Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط رژیم صهیونیستی و اقلیم شمال عراق از سال ۱۹۴۸ میلادی با شروع اشغال‌گری این رژیم در فلسطین با فعالیت‌های  آژانس یهود و ارتباط گیری این آژانس با کرد‌های عراق آغاز شد و تاجایی پیش رفت که مقامات رژیم صهیونیستی خصوصا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت این رژیم رسما از استقلال کرد‌ها و تشکیل کشور کردستان در جریان همه پرسی استقلال سال ۲۰۱۷ این ناحیه از عراق حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روابط صرفا منحصر به حمایت‌های سیاسی نبوده و ابعاد اقتصادی، امنیتی و نظامی نیز داشته است.

اقلیم کردستان عراق ۴۰٪ نفت خود را به سرزمین های اشغالی صادر می‌کند که این مقدار ۷۵ درصد نفت رژیم صهیونسیتی را تامین می‌کند

سال ۱۳۹۳ بود که خبرگزاری رویترز نوشت نخستین محموله صادراتی نفت از اقلیم شما (کردستان) عراق به رژیم رسیده و این اقدام با همکاری ترکیه انجام شده و   نفت فروخته شده از سوی اقلیم شمال عراق از خط لوله میان عراق به ترکیه انتقال می‌یابد و از آنجا با نفتکتش برای خریداران فرستاده می‌شود.

بنا به اطلاعاتی که رویترز منتشر کرده این قرارداد فروش نفت شمال عراق درپی تماس شرکت‌های رژیم صهیونیستی  با مقامات ارشد اقلیم برای خرید نفت از این منطقه بسته شده است.

بیشتر بخوانید:

کریدور «زنگزور» حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی آمریکا و اسرائیل با وجود مخالفت دولت مرکزی عراق، از اقلیم کردستان نفت خریداری می‌کنند لقمه بزرگی که در دهان بارزانی گیر خواهد کرد

از آن سال تاکنون نیز مسئله فروش نفت شمال عراق به رژیم صهیونیستی ادامه داشته و در این خصوص غالب محمد علی، نماینده سابق و عضو سابق کمیسیون نفت و گاز پارلمان عراق با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود، آمار صادرات نفت اقلیم کردستان عراق از ابتدای مارس تا ۲۱ مارس ۲۰۲۲ را منتشر کرد که طبق آن اقلیم کردستان فقط در این مدت حدود ۱/۹میلیون بشکه نفت به رژیم صهیونیستی فروخته است که معادل ۲۷ درصد کل صادرات نفت اقلیم کردستان عراق در این بازه زمانی است.

دستگاه قضایی عراق با غیر قانونی خواندن فروش نفت و گاز توسط اربیل  احکام تازه ای صادر کرده اما اربیل به جای تمکین، همچنان سرکشی می‌کند 

گفتنی است، که پول حاصل از فروش نفت اقلیم شمال عراق به خزانه دولت عراق واریز نمی‌شود و اقلیم کردستان کل درآمد حاصل از این صادرات را برای خود می‌داند!

بیشتر بخوانید:

اقلیم کردستان عراق: نفت استخراجی را تحویل بغداد نمی‌دهیم

از سویی دیگر سال سپتامبر ۲۰۰۶، گزارشی در برنامه تلویزیونی «Newsnight» بی بی سی فاش کرد که مستشاران نظامی رژیم صهیونیستی در شمال عراق مشغول آموزش تکنیک‌های تیراندازی به نیرو‌های نظامی اقلیم شمال عراق هستند.  

اما این همکاری‌ها صرفا نظامی نماند و بعد امنیتی نیز گرفت تا رژیم صهیونیستی به ایجاد مراکز جاسوسی در خاک شمال عراق اقدام کند.

مرکز جاسوسی رژیم صهیونسیتی در اقلیم شمال عراق که اسفند پارسال مورد حمله موشک های سپاه پاسداران قرار گرفت

وجود مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل شهری در اقلیم شمال عراق تهدیدی آشکار برای کشور‌های پیرامون از جمله ایران و خود عراق است که در سایه بی نظمی‌های چندساله در مدیریت این کشور که حاصل حمله آمریکا به عراق و ظهور تروریسم بین المللی در قد و قامت داعش بوده، به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید:

سپاه پاسداران: مرکز توطئه و شرارت صهیونیست‌ها در اربیل را هدف قرار دادیم مراکز موساد در اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفتند+ فیلم وقتی سرکرده موساد در «اربیل» عراق به هلاکت می‌رسد

این حضور با استقرار تجهیزات پروازی و جاسوسی رژیم صهیونیستی به همراه کارشناسان نظامی این رژیم در پایگاه‌های آمریکایی دنبال می‌شود و تا جایی ادامه یافته که  «عدنان فیحان الدلیمی» رئیس فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق خواستار پایان دادن به وجود پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در کنار آمریکا و ترکیه در عراق» به عنوان یک «مطالبه مردمی» شده است.

«ابوالاء الولائی» دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا عراق نیز در این باره گفته در کردستان عراق بیش از ۲۰ پایگاه استراتژیک و تاکتیکی صهیونیستی وجود دارد که عملیات‌های امنیتی انجام می‌دهد، این پایگاه‌ها در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند و اموال صهیونیست‌ها را در آن افزایش می‌دهند، ضمن اینکه بیش از ۴ هزار اسرائیلی در اقلیم وجود دارند.»

بر اساس اطلاعات دبیرکل گردان های سیدالشهدا عراق، بیش از ۲۰ پایگاه  صهیونیستی و ۴۰۰۰ صهیونیست در اقلیم شمال عراق وجود دارند

علیرضا تقوی نیا کارشناس مسائل غرب آسیا در این باره می‌گوید که این حضور صهیونیست‌ها در شمال عراق که در سال‌های اخیر نیز علنی شده، با هدف حضور در کنار مرز‌های ایران، جاسوسی و جمع‌آوری مستقیم اطلاعات از پایگاه‌ها و نقاط حساس کشورمان در کنار ایجاد تنش و تجزیه منطقه دنبال شده که البته پاسخ‌هایی هم مثل حمله موشکی اسفند پارسال سپاه پاسداران به مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی داشته است.

«یونی بن منخم» کارشناس صهیونیست مسائل غرب آسیا و محقق مرکز اورشلیمی نوشته عوامل اطلاعاتی خارجی بر این باورند که ادعا‌های ایران در خصوص حضور اسرائیل در کردستان، بی‌اساس نیست؛ و موساد نمایندگی‌های پنهانی در کردستان عراق دارد که تحت پوشش آمریکایی‌ها درحال فعالیت‌اند.»

نیویورک تایمز هم پس از حمله موشکی ایران به ساختمانی در اربیل نوشت که «آن ساختمان تاسیسات و ادوات آموزشی اسرائیلی را در خود جای داده بود.»

مسعود بارزانی رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق در پاسخ به اعتراضات ایران منکر حضور صهیونیست‌ها در اربیل شده بود و گفته بود «اگر چنین مراکزی را یافتید بدون اطلاع آن‌ها را منهدم کنید»

اما این اظهار بی اطلاعی و بی تفاوتی مقامات اقلیم شمال عراق به درخواست های مشروع ایران درحالی است که مسعود بارزانی رئیس وقت اقلیم کردستان عراق در ساعات بحرانی سقوط اربیل، بیش از ۵ بار به آمریکایی‌ها پیام داد و درخواست کمک کرد اما هیچ اقدامی صورت نگرفت ولی همین پیام را بارزانی به ایران فرستاد و جمهوری اسلامی به سرعت وارد عمل شد و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شبانه با پرواز ویژه در اربیل فرود آمد و عملیات دفع حمله داعش را مستقیم فرماندهی کرد.

مسعود بارزانی در ساعات بحرانی سقوط اربیل، بیش از ۵ بار به آمریکایی‌ها پیام داد اما پاسخی نگرفت، اما سردار سلیمانی شبانه با پرواز ویژه در اربیل فرود آمد تا اربیل به دست داعش سقوط نکند

به گفته علیرضا تقوی نیا، جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی همواره اعلام کرده هیچگونه حضور فیزیکی اعم از حضور نظامی، امنیتی، فرهنگی و تجاری رژیم صهیونسیتی و عوامل آن را در نزدیکی مرزهای خود بر نتافته و مادامی حتی یک افسر موساد در اربیل عراق یا هر نقطه دیگری از کشورهای همسایه حضور داشته باشد، حملات بازدارنده جمهوری اسلامی ایران و گروه های مقاومت عراقی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

روایتی از ناامیدی نیرو‌های بارزانی و بارقه امید با ورود سردار سلیمانی/ وقتی حاج قاسم مانع تصرف اربیل به دست داعش شد

در واقع می توان گفت پاسخ‌هایی که ایران و گروه های مقاومت عراقی به اقدامات خرابکارانه‌ی عوامل امنیتی رژیم صهیونیستی در اقلیم شمال عراق می‌دهد، هم برای طرف کرد و هم برای طرف صهیونیست پیام هایی جدی داشته؛ به ویژه اینکه این دست پاسخ ها هشداری به مقامات اقلیم شمال عراق است تا آنان  را از همکاری با رژیم صهیونیستی باز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حضور صهیونیست ها در منطقه رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقلیم کردستان عراق اقلیم شمال عراق رژیم صهیونیستی بیشتر بخوانید جاسوسی رژیم صهیونیست ها پایگاه ها فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

ایسنا/خراسان رضوی ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه میرون واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره بامداد یکشنبه موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند و آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا در آمدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدای انفجارهای شدید در منطقه میرون به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند