Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:45:14 GMT

نارضایتی ایجاد کردن برای مردم، گناه نابخشودنی است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۶۵۱۵

نارضایتی ایجاد کردن برای مردم، گناه نابخشودنی است

ایسنا/اصفهان رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: در این دولت مردمی که مردم به آن دل بسته‌اند و نسبت به آن برایشان امیدواری ایجاد شده است، کم کاری ‌و کوتاهی مدیران و نارضایتی ایجاد کردن برای مردم یک گناه نابخشودنی است.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه ایران در دنیا متورم‌ترین قانون را دارد، اظهار کرد: هر هفته قانون در کارخانه تولید قانون یعنی مجلس تولید می‌شود، اما به اینکه این قانون چقدر اجرا می‌شود یا نه، هیچ توجهی نمی‌شود، چرا که یکی از وظایف مهم نمایندگان نظارت بر اجرای قوانین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ابتدای دوره جدید مجلس یکی از انتقادات به دوره‌های قبلی تکثر طرح بود، اما این مجلس دست مجلس‌های قبل را هم در آوردن طرح در مجلس از رو بسته است، تا به حال بیش از ۷۰۰ طرح در دستور کار صحن علنی مجلس و کمیسیون‌ها قرار گرفته در حالی که کل جلسات مجلس برای یک دوره می‌گذارد، ۴۰۰ جلسه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: حتی اگر هر روز هم مجلس کار بررسی یک طرح را در دستور کار خود قرار دهد، در حالی که برخی طرح‌ها بیش از سه هفته زمان می‌برد، باز هم طرح بر زمین مانده باقی خواهد ماند. با این همه آنجا که به‌عنوان وظیفه برای نماینده مجلس نظارت بر حسن اجرای قانون در نظر گرفته شده، مغفول مانده است و حتی بعضی اوقات کم کاری خود را گردن سایر نمایندگان می‌اندازند و وقتی اشکال کار را به او گزارش می‌دهند، می‌گوید به کسی که آن را تصویب کرده باید بگویی نه من!

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نماینده مجلس از نظر پست سازمانی هم رده وزیر است، اما گاه مدیر دستگاه اجرایی هم به او پاسخگو نیست، تصریح کرد: ما در بخش اجرا مشکلات زیادی داریم، البته بخش مهمی از آن به خود نمایندگان مجلس باز می‌گردد، چون قانونی تصویب نمی‌شود که توان اجرا داشته باشد، اما همان قانون تصویب شده و توسط شورای نگهبان تایید شده هم به نحو مطلوب اجرا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: مدیران ما از اجرای قانون کوتاهی می‌کنند؛ نماینده به مدیر یک بخش، یک یا دو یا سه بار زنگ می‌زند، مدیر پاسخ نمی‌دهد، اما مگر نه اینکه امام خمینی(ره) گفتند نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند؟ شمای مدیر زمانی که جواب نماینده مردم را نمی‌دهی، جواب خود مردم را می‌دهی؟ آیا دیگر می‌شود گفت برای مردم کار می‌کنی؟

موسوی لارگانی همچنین ادامه داد: اگر نماینده مجلس از شمای مدیر کار شخصی خواست انجام ندهید، کوتاهی کنید، اما نمایندگان مجلس، نمایندگان کل ملت و مردم ایران هستند و این را قانون اساسی می‌گوید و در همه زمینه‌ها می‌توانند اظهار نظر و ورود کنند، مدیر این حق را ندارد که کاسه داغ‌تر از آش شود و بگوید به نماینده کاری ندارم و هر طور که مصلحت می‌دانم رفتار می‌کنم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: در این دولت مردمی که مردم به آن دل بسته‌اند و نسبت به آن برایشان امیدواری ایجاد شده است، کم کاری ‌و کوتاهی مدیران و نارضایتی ایجاد کردن برای مردم یک گناه نابخشودنی است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلی شورای اسلامی خطاب به اعضای حاضر در جلسه شورای اداری گفت: خواهش می‌کنم که اگر ماهی یک بار در مرکز استان جلسه شورای اداری برگزار می‌شود، این جلسه خروجی داشته باشد، وقتی شب صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز اصفهان گزارش این جلسه را نشان می‌دهد، از عصاره و نتیجه این جلسه معلوم باشد که هر مدیر روی یک صندلی و روی خون ۷۲ شهید نشسته است.

وی ادامه داد: فعلا در این دوره به این مرحله نرسیده ایم، اما در دوره‌های قبلی مدیران اکثرا به دنبال وضعیت سازی و پر کردن فرم‌هایی بودند که فقط اعلام کنند در همه چیز اول هستیم، بارها اعلام کرده‌ام که خیلی بخش‌ها ما آخر هم نستیم، ولی وقتی مشکلات را به سازمان برنامه و بودجه می‌بریم، آنها می‌گویند از اصفهان برخوردارتر وجود ندارد؛ می‌پرسیم چطور؟ آن وقت آنها جداولی جلوی ما می‌گذارند که نشان می‌دهد مسئولی در شهرستان اعلام کرده که ۹۷ درصد راه‌ها همه آسفالت است و مردم صد درصد از آب آشامیدنی سالم استفاده می‌کنند.

موسوی لارگانی به عنوان نمونه گفت: به دلیل گزارش هایی از همین دست، در مجلس هشتم سهم اصفهان از ۱۳۰۰ میلیارد تومان بودجه کل کشور، تنها ۱۳ میلیارد تومان بود؛ در حالی که ۱۲ سال است از دو طرح آب‌رسانی به ۱۵ روستای بخش پیربکران و ۱۹ روستا در بخش‌های مرکزی می‌گذرد، اما پیشرفت یکی تنها ۶۰ درصد و دیگری ۱۰ درصد بوده است؛ تازه حوزه انتخابیه من چسبیده به اصفهان است، اما در پشت کوه فریدن و روستاهای فریدون شهر و سمیرم وضع به مراتب بدتر است.

وی ادامه داد: مدیران واقعیت ها و محرومیت ها را انکار نکنند، در شهرستانی رفته بودم، فرماندار آنچنان از برکات و دستاوردهای منطقه‌اش می‌گفت که انگار همه چیز گل و بلبل است، چه دلیلی دارد واقعیت‌ها را نادیده بگیریم؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفر رییس جمهور سید ناصر موسوی لارگانی استانی سیاسی استان اصفهان برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

دیگر خبرها

  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد