Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را رفتاری شتابزده و سیاسی خواند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایران اکونومیست، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی تلفنی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی با ابراز حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی تاکید کرد و آن را بستر مناسبی برای آغاز گفت‌وگوهای بیشتر گروه‌های یمنی دانست.  

امیرعبداللهیان با اشاره به مکالمه روز گذشته خود با همتای سوری، تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و حمله نظامی به فرودگاه غیرنظامی دمشق را نقض فاحش اصول منشور ملل متحد دانست و افزود: شرایط منطقه اثبات کرده است که آتش افروزی رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات منطقه به خودش بر خواهد گشت.

گوترش: قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی محتوای توصیه‌ای دارد

آنتونیو گوترش در این گفت‌ وگوی تلفنی بر اهمیت ادامه گفت‌ وگوهای وین تاکید کرده و دیپلماسی را بهترین مسیر حل اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از طرفهای مذاکرات برجام دانست.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران را صرفا دارای محتوای توصیه‌ای خواند و بر اهمیت تداوم مذاکرات تاکید کرد.

همچنین وی در این گفت‌وگو، در خصوص بحران یمن، از تلاش‌ها و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تداوم آتش بس قدردانی کرد.

گوترش نشست آستانه در خصوص سوریه را بستری مناسبی برای رسیدگی به این بحران و رفع دغدغه‌های احتمالی میان سوریه و ترکیه دانست.

به گزارش ایران اکونومیست، قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپا علیه ایران، چهارشنبه گذشته به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید 

قطعنامه آمریکا و تروئیکای اروپا علیه ایران به تائید شورای حکام رسید

بیانیه وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: برجام ، شورای حکام ، جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برجام شورای حکام جمهوری اسلامی ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند