Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:22:38 GMT

گمرک بیله‌سوار به روی مسافران باز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۹۵۱۱

گمرک بیله‌سوار به روی مسافران باز می‌شود

ایسنا/اردبیل نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: گمرک مرزی بیله‌سوار به روی مسافران و گردشگران هر 2 منطقه باز شده و رفت و آمد در آنها از سر گرفته می‌شود.

عباس جهانگیرزاده در دیدار مردمی در بیله‌سوار اظهار کرد: در نشست اخیر اعضای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان، مقرر شد تا با توجه به بهبود شرایط کرونایی بازگشایی گمرک مرزی و تردد مسافران و گردشگران انجام شده و هیچ مانعی در این مسیر به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اصرار جمهوری اسلامی ایران را برای راه‌اندازی بازانداز ریلی در منطقه پارس‌آباد یادآور شد و تصریح کرد: مقرر شد تا با توافق طرفین هر چه سریعتر بارانداز ریلی در اتصال ریلی ایران با آذربایجان فعال شده و امکان توسعه برنامه‌های تجاری و بازرگانی فراهم آید.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به سمت ارتقا تبادلات تجاری و مثبت شدن تراز در این بخش حرکت کنیم که قطعا همراهی تجار و بازرگانان هر 2 کشور ایران و آذربایجان در منطقه مغان می‌تواند به افزایش توانمندی در این حوزه کمک کند.

جهانگیرزاده افزود: امیدواریم در کنار راه‌اندازی بارانداز ریلی و فعالیت مجدد گمرک بیله‌سوار، منطقه آزاد تجاری در شمال استان نیز به رونق بیشتر تبادلات مرزی کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تداوم جلسات کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان، امیدواریم فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران و متخصصان بخش‌های مختلف به ویژه حضور موفق کشت و صنعت مغان را در آذربایجان فراهم کنیم تا در کنار مشارکت در بازسازی قره‌باغ، در کشت فرا سرزمینی نیز اقدام مؤثر انجام شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کشت محصولات گلخانه‌ای و سایر محصولات فرآوری شده بخش کشاورزی در حوزه صادرات با برند مشخص می‌تواند توانمندی‌های بیشتری را به نمایش گذاشته و اقدامات راهگشایی را در تقویت نظام تجاری به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گمرک بیله سوار منطقه آزاد تجاري مبادلات مرزي بارانداز ریلی آستارا استانی شهرستانها پارس آباد بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان