Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@04:31:27 GMT

محبت به خاندان اهل بیت(ع)در جای جای کشور موج می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۶۹۵۳

محبت به خاندان اهل بیت(ع)در جای جای کشور موج می‌زند

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه و در آیین اختتامیه دوره نوزدهم و آغاز دوره بیستم جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در تالار قدس حرم مطهر رضوی افزود:در آثار ارایه شده در این جشنواره شاهد عواطفی بودیم که نثار این امام بزرگوار شده است و  امروز شاهد آن هستیم که جامعه دینی کشور ما مالامال از عشق و عاطفه به این امام بزرگوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه برخی افراد ادعا می کنند که مردم نسبت به امور دینی کمتر علاقه نشان می‌دهند ادامه داد: اجرای یک سرود که استغاثه به امام زمان (عج) است اکنون آنچنان جنب و جوشی در کشور ایجاد کرده است که عاشقان و دلدادگان را به دور هم جمع می‌کنند تا آنرا با هم  زمزمه کنند و این قدرت هنر را نشان می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هنرمندان اصیل و اسلامی افتخارشان خدمت به ائمه اطهار است و هر هنرمندی افتخار می‌کند که بتواند توفیق خدمت به این امام بزرگوار را داشته باشد. در حرم شریف رضوی شاهد آثاری از عشق هنرمندان هستیم که در طول تاریخ و اعصار با گره خوردن به این امام بزرگوار، جاودانه و ماندگار شده است.

او گفت:محبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام در جای جای کشور و سایر کشورهای دنیا فارغ از مذهب موج میزند و حال آنکه افرادی فکر می‌کنند، می‌توانند در مقابل خورشید در حلال رضوی اخلال ایجاد کنند.

اسماعیلی ادامه داد: بعد از هجرت پیامبر اسلام (ص) که تاریخ اسلام بر پایه آن ثبت شد، شاهد بزرگترین هجرت در موضوع تمدنی و علمی در زمان هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو هستیم و تمدن بزرگ اسلامی مرهون این هجرت تاریخ ساز است.

وی اظهار کرد:دشمنان می‌خواستند از مسیرهایی امام را عبور دهند که ناشناخته بمانند ولی این اقدام آنها باعث شناخت بیشتر مردم از ایشان و معارف بزرگ اسلامی شد که حدیث سلسله الذهب بزرگترین نمونه آن است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع ) نیز با اشاره وظیفه این بنیاد در معرفی و تبیین فرهنگ رضوی گفت: دشمنان اسلام از توجه مردم به این بارگاه هراس دارند و این ترس همچون خاری در چشم آنها است و تلاش می‌کنند تا عنکبوت صفتانه با جذب مردم به این خاندان مقابله کنند. 

محمود رضا برازش افزود: این بنیاد وظیفه دارد مشعل فروزان امام رضا (ع) را به جهانیان بشناساند و بر همین اساس با کمک سازمانهای و ارگانهای مختلف در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت در این مسیر را  برنامه ریزی کرده است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس مسابقات فرهنگی و هنری مختلفی در سراسر کشور برنامه ریزی شده است که اکنون در مرحله اختتامیه دوره نوزدهم و آغاز دوره بیستم آن  قرار گرفته ایم .

مدیر عامل بنیاد فرهنگی بین المللی امام رضا (ع ) عنوان کرد: همه این فعالیت ها سعی در افزایش توجه اقشار مختلف مردم به اوامر الهی و بیانات ائمه اطهار است.

همزمان با اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تابلوی نماز باران اثر حسن روح الامین رونمایی شد.

در این مراسم وزیر فرهنگ وگردشگری و آثارباستانی کشور عراق، جمعی از استانداران، علمای اهل سنت، جمعی از هنرمندان در رشته های مختلف ،نمایندگان مجلس و مسئولان آستان قدس رضوی شرکت داشتند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسماعیلی امام بزرگوار امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور امام جمعه شهرستان آباده حجت‌الاسلام سید علیرضا دانا نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در این نشست اظهار کرد: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و استادانی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید مطهری اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

آرش زارعیان متذکر شد: بدون تردید همت و تلاش استادان فرهیخته و معلمان عالی‌قدر نقش مهمی در دانایی، شکوفایی و تعالی جامعه و فراهم کردن شرایط لازم برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

امام جمعه شهرستان آباده هم یادآور شد: علمی كه پشتوانه عقلی نداشته باشد موجب گمراهی می‌شود و رسالت علم رها ساختن انسان از بند خودبینی و خودپرستی است.

دانا با تأکید بر اینکه دانشجویان بیشتر از دیگران باید بصیرت و عقلانیت داشته باشند، توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: خردورزی آن چیزی است که استادان باید قبل از تدریس بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها زیرساخت اصلی علم و دانش در کشور هستند و استادان به سبب نقش الگویی خویش، درهای معرفت را به روی دانشجویان می‌‌‌‌گشایند و راه و رسم زندگی صحیح را به آنها می‌آموزند و زمینه‌ساز تربیت انسانی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • سفر به «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند