Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغازگر جنگ و تجاوز در هیچ عرصه‌ای نبوده اما هر کسی به خود جرأت تجاوز و جسارت به کشورمان را دهد با پاسخ کوبنده و انتقام سخت ملت ایران مواجه می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ضرب‌المثل معروفی است که می‌گوید: «زدی ضربتی، ضربتی بنوش» یعنی اگر بزنی، میخوری! صحبت از قدرت و اقتدار است یعنی اینکه به اندازه‌ای توان و قدرت داشته باشی که یا نتوانند به شما اهانت و جسارت کنند و یا اگر جسارتی کردند، توانایی پاسخ قاطعانه و کوبنده داشته باشی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های سال‌های اخیر خود در پاسخ به تهدیدات رئیس‌جمهوری آمریکا فرمودند: «دوران بزن و دررو تمام شده و اینطور نیست که بزنید و فرار کنید. اگر بزنید، می‌خورید.»

انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) وبا حضور ملت همیشه در صحنه به پیروزی رسید تا به عنوان یک کشور مستقل و قدرتمند بتواند زندگی کرده و از زیر بلیط ابرقدرت‌ها خارج شود. ایران اسلامی امروز به مرزی از توانمندی و اقتدار رسیده که هیچ کشوری، جرات و توان جسارت به حقوق و حیثیت آن را ندارد و اگر دست از پا خطا کند با پاسخ کوبنده و انتقام سخت مواجه می‌شود. اگر از کودتاهای سال‌های گذشته و ملوانان آمریکایی که طی سال‌های قبل به اسارت دلاورمردان کشورمان درآمدند و نفتکش عربستانی که در 112 آبان سال گذشته به دست سربازان دلاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شدند، بگذریم و یا از انتقام سخت پس از شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عبور کنیم و به همین چند ماه اخیر برگردیم، می‌بینیم که هر اقدام دشمن به هر نحوی که بوده با پاسخ قاطعانه و سخت ایران اسلامی روبه‌رو شده و باید حواس خود را جمع کنند و بدانند که طبق فرمایش مولا و رهبرمان، دوران بزن و دررو تمام شده است.

*‌ ترور شهید صیاد خدایی

اوایل خرداد بود که یکی از پاسداران مدافع حرم، سرهنگ پاسدار حسن صیادخدایی در مقابل منزل خود و در خودروی سورای پراید، ترور و به شهادت رسید.

حوالی ساعت 16 روز یکم خرداد بود که شهید حسن صیادخدایی که معاون تحقیقات و توسعه فناوری سازمان صنایع دفاعی کشور بود در مقابل منزل خود در خیابان مجاهدین اسلام تهران طی یک حمله مسلحانه توسط ۲ راکب موتورسیکلت ترور شد.

این حادثه در کوچه غلامیانِ خیابان مجاهدین اسلام رخ داده و ۲ نفر موتورسوار با شلیک ۵ گلوله این عضو ارشد سپاه را هنگامی که قصد ورود به منزل خود داشت به شهادت رساندند.

*‌ حمله پهپادی به مقرّ موساد و هلاکت یک فرمانده ارشد اطلاعاتی

همانطور که گفته شد، ایران هیچگاه شروع‌کننده جنگ نبوده اما اگر هر اقدام متجاوزانه‌ای انجام شود قطعا پاسخی سخت و کوبنده از سوی کشورمان در پی خواهد داشت.

2 روز پیش بود که منابع خبری اعلام کردند، فردی به نام «ایلاک رون» به عنوان فرمانده بخش ترور سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موسوم به موساد) در جریان حمله پهپادی در شمال عراق در اربیل به هلاکت رسید.

این خبر، تنها ساعاتی پس از حمله پهپادی به مقر آمریکا در اربیل عراق منتشر شد. ساعاتی قبل از انتشار این خبر، برخی منابع منطقه‌ای از حمله پهپادی به کنسولگری آمریکا در حاشیه فرودگاه اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق خبر داده بودند. گفته شده که این حمله پهپادی به ساختمان کنسولگری و پایگاه نیروهای آمریکا در محله شورش در اربیل مرکز استان اربیل در شمال عراق صورت گرفته است.

*‌ داستان نفتکش و غلط کردم‌های یونان!

نزدیک به یک ماه پیش بود که یونان، یک نفتکش با پرچم ایران را در سواحل خود توقیف و سپس محموله آن را به آمریکا منتقل کرد. خبرگزاری رویترز در این باره نوشته بود که ایالات متحده آمریکا نفت ایران که در یک کِشتی تحت اداره روسیه در نزدیکی یونان نگهداری می‌شد را مصادره کرده و محموله آن را با کشتی دیگری به این کشور ارسال خواهد کرد.

اقدام یونان در توقیف محموله نفتی ایران به سرعت با واکنش جمهوری اسلامی روبه‌رو شد و زمانی که اعلام شد نفت ایران به آمریکا منتقل خواهد شد، ایران دیگر تاب نقض قوانین بین‌المللی از سوی یونان را نداشت.

ایران در گام بعدی برای پاسخ به حرکت یونان در توقیف کشتی نفتکش، رو به اقدام نظامی آورد و دفتر رسانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 2 نفتکش یونانی را به دلیل نقض قوانین در خلیج فارس توقیف کرده است.

*‌ توقیف نفتکش‌های یونانی، جرأت تجاوز بیگانگان به منافع کشور را می‌گیرد

حجت‌الاسلام مهدی باقری، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار موج رسا؛ گفت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفتکش‌های یونانی قطعاً باعث خواهد شد که دیگران، جرأت چنین تخلفاتی را نداشته باشند.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به توقیف 2 نفتکش یونانی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: هیچ شکی نیست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همیشه مقتدر و قوی بوده و هستند و خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بخش جزئی دلایل اینکه چه زمانی این ورود و اتفاق توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه سپاه بیفتد، مربوط به مسائل سیاسی در روابط بین‌المللی کشور است که به صلاحدید شورای عالی امنیت ملی صورت می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر اتحاد قوای سه‌گانه و سایر نهادها با یکدیگر و حرکت کردن در امتداد مسیر ولایت فقیه تصریح کرد: در این صورت قطعاً مواردی که اقتضا خواهد کرد تا نیروهای مسلح کشورمان برخورد لازم در هر جا نسبت به افرادی که به منافع کشور تعرض دارند را داشته باشند، همواره دوام و قوام خواهد داشت.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی که منافع ایران مورد دستبرد قرار می‌گیرد کم نیست اما اینکه نیروهای مسلح در کجا و چه زمانی اقدام کنند، بخشی از این وابسته به جهت‌گیری‌های دولت و مجلس است.

وی ابراز کرد: وقتی مجلس و دولت در برخورد با راهزن‌ها و متجاوزان بیگانه مصمم باشند، قطعاً نیروهای مسلح نیز آماده خدمت هستند اما متاسفانه مماشات و به نوعی سُستی را در مجلس، دولت‌های قبلی و نهادهای دیگر در اینگونه برخوردها دیدیم.

*‌ برخورد ایران با متجاوزان به صلاحدید شورای عالی امنیت ملی است

حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: قوه قهریه و اقتدار کشور یعنی نیروهای مسلح با توجه به اقتضائاتی که در شورای عالی امنیت ملی تعیین می‌شود، برخورد می‌کنند که چه بسا همدلی موجود فعلی بین تمام قوا اگر قبل‌ترها هم وجود داشت، هیچگاه این تعرض‌ها ایجاد نمی‌شد.

وی تاکید کرد: اگر همدلی موجود بین تمام قوا اگر در گذشته نیز وجود داشت، کشوری مثل یونان جرأت نمی‌کرد که برخوردهای این‌چنینی در همراهی با آمریکا را بکند.

*‌ دادگاه یونان حکم توقیف نفت ایران توسط آمریکا را لغو کرد

2 روز پیش بود که رویترز اعلام کرد: دادگاهی در یونان، تصمیم قبلی درباره توقیف محموله نفت ایران توسط آمریکا را لغو کرد.

3 منبع آگاه، روز چهارشنبه هفته گذشته (18 خرداد) اعلام کردند که دادگاهی در یونان، حکم قبلی دادگاهی دیگر را که به ایالات متحده آمریکا اجازه مصادره بخشی از محموله نفت ایران در سواحل یونان را داده بود، لغو کرده است.

یک منبع حقوقی در یونان گفت: ایران پیشتر درخواست تجدیدنظر در تصمیم اولیه دادگاه یونانی را کرده بود اما لغو حکم دادگاه مورد قبول قاضی قرار گرفته و رد کردن آن در دادگاه تجدید نظر دشوار خواهد بود.

*‌ حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران

چند روز پیش بود که سامانه‌های شهرداری تهران مورد حمله سایبری قرار گرفت.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز جزئیات جدیدی از این حمله سایبری را تشریح کرد.

وی گفت: پنج‌شنبه هفته گذشته (12 خرداد) در ساعت ۱۲ و ۳۸ دقیقه ظهر، هجمه‌ای به سامانه‌های شهرداری تهران انجام شد و در ابتدا یک کار تبلیغاتی به ظنّ خودشان آغاز کردند، طراحی شده بود که در بعدازظهر همان روز به دوربین‌ها دسترسی پیدا کنند و اقدام خود را به سیستم‌های نرم‌افزاری و دسترسی به داده‌ها و اطلاعات، توسعه دهند که به حمدالله از همان ابتدا همکاران ما وارد عمل شدند که به این ترتیب سایر اقدامات آن‌ها ناکام ماند.

زاکانی اظهار داشت: جای تقدیر از پرسنل شهرداری تهران دارد که توانستند جلوی اقدامات بعدی دشمن را بگیرند و در ادامه بر اساس احتیاط، سامانه‌ها پایین آورده شد تا ابعاد موضوع بررسی و پی‌جویی شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که از روز دوشنبه و سه‌شنبه، سامانه‌ها برای بهره‌برداری آماده بودند اما برای دریافت ضریب امنیتی و آمادگی با بدافزارهای احتمالی این سامانه‌ها از روز گذشته در دسترس مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای استفاده قرار گرفت و از امروز صبح نیز در اختیار عموم قرار داده شد.

زاکانی تاکید کرد: بدخواهان به دنبال ایجاد یک نارضایتی عمومی بودند که در این امر ناکام ماندند و تلاش همکاران ما طراحی آن‌ها را از حیض انتفاع انداخت و طراحی آن‌ها ناکام ماند. در حقیقت در این توطئه، تلاش نیروهای ما جز ناکامی برای آن‌ها چیزی باقی نگذاشت.

*‌ حمله سایبری به زیرساخت‌های اسرائیل

حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران نه تنها ناکام ماند بلکه در مقابل این حمله طبق قاعده اگر بزنید، می‌خورید، حمله سایبری به زیرساخت‌های اسرائیل صورت گرفت تا هیچ اقدامی بی‌پاسخ نماند.

چهارشنبه هفته گذشته (18 خرداد) بود که رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند: حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های حمل‌ونقل اسرائیل شامل پایگاه‌ها و سرورهای اینترنت وابسته به اسرائیل است.

«صابرین نیوز» نیز از یک حمله سایبری شدید از سوی یک تیم عراقی علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی و هک شدن سامانه معاملاتی بورس تل‌آویو خبر داد و نوشت: این سامانه از دسترس خارج شده است.

به دلیل این حمله سایبری، فعالیت شرکت حمل‌ونقل «ایگد»، بزرگترین شرکت حمل‌ونقل شهری در اراضی اشغالی و ایستگاه اصلی ارتباطات عمومی و سامانه راه‌آهن و خدمات EPOS متوقف شد.

این رسانه‌ها تاکید کردند: به سبب این حمله سایبری، شرکت ایگد، امکان ثبت‌نام برای محموله‌های جدید را به حالت تعلیق درآورده است.

منابع اسرائیلی اعلام کردند که منشأ این حمله سایبری، عراق بوده است.

مطالب بالا را گفتیم تا اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران در طول حیات پُربرکت خود هیچگاه آغازکننده جنگ نبوده و این حتی در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص جنگ بین عراق و ایران نیز به ثبت رسیده و عراق به عنوان آغازگر جنگ معرفی شده است. اما ایران اسلامی در زیر سایه توکل به قدرت لایزال الهی و توسل به ائمه معصومین(ع) و همچنین اتکا به توانمندی و نیروی ایمانِ نیروهای مومن و انقلابی خود، مقتدرانه از مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و اعتقادی خود دفاع می‌کند و هر جسارتی به ساخت مقدس این نظام وارد شود با پاسخ کوبنده و انتقام سخت مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سامانه های شهرداری تهران جمهوری اسلامی ایران حمله سایبری حمله سایبری حمله پهپادی نیروهای مسلح حجت الاسلام اعلام کردند انتقام سخت توقیف نفت سامانه ها نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

دیگر خبرها

  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • سردار فدوی خطاب به اسرائیل: التماس کردید حمله نکنیم، اما تصمیم حیدری گرفته شد
  • «عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرد»
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است