Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@14:27:00 GMT

برنج ایرانی ارزان می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۷۲۸۳

برنج ایرانی ارزان می‌شود؟

سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به آغاز مانور نظارت بر زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی گفت: 4هزار نفر در کشور کار نظارت بر کل زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی و مواد غذایی را برعهده دارند. همچنین از بسیج اصناف و بسیج وزارت جهاد کشاورزی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای مردمی‌سازی یارانه‌ها و نظارت بر قیمت‌های تعیین‌شده، نظارت بر بخشی از این زنجیره در کارخانه‌های مواد غذایی خواهد بود.

ساداتی‌نژاد، کالاهای مورد بررسی را شامل محصولات کشاورزی، لبنیات، حبوبات، برنج وارداتی، شکر و روغن عنوان و بیان کرد: از آغاز زنجیره توزیع تا فرآوری در کارخانه و توزیع آنها، مورد نظارت بازرسان قرار خواهد گرفت. تعزیرات هم با توجه به ضوابط جدیدی که برای این دستگاه تعیین شده و افزایش اختیارات، به نظارت‌ها کمک می‌کند. در این مانور قیمت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورتی که بیش از قیمت تمام‌شده ارائه و عرضه شدند به تعزیرات معرفی شوند. مردم هم با شماره ۱۲۴ تخلفات گران‌فروشی را به تعزیرات اعلام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اقدام برخی کارخانه‌های لبنی مبنی بر افزایش قیمت محصولات خود اظهار داشت: شرکت‌های تولیدکننده مواد لبنی فقط ۴ قلم کالای اساسی که قیمت آنها اضافه و به کارخانجات اعلام شده را می‌توانند افزایش دهند.

وی ادامه داد: گزارشی در خصوص افزایش مواد لبنی غیر از اقلام اعلام شده به ما واصل شد که کارخانه لبنی مورد نظر را خواستیم و قرار شد قیمت را کاهش دهند. با تخلفی که صورت‌گرفته برخورد شد و همچنین نظارت مستمر داریم که قیمت محصولات لبنی افزایش داده نشود.

ساداتی‌نژاد یکی دیگر از تخلفات برخی از کارخانجات لبنی را کاهش تولید 4قلم اصلی خواند و گفت: قرار شد تحت هیچ شرایطی، تولیدات این 4قلم لبنیات کاهش نداشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص برنج گفت: دلیل افزایش قیمت برنج ایرانی کاهش عرضه و برخی سودجویی‌ها بود. اکنون در فصل برداشت برنج هستیم که تعدیل (کاهش)‌هایی بر آن اعمال خواهد شد.

وی تأکید کرد: هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی برنج خارجی با کیفیت بالاتر وارد کرده که به کاهش قیمت آن می‌انجامد. همچنین ۵۰ هزار هکتار اراضی کاشت برنج قراردادی با شرکت بازرگانی دولتی داریم که به محض ورود به بازار، به کاهش قیمت برنج ایرانی منجر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ۳ میلیون تن کالای اساسی تخلیه شده در بندر امام، حدود ۵۰۰ هزار تن در حال بارگیری برای حمل به استان‌ها است که ۲۰۰ هزار تن آن را کنجاله سویا تشکیل می‌دهد.  وزیر جهاد کشاورزی افزود: این ۲۰۰ هزار تن کنجاله سویا بخشی از محموله‌هایی است که توسط شرکت پشتیبانی دام و طیور و بخش خصوصی وارد شده و مقدار بیشتری کنجاله نیز روی کشتی‌ها یا در انتظار تخلیه هستند. کنجاله سویا که پس از روغن‌گیری از دانه سویا به دست می‌آید، یکی از مهم‌ترین اقلام نهاده‌های خوراک دام و طیور است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه هدف از حضور در بندر امام، بررسی وضعیت انبارهای بنادر و روند ترخیص و حمل آنها است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون تن کالای اساسی در بندرامام تخلیه شده و با احتساب اقلام موجود در بندرعباس، چابهار و بنادر شمالی در مجموع ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی آماده حمل به سراسر کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مورد کالاهای اساسی مشکلی نداریم.

منبع: روزنامه ایران

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی برنج ایرانی وزیر جهاد کشاورزی ساداتی نژاد کالای اساسی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۱۷ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا تا حدی در روز چهارشنبه افزایش یافته است. افزایش تنش‌ها در خاورمیانه از قیمت طلا حمایت کرده، اما تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران بر کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۱۷ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۱ درصدی به ۲۳۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح در جنوب غزه را آغاز کرده که مذاکرات آتش بس با حماس را پیچیده‌تر می‌کند. بدین ترتیب تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش می‌یابد.

به گزارش رویترز، از طرف دیگر افزایش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی به دنبال انتشار اطلاعات ضعیف اشتغال در این کشور از قیمت طلا حمایت کرده است. این خبر ارزش دلار را هم پایین آورده که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

طلا بیش از ۱۰۰ دلار پایین‌تر از اوج ماه آوریل معامله می‌شود یعنی زمانی که تهدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و ایران تقاضا برای این فلز گرانبها را به شدت افزایش داده بود.

ارزش دلار تقریباً ثابت مانده و مانع بالا رفتن بیشتر قیمت طلا شده است. بازار‌ها منتظر سرنخ‌های بیشتری نسبت به سیاست نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

بسیاری از مقامات بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده‌اند این بانک در فکر پایین آوردن نرخ بهره در سال جاری میلادی است، اما احتیاج به اطلاعات قانع‌کننده بیشتری در مورد کاهش تورم دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره بدون تغییر به ۲۷ دلار و ۵۵ سنت رسیده است و پلاتین با ۰.۰۹ درصد کاهش ۹۷۷ دلار و ۷۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • قیمت طلا به ۲۳۱۷ دلار رسید
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • قیمت نفت صعودی شد
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟