Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران، اعضای شورا نسبت به اتفاقات اخیر در شهرداری تهران و حوادثی که در کشور رخ داد تذکراتی ارائه کردند.

مهدی اقراریان در جریان شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تشکیل قرارگاه ایمنی در شهرداری، شکل‌گیری این قرارگاه را خوب توصیف کرد و گفت: متاسفانه حادثه تکرار می شود، روی آن تمرکز می‌کنیم، قرارگاه تشکیل می دهیم ولی بعد از مدتی حادثه را فراموش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حادثه متروپل، پلاسکو و سینا اطهر و سایر حوادث گفت: حادثه تکرار می‌شود و پس از مدتی تمرکز بر روی آن و کار رسانه‌ای، به دست فراموشی سپرده می‌شود تا حادثه بعدی رخ دهد. 

اقراریان گفت: در حال حاضر با چند نوع تخلف ساختمانی از جمله ساختمان‌هایی که بدون پروانه ساخته می‌شوند و ساختمان‌هایی که بیشتر از مجوزی که دریافت کردند, ساخته می‌شود روبرو هستیم که هر کدام یک متروپل جدید است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید چشمهایی باشند که این تخلفات ساختمان‌ها را ببینند، گفت: اولین اقدام باید تشکیل قرارگاه ایمنی برای جلوگیری از ساخت ساختمان‌هایی باشد که ۵ تا ۶ طبقه مجوز گرفته‌اند اما ۷ تا۸ طبقه می سازند.

وی با اشاره به بازدید از منطقه ۱۹ تهران گفت: این منطقه را می‌توان بهشت ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد.

به گفته اقراریان، سود ساختمان‌هایی که بیش از مجوز ارائه شده ساخته می‌شوند، به جیب شبکه مافیایی می‌رود اما مردم مستضعف از ساختمان‌ها استفاده می‌کنند و متضرر می‌شوند.

وی گفت:جای تعجب است که به این نوع ساختمان‌ها آب، برق و گاز داده می‌شود؛ اگر خدمات آب و برق و گاز با آنها داده نشود شهروندان این ساختمان‌های ناایمن و بدون مجوز را نمی‌خرند.

اقراریان با بیان اینکه برخی از این ساختمان‌ها دارای شبکه اراذل و اوباش سازمان‌یافته هستند و گاه نیروی انتظامی اعلام می کند که زورش به آنها نمی‌رسد، گفت: چطور است که مقصران حادثه بانک ملی بعد از ۲۴ساعت پیدا می‌شوند اما با این‌ها برخورد نمی‌شود؛ اگر ناجا بخواهد می‌تواند مقتدرانه برخورد کند.

وی ابراز امیدواری کرد که تشکیل قرارگاه ایمنی موجب می‌شود تا در یک فضای همدلی جلو ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.

ادامه دارد...

برچسب‌ها شورای شهر جلسه علنی مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر جلسه علنی مدیریت شهری شورای شهر جلسه علنی مدیریت شهری ساختمان هایی ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: این همایش در راستای پیاده سازی نقشه مهندسی فرهنگی برش استان فارس برگزار و کلان مسایل پنج گانه مهم استان در حضور نماینده ولی فقیه مورد بررسی و تبادل نظر جدی قرار گرفت.

حجت الاسلام حاجی پور افزود: در این نشست دو موضوع مسجد به عنوان کانون هویت ساز در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و بحث جوانی جمعیت را هم به صورت ویژه و با حضور کارشناسانی از کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان این که شبکه امامت جمعه استان فارس بزرگترین شبکه امامت جمعه در کشور است، گفت: در استان فارس ۷۵ پایگاه امامت جمعه داریم که ذیل یازده قرارگاه فعالیت می‌کنند.

در حاشیه این همایش از سوی دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس از خدمات چند ساله امامان جمعه بخش گله دار و ارد که در این جایگاه بازنشسته شدند تجلیل و قدردانی شد.

همچنین گزارشی نیز از فعالیت‌های دوساله قرارگاه اعتلای نظام خانواده شهرستان سپیدان ارائه و از ۷ نفر از مدرسان حوزه خانواده در این قرارگاه تجلیل شد.

در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور مساجد و مدیرکل اجتماعی استانداری فارس حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود