Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، یکی از عوارض استفاده از کرم‌های آرایشی این است که که افراد دارای پوست چرب را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ این کرم‌ها معمولاً چند ساعت و گاهی یک روز کامل روی پوست می‌ماند. افرادی که صورت چرب دارند و از کرم‌های صورت نامناسب یا بعضاً تقلبی استفاده می‌کنند، منافذ پوست خود را با مقدار زیادی رنگدانه و سایر مواد شیمیایی پر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسدود شدن منافذ پوست منجر به ایجاد جوش در صورت می‌شود. از طرف دیگر ، این افراد باید مراقب استفاده از کرم پودر آنتی آکنه به‌صورت موقت و برای زمان کم باشند؛ در همین راستا یک شرکت دانش‌‌بنیان با استفاده از فناوری نانو چندین محصول آرایشی تولید کرده که عارضه‌ای برای افراد در پی ندارند.

حمیدرضا کلیدری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازنداران و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دواگستر می‌گوید: این شرکت دانش بنیان در سال ۱۳۹۶ با هدف تولید محصولات با کیفیت مراقبت از پوست و مو با استفاده از تکنولوژی نانو بنیان نهاده شد.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات ما تاییدیه نانومقیاس را از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت کرده است، ادامه داد: این شرکت در زمینه آرایشی و بهداشتی محصولات مناسب و کارآمد را بر پایه نانو فناوری تولید می‌کند که برای محیط زیست و سلامت انسان خطری ندارد. 

این فناور افزود: ژل ضد آکنه تولیدی ما بر پایه گیاهی تولید شده و استفاده از نانوذرات‌هایی از جنس چربی در آن منجر به اثربخشی بهتر و کوتاه‌تر شدن دوره درمان می‌شود؛ ضمن اینکه این شرکت کرم ضدآفتاب اویل فری با spf۷۰ نیز تولید کرده که طول دوره محافظی آن افزایش یافته، بافت آن ژل‌کرم است و با توجه به بافت سبک آن کرم سریع‌تر جذب پوست می‌شود. 

کلیدری خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌بنیان دواگستر متشکل از یک تیم ۱۷ نفره است و محصولات تولیدی آن در حال حاضر به کشور افغانستان صادر می‌شود. این شرکت مذاکراتی برای صادرات محصولات خود به عراق، عمان و روسیه انجام داده و مقدمات آن در حال انجام است.

مدیرعامل این شرکت در پایان یادآور شد:‌ تنها یک کشور آلمانی در دنیا با استفاده از فناوری نانو محصولات آرایشی-بهداشتی تولید می‌کند و با توجه به اینکه اثربخشی این دسته از محصولات بهتر و بافت آنها فوق سبک است، فناوری نانو کمک کرده است تا استفاده از این محصولات برای افراد عارضه‌ای در پی نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری نانو شرکت دانش بنیان صادرات شرکت آرایشی بهداشتی فناوری نانو شرکت دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان

ایسنا/اصفهان مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف و ضبط بیش از ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق از یک واحد صنفی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

الهام تاجر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارزش این میزان کالای غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال بود که واحد صنفی متخلف به دستور مقام قضایی تعطیل شده و پس از تکمیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

وی ضمن هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، تصریح کرد: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: شهروندان هنگام خرید کالاهای سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.

تاجر با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت‌محور مصرفی، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اطلاع رسانی به موقع، به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق و غیرمجاز افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اصالت کد بهداشتی درج شده روی محصولات را با مراجعه به نشانی fdacrm.ir راستی آزمایی کنند تا برای سلامتی آنها مشکل ایجاد نشود.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد