Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین "در صورتی که افق سیاسی برای حل مساله فلسطین وجود نداشته باشد"، هرگونه اقدامی از سوی آمریکا را کم اهمیت دانست.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با تلویزیون رسمی فلسطین اظهار کرد: دولت فعلی آمریکا روی کار آمد تا شرایطی را که تحویل گرفته، اصلاح کند و تعهداتی به طرف فلسطینی داد که تنها یکی از آنها در ارتباط با بازگرداندن حمایت‌های مالی از آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهجویان فلسطینی (آنروا) عملی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلسطینی‌ها از دولت فعلی آمریکا می‌خواهند به تعهدات خود در رابطه با بازگشایی کنسولگری در قدس، بازگشایی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن و حمایت از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین که با بحرانی مالی مواجه است، عمل کند.

اشتیه با اشاره به اینکه مسایل مهمی در ارتباط با رهبری فلسطین وجود دارند، گفت: هر چقدر هم اقدامات محدود و کوچکی انجام شوند در صورتی که افق سیاسی روشنی برای این اقدامات وجود نداشته باشد، این مسایل بی‌نتیجه می‌مانند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: فلسطینی‌ها از زمان امضای توافقنامه اسلو (که رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین با هدف پایان دادن به درگیری‌ها آن را ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۳ در کاخ سفید امضا کردند) تا امروز با امید دوباره زندگی کرده و مذاکراتی وجود دارند که ممکن است به نتیجه برسند.

او در ادامه گفت: دیدار هیات آمریکایی به ریاست باربارا لیو، معاون وزیر خارجه این کشور با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله در راستای آمادگی برای سفر جو بایدن، رئیس جمهور این کشور به منطقه خاورمیانه بود که قرار است ۲۱ ژوئن جاری انجام شود و پیش از این نیز این سفر به ماه آتی میلادی موکول شده بود.

اشتیه گزارش داد: هیات آمریکایی به ریاست لیو سفرهای دوره‌ای میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی انجام خواهد داد.

او افزود: دولت آمریکا نمی‌خواهد به عنوان میانجی میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به میز مذاکرات بازگردد و از سوی دیگر دولت اسرائیل با مذاکرات و گفتگو با عباس و راه‌حل دو کشوری مخالفت کند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه تصمیمات شورای مرکزی جهت اجرا روی میز مذاکره قرار داده شدند، گفت: وضعیت فعلی رهبری فلسطین را در مسیر بازنگری در تمامی موضوعات قرار داده است.

اشتیه در پایان نیز گفت: رهبری فلسطین در حال حاضر منتظر است ببیند نتایج جدی و واقعی برای سفر هیات آمریکایی و جو بایدن وجود دارد یا نه.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

وی ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

وی بارها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح