Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ مقابل استرالیا به پیروزی رسید.

به گزارش مشرق، تیم‌ ملی والیبال ایران در سومین دیدار از فصل ۲۰۲۲ لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۴:۳۰ امروز یک‌شنبه در برزیل به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه ۳ بر یک موفق به غلبه بر حریف خود شد.

ترکیب شروع‌کننده بای در این دیدار، طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطاهای مکرر سرویس از سوی هر دو تیم در آغاز بازی نشان می‌داد که زدن سرویس‌های ریسکی و پرقدرت، توصیه سرمربیان تیم‌ها در این دیدار است. دو دفاع روی متوالی از اسفندیار و جلوه و یک سرویس بدون بازگشت از توخته، دیوید پرستون، سرمربی تیم ملی استرالیا را مجبور به استفاده از وقت استراحت فنی خود کرد که البته تاثیری در روند بازی نداشت و حملات موثر ایران در کنار اشتباهات حریف آسیایی، اختلاف امتیازات را بیشتر کرد. تیم ایران در ست نخست ۲۵ بر ۱۴ برنده شد.

شاگردان بهروز عطایی در ست نخست، ۱۳ امتیاز از حمله، ۲ امتیاز از دغاع روی تور، ۲ امتیاز مستقیم سرویس و ۸ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورند و همچنین ۵ امتیاز هم از روی اشتباهات خود به استرالیا دادند.

دفاع سازمان یافته، مشخصه بازی امروز تیم ملی ایران مقابل استرالیا بود که با دفاع داخل میدان، تکمیل می‌شد. شاگردان عطایی تا امتیاز ۲۴ بدون دردسر پیش رفتند ولی تعلل در گرفتن امتیاز آخر، او را مجبور کرد ملی پوشان ایران را به بهانه وقت استراحت بیرون بکشد. نتیجه پایانی ست دوم ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران بود.

تیم ایران تا پایان ست دوم، ۲۴ امتیاز از حمله، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ امتیاز مستقیم سرویس و ۱۷ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و همچنین ۱۴ امتیاز هم از روی اشتباهات خود به استرالیا واگذار کرد.

پس از ۲ ست پیروزی آسان، افت انگیزه و قدرت حملات تیم ایران، دور از ذهن و انتظار نبود و همین اتفاق هم در شروع ست سوم افتاد. بازی سازی خوب وادی و عدم توانایی مدافعان روی تور استرالیا در مهار اسماعیل‌نژاد، فاصله امتیازات را به صورت موقت کم کرد. آمار بازی، حکایت از برتری ایران در حمله و دریافت بهتر تیم ملی استرالیا داشت. در ادامه بازی، تمرکز مدافعان حریف روی اسماعیل‌نژاد، باعث شد تا صابر کاظمی جای او را بگیرد و رمضانی هم جانشین وادی شد اما این دو تعویض هم تغییری در روند بازی و تعداد بالای اشتباهات تیم ایران ایجاد نکرد و استرالیا در نهایت ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.

تیم ایران تا پایان ست سوم، ۳۴ امتیاز از حمله، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ امتیاز مستقیم سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و همچنین ۲۲ امتیاز هم از روی اشتباهات خود به استرالیا واگذار کرد.

وادی و اسماعیل‌نژاد در ست چهارم به ترکیب اصلی تیم ملی برگشتند. از رفتار بازیکنان مشخص بود که ذهنیت آنها با آنچه در ست سوم بود، فرق کرده است. پرستون، این بار، بازیکنانش را در حالی که ۶ بر ۲ عقب بودن برای ایجاد وقفه در جریان بازی، بیرون کشید. برتری ایران در ست چهارم، منجر به پیروزی ۲۵ بر ۱۵ در این ست و ۳ بر یک در مجموع بازی شد تا به نوعی شکست خود مقابل استرالیا در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ را جبران کرده باشد.

تیم ایران در پایان این دیدار، ۴۸ امتیاز از حمله، ۱۲ امتیاز از دفاع، ۵ پوئن سرویس و ۲۸ امتیاز از اشتباه‌های حریف کسب کرد. تیم استرالیا نیز ۴۰  امتیاز از حمله، ۹ امتیاز از دفاع، ۲ امتیاز مستقیم سرویس و ۲۵ امتیاز از اشتباه‌های ایران به دست آورد.

استرالیا پیش از این بازی با ۲ شکست و ۶ ست باخته در قعر جدول ۱۶ تیمی لیگ ملت‌ها قرار داشت. تنها پیروزی این تیم در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ نیز مقابل ایران با هدایت ولادیمیر آلکنو رقم خود و استرالیا با ۱۴ شکست و یک پیروزی، فصل ۲۰۲۱ را به پایان رساند.

نتایج سایر دیدارهای شب گذشته و صبح امروز به شرح زیر است:

آلمان ۳ - صربستان ۲

آمریکا ۳ - برزیل یک

بلغارستان صفر - لهستان ۳

اسلوونی ۳ - چین یک

کانادا صفر - ایتالیا ۳

برنامه دیدارهای آتی تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها به‌ وقت تهران به‌ شرح زیر است:

هفته نخست: گروه یک، شهر برازیلیا

یک‌شنبه ۲۲ خرداد؛ ایران ـ ژاپن، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه

هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه

سه‌شنبه ۳۱ خرداد؛ ایران ـ بلغارستان، ساعت ۲۱:۳۰

پنج‌شنبه ۲ تیرماه؛ ایران ـ آمریکا، ساعت ۲۱:۳۰

جمعه ۳ تیرماه؛ ایران ـ برزیل، ساعت ۱۸

شنبه ۴ تیرماه؛ ایران ـ کانادا، ساعت ۱۵

هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک

سه‌شنبه ۱۴ تیرماه؛ ایران ـ لهستان، ساعت ۲۲:۳۰

پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه؛ ایران ـ ایتالیا، ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۱۷ تیرماه؛ ایران ـ اسلوونی، ساعت ۱۹:۳۰

شنبه ۱۸ تیرماه؛ ایران ـ صربستان، ساعت ۱۹:۳۰

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت تیم ملی والیبال بهروز عطایی محمدرضا حضرت پور مهدی جلوه امیرحسین توخته میلاد عبادی پور تیم ملی استرالیا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت امتیاز مستقیم سرویس ملی والیبال ایران امتیاز از حمله امتیاز از دفاع اشتباهات حریف اسماعیل نژاد لیگ ملت تیم ایران ۴ امتیاز ۲ امتیاز روی تور تیم ملی ایران ـ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، موریس موتو پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران چهارشنبه پنجم اردیبهشت وارد تهران شد.   وی در نخستین روز حضورش در دیدار با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال هماهنگی‌های لازم برای تمرینات تیم ملی را انجام داد و بلافاصله با حضور در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی هدایت تمرینات تیم ملی والیبال مردان ایران را در دست گرفت.   نخستین نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۹:۳۰ دقیقه یکشنبه نهم اردیبهشت در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک واقع در خیابان سئول تهران برگزار می‌شود و سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی کشورمان به سوال‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد و به تشریح برنامه خود در تیم ملی والیبال ایران خواهد پرداخت.   قبلا زمان این نشست ساعت ۹ اعلام شده بود که به دلیل برنامه کاری کمیته ملی المپیک با ۳۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۹:۳۰ شروع خواهد شد.   رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از یکم خرداد آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد
  • ژابی آلونسو تایم؛ عملکرد فوق‌العاده بایرلورکوزن در کامبک زدن پس از دقیقه ۹۰
  • شکست تلخی که در کمتر از ۲۴ ساعت جبران شد
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • تیم والیبال دانش آموزی ایران فینالیست شد
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • ترکیب ملوان برای شکست دادن سایپا در حذفی