Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:46:42 GMT

وضعیت خوب کنونی کرونا اطمینان‌بخش نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۹۳۹۴

وضعیت خوب کنونی کرونا اطمینان‌بخش نیست

به گزارش ایرنا، حسین شیبانی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: در چند هفته گذشته سیر مراجعه و بستری به مراکز درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود روند کاهشی قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در چند هفته گذشته به طور میانگین تعداد بستری های روزانه ۲ نفر بود، ابراز داشت: شرایط کنونی وضعیت کنترل شده است، و ریشه کنی کامل این بیماری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیبانی با بیان اینکه طی چند هفته گذشته در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و فوتی نداشتیم، اظهار داشت: وضعیت ایجاد شده به خاطر واکسیناسیون به موقع و اجرای روش‌های پیشگیری از جمله پرهیز از تجمعات و استفاده از ماسک محقق شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت اولیه در واکسیناسیون در شرق استان سمنان خیلی خوب بود، افزود: براساس اعلام سامانه رصد خانه سلامت در حال حاضر تزریق نوبت اول واکسن در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۸۶ درصد، نوبت دوم ۸۰ درصد و نوبت سوم ۴۳ درصد است.

شیبانی اظهار داشت: هر هفته که می گذرد واکسیناسیون نوبت سوم در شرق استان سمنان یک دهم درصد افزایش پیدا می‌کند این نشان از اطمینان کامل مردم به وضعیت فعلی است که این امر نگران کننده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه روند مراجعه کننده مشکوک به کرونا و بستری در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود ادامه دارد، گفت: اگر واکسیناسیون به این کندی پیش برود و شیوه نامه‌های حفاظت شخصی به ویژه استفاده از ماسک انجام نشود، امکان همه گیری دوباره این بیماری وجود دارد.

وی تکمیل تزریق دُز اول و دوم به ویژه دُز سوم را ضروری خواند و ابراز داشت: مرحله تزریق دُز چهارم در حال برنامه ریزی است تا به سمت ریشه کنی کامل پیش برویم.

اکنون در وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ شاهرود آبی و میامی زرد است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا شاهرود واکسن میامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شاهرود واکسن ویروس کرونا شاهرود واکسن میامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مصدومان استقلال پیش از دیدار با تراکتور

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال تراکتور و استقلال تهران در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر باید روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه یادگار امام رو در روی هم قرار گیرند. «رافائل سیلوا» مدافع برزیلی آبی‌ها به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ کماکان از تمرینات به دور است و دیدار با تراکتور را از دست خواهد داد. این مدافع برزیلی امکان دارد که در بازی هفته بیست و ششم برابر ذوب آهن که دوشنبه ۱۷ اردیبهشت نیز برگزار می‌شود، غایب باشد.

آرمین سهرابیان دیگر مصدوم تیم استقلال بود که روند درمانی را به خوبی طی کرده و به بازی با تراکتور می‌رسد و در صورت صلاحدید جواد نکونام سرمربی استقلال، می‌تواند برای تیم خود به میدان برود.

تیم‌های استقلال تهران و تراکتور از ساعت ۱۷ به مصاف هم خواهند رفت.

کد خبر 6090190

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند
  • آخرین وضعیت مصدومان استقلال پیش از دیدار با تراکتور
  • وضعیت مصدومان سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس
  • ستاره‌ی پرسپولیس بازی با سپاهان را از دست می‌دهد؟
  • بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می رسد؟
  • وضعیت نامشخص بیرانوند برای بازی مقابل سپاهان
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت