Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه دهندگان متاورس به دنبال دسترسی راحت‌تر کاربران به دنیای متاورس هستند به همین دلیل نقش تلفن‌های همراه اهمیت بیش تری یافته است. متاورس دقیقا چیست؟ آیا این یک دنیای سه بعدی دیجیتالی کاملاً غوطه ور و موازی است که در آن زندگی، بازی و کار می‌کنیم؟ یا مجموعه‌ای از تجربیات مجازی به هم پیوسته است که ما به طور یکپارچه با آواتار‌ها و لوازم جانبی دیجیتال قابل حمل خود از آن استفاده می‌کنیم؟ ماهیت دقیق متاورس هنوز به طور کامل مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش venturebeat، در حالی که هنوز ممکن است تعریف دقیقی از متاورس وجود نداشته باشد، نمی‌توان حضور آن را که به طور فزاینده‌ای در تمام جنبه‌های زندگی در حال گسترش است، انکار کرد. در واقع، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۶، ۲۵ ٪ از مردم حداقل یک ساعت در روز را برای کار، خرید، آموزش، رسانه‌های اجتماعی و یا سرگرمی در دنیای متاورس سپری کنند.

به نظر می‌رسد که متاورس تنها مقصدی نیست که از طریق دستگاه‌های فناوری به آن می‌رسیم، بلکه هویت دیجیتالی است که ما در بستر‌ها و تجربیات خود از آن استفاده می‌کنیم. به نظر می‌رسد صرف نظر از اینکه این مفهوم را چگونه تعریف می‌کنیم، نقش هویت دیجیتال در مباحث مربوط به فناوری افزایش یافته است. این هویت دیجیتالی شامل نحوه معرفی به صورت بصری و شنیداری است.

برای اینکه متاورس در نهایت موفق شود و جای خود را در زندگی مردم باز کند باید سه قابلیت تکنولوژیکی اصلی وجود داشته باشد:شخصی سازی هویت کاربر، توانایی حمل هویت در سراسر پلتفرم‌ها و دسترسی از دستگاه تلفن همراه کاربر.
شخصی سازی هویت کاربر

امروزه، شخصیت‌های آنلاین ما معمولاً به آدرس‌های ایمیل، شناسه‌های کاربری و عکس‌های نمایه مرتبط می‌شوند و ما اغلب از یک نام کاربری در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنیم. آواتار‌های دیجیتال ما اکنون به عنوان هویت آنلاین ما عمل می‌کنند و کاربران زمان بیشتری را برای کسب و کار و سرگرمی در دنیای متاورس صرف می‌کنند.

بازی در متاورس

طبیعی است که کاربران بخواهند داده‌های شخصی و هویت‌هایی را که برای متاورس سفارشی می‌کنند، نسبت به فعالیت آن‌ها متفاوت باشد. به عنوان مثال، شخصیت آن‌ها در محل کار متاورس احتمالاً با هویت آن‌ها در بخش بازی متاورس متفاوت است، همانطور که در زندگی واقعی ابن بخش‌ها متفاوت است.
توانایی حمل هویت در سراسر پلتفرم‌ها

کاربران ممکن است یک آواتار بصری را از یک سیستم، یک هویت صوتی از سیستم دیگر و انیمیشن را از سیستم سوم انتخاب کنند و از این آواتار‌های سفارشی شده برای اتصال دنیای واقعی و مجازی خود استفاده کنند. آنچه مهم است این است که عناصر هویت شما در یک مکان دیجیتال، تحت مالکیت و کنترل شما، ادغام شوند.

برای اینکه متاورس واقعاً اوج بگیرد، باید استراتژی وجود داشته باشد که در آن افراد بتوانند به طور روزمره به هویت دیجیتالی خود در سراسر دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند و ارتباطات معناداری ایجاد کنند. توسعه دهندگان در تلاش هستند تا تجربیات فعلی واقعیت افزوده و مجازی را با بهبود طراحی هدست VR گسترش دهند تا آن را سبک تر، متصل‌تر و مقرون به صرفه‌تر کنند. شرکت‌هایی که می‌خواهند کاربران بیشتری را جذب کنند، باید آن‌ها را قادر سازند تا هویت دیجیتالی خود را بدون توجه به نقطه ورود یا پلتفرم در سراسر متاورس حمل کنند به عنوان مثال، پیاده‌سازی استاندارد جهانی شبیه به فناوری استودیوی مجازی (VST) برای آواتار‌های صوتی.

هویت دیجیتال ما باید در تمام جنبه‌های زندگی ما به راحتی قابل دسترسی باشد. هویت دیجیتالی که فقط از طریق هدست VR یا رایانه رومیزی قابل دسترسی است، فقط برای ساعاتی که با چنین دستگاه‌هایی سپری می‌کنیم مرتبط است. به عبارت دیگر، متاورس هم مانند ما باید در حال حرکت وجود داشته باشد.

دسترسی از دستگاه تلفن همراه کاربر

متاورس همچنین باید برای گسترده‌ترین مخاطبان از گسترده‌ترین و آسان‌ترین دستگاه قابل استفاده باشد. امروزه این دستگاه یک گوشی هوشمند است. اکثر فعالیت‌های اینترنتی در حال حاضر از طریق تلفن همراه انجام می‌شوند. در بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، اگر مردم توانایی خرید تنها یک دستگاه اتصال اینترنتی را داشته باشند، یک گوشی هوشمند را انتخاب می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۴.۵ میلیارد نفر برسند.

همانطور که لپ‌تاپ‌ها با ظهور گوشی‌های هوشمند ناپدید نشدند، تجربه‌های متاورس اجتماعی مبتنی بر مرورگر همچنان ادامه خواهند داشت، حتی زمانی که عینک‌ها و هدست‌های واقعیت افزوده رایج شده‌اند. البته باید توجه کرد که مدتی طول می‌کشد تا سخت‌افزار به نرم‌افزار برسد، اما این یک گام اساسی برای دستیابی اکثر شهروندان بالقوه به متاورس است.

هنگامی که مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، در ماه ژانویه از خرید اکتیویژن بلیزارد خبر داد، ردپای بازی و توانایی آن در ارائه تجربیات موبایلی را تقویت کرد و توضیح داد که بازی نقش کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس خواهد داشت. با حدود سه میلیارد بازیکن در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱، تلفن‌های هوشمند کلیدی برای هدایت بازی‌های تلفن همراه هستند که از جهت دیگر، متاورس را به حرکت در می‌آورد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فناوری فناوری اطلاعات فناوری نانو فناوری نوین فناوری های نوین هویت دیجیتالی هویت دیجیتال تلفن همراه پلتفرم ها آواتار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان اینکه بیشتر تصادفات به خاطر عدم توجه به جلو است؛ گفت: استفاده از هر چیزی که باعث حواس پرتی راننده شود ممنوع است.

سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا درباره حواس پرتی رانندگان هشدار داد و گفت: متاسفانه در بسیاری از تصادفات شاهد هستیم که علت حادثه، عدم توجه کافی راننده به جلو است. هر چیزی مانند دخانیات، تلفن همراه، خوردن و آشامیدن باعث حواس پرتی راننده شده و توجه کافی را از راننده می گیرد بنابراین ممنوع است.

وی ادامه داد که بعنوان مثال همه رانندگان می دانند استفاده از تلفن همراه، در حین رانندگی باعث حواس پرتی راننده می شود؛ اما متاسفانه هنوز هم این اشتباه را تکرار می کنند و این مسئله به یک عادت بد در رانندگان تبدیل شده است که می تواند فجایع بسیاری رقم بزند.

کشیر افزود: بارها مشاهده شده که برخی از رانندگان که در پشت چراغ قرمز متوقف می شوند تا لحظه ای که چراغ سبز شود؛ مدام با تلفن همراه خود مشغول هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در این فاصله چند ثانیه ای که رانندگان در پشت چراغ قرمز متوقف هستند؛ آنقدر سرگرم تلفن همراه خود و فضای مجازی هستند که حتی کشیدن ترمز دستی را هنگام توقف فراموش می کنند و این چنین با خودروی جلویی برخورد می کنند.

کشیر گفت: تلفن همراه به گونه ای است که وقتی فرد از آن استفاده می کند؛ تمام حواسش را می گیرد بنابراین از اطراف غافل شده و نمی تواند تصمیم درست بگیرد یا در شرایط حساس و مهم، واکنش درستی داشته باشد.

وی  افزود: همچنین استفاده از سایر تجهیزات تلفن متصل به گوشی نیز ممنوع است زیرا باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده شده می شود. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد که راننده موظف است تمام هوش و حواس خود را در رانندگی به جلو معطوف دارد و به عنوان یک راننده باید از هر چیزی که باعث بر هم زدن هوش و حواس شود؛ اجتناب کند.

کشیر با اشاره به اینکه استفاده از دخانیات نیز باعث حواس پرتی رانندگان می شود؛ گفت:  ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، به صراحت هشدار می دهد که رانندگان حق ندارند در حین رانندگی دخانیات استفاده کنند. زیرا علاوه بر ایجاد حواس پرتی،  ممکن است ته سیگار بر روی لباس راننده بیافتد و حوادث ناگواری را رقم بزند.

وی افزود: همچنین راننده حق ندارد در حین رانندگی مواد خوراکی و آشامیدنی استفاده کند؛ چرا که ممکن است یک لحظه آب در گلوی راننده پریده و باعث خفگی و واژگون شدن خودرو شود و این حادثه دیگر خودروها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست حتی در زمان توقف در پشت چراغ قرمز یا ترافیک نیز، از استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و استفاده از تلفن همراه خودداری کنند و همه حواس خود را برای حفظ سلامتی خود و دیگران در رانندگی بگذارند.

وی افزود: با توجه به تحقیقات میدانی همکاران من در پلیس راهور، یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده و مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی است و متاسفانه ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می افتد .

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : همچنین در بررسی ها مشخص شد ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷ درصد در بروز تصادفات نقش دارد

کشیر گفت:  همچنین این تحقیق نشان می دهد که مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد، استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روان‌گردان‌ها به میزان ۱۳ درصد و مصرف موادمخدر نیز ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات نقش دارند.

وی درباره استفاده از مخدر گفت: استفاده از مواد مخدر باعث می شود که روح و روان و سیستم اعصاب افراد تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین باعث می شود تاری دید، کاهش شدید شنوایی ، درگیری ذهنی و مغزی , درک نکردن فاصله نیز رخ دهد بنابراین افراد نباید در این شرایط پشت فرمان بنشینند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ هشدار داد که این اعداد و ارقام مواردی نیستند که بخواهیم با آنها شوخی کنیم . شوخی با این اعداد یعنی شوخی با جان و زندگی خود و خانواده بنابراین از رانندگان درخواست می کنیم عواملی که باعث حواس پرتی در رانندگی می شوند را حذف کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی