی مسکن ، مسکن مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن مسکن مهر حال ساخت نهضت ملی مسکن سراسر کشور راه و شهرسازی یک میلیون هزار واحد وزیر راه مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد گفت: زمین برای تمام متقاضیان این طرح در لرستان تأمین نشده‌است.

او اضافه کرد: زمین مور نیاز متقاضیان ملی مسکن در بروجرد تأمین و پروژه شروع شده‌است، اما مشکلات این افراد در پرداخت تسهیلات رفع شود.

8800 واحد مسکونی در 440 هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن تحت‌تأثیر تامین زمین، آورده مردم و تسهیلات است که دولت برای فراهم‌کردن زیرساخت‌ها باید کمک کند.‌

او بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر45 هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و 2 میلیون و 500 هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌

مالکی در رابطه با تأمین مسکن طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: 70 هزار واحد قطعه زمین در سال گذشته تأمین شد و به مردم تحویل داده شد.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن