Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس آمریکا تا روز جمعه ۴۵ مورد بیماری را در ۱۵ ایالت و منطقه کلمبیا (شامل واشنگتن شهر پایتخت) شناسایی کرده است. بیش از ۱۳۰۰ مورد دیگر بیماری هم در حدود ۳۰ کشور دیگر در خارج از منطقه شیوع بوم‌گیر یا آندمیک آبله میمونی در آفریقا شناسایی شده‌اند.

مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند خطر ابتلا افراد عادی به آبله میمونی پایین است، اما آنها با انجام اقداماتی برای مقابله با این مشکل در حال اطمینان بخشیدن به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک واکسن دو دوزی با نام تجاری Jynneos در آمریکا برای پیشگیری از آبله میمونی تایید شده است.

یک مقام بهداشتی مسئول نظارت بر ذخیره واکسن‌ها و داروهای اضطراری در آمریکا گفت که دولت  در حال حاضر ۷۲۰۰۰ دوز واکسن Jynneos در اختیار دارد و ۳۰۰۰۰۰ دوز دیگر از این واکسن را نیز از «باوارین نوردیک»، شرکت تولیدکننده این واکسن در طول چند هفته آینده دریافت خواهد کرد. همچنین .۵۰۰۰۰۰ دوز بیشتر واکسن Jynneos  را نیز تا اواخر سال جاری بوسیله شرکت باوارین نوردیک تحویل خواهد شد. دولت آمریکا همچنین سفارش برای تولید دوزهای بیشتری از این واکسن هم به این شرکت داده است.

آبله میمونی یک بیماری بوم‌گیر یا آندمیک در آفریقا است و مردم در آنجا معمولا به علت گاز گرفته شدن بوسیله جوندگان یا حیوانات کوچک حامل ویروس بیماری به آن مبتلا می‌شوند. ویروس بیماری معمولا به سادگی میان افراد منتشر نمی‌شود.

از ماه پیش، مواردی از آبله میمونی در کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی شروع به ظهور کردند که در بسیاری از موارد نه همه آنها  مربوط به افرادی می‌شدند که در حین مسافرت بین‌المللی به ویروس مبتلا شده بودند. اغلب این مبتلایان مردانی بودند که با مردان دیگر آمیزش جنسی داشتند، اما مقامات بهداشتی تاکید می‌کنند که هر کسی دیگری هم ممکن است به آبله میمونی مبتلا شود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در همه موارد شناسایی شده آبله میمونی در آمریکا تماس بسیار نزدیک عامل انتقال بیماری بوده است.

مقامات بهداشتی آمریکا به پزشکان هشدار داده‌اند که مراقب موارد احتمالی آبله میمونی باشند و به افراد در تماس نزدیک با مبتلایان به ابله میمونی واکسن ارائه کرده‌اند.

کد خبر 682652 برچسب‌ها آبله میمونی واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آبله میمونی واکسن آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است