Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-09@11:17:20 GMT

تعطیلی فرودگاه دمشق با حمله هوایی اسرائیل (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۰۰۷۴

تعطیلی فرودگاه دمشق با حمله هوایی اسرائیل (+عکس)

تصاویر ماهواره ای نشان می دهند دو باند فرودگاه دمشق در حملات اخیر اسرائیل به شدت آسیب دیده اند.

به گزارش عصرایران، به دنبال حمله هوایی جمعه گذشته اسرائیل به فرودگاه دمشق، این فرودگاه از کار افتاد و این تعطیلی همچنان ادامه دارد.

یک شرکت ماهواره ای اسرائیل تصاویری را منتشر کرد که نشان می دهد فرودگاه دمشق بعد از حمله روز جمعه گذشته به شدت آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت "ImageSat International" در توییتی نوشت حمله، فعالیت در باند فرودگاه را به طور کامل تعطیل کرد.



این شرکت افزود وضعیت دو باند غیرنظامی و نظامی فرودگاه نشان می دهد مورد 3 حمله قرار گرفته اند. حملات بر باند فرودگاه تاثیر گذاشته و باعث ایجاد مانع برای فرود هواپیماهای بزرگ شده اند.

تصاویر نشان می دهد هر کدام از دو باند نظامی و غیرنظامی، حداقل در سه بخش، به شدت آسیب دیده اند.

حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق در بامداد روز جمعه گذشته رخ داد و از همان زمان، پروازها در این فرودگاه متوقف شد.



وزارت حمل و نقل سوریه ابتدا در بیانیه نخست از توقف پروازها در فرودگاه دمشق به دلیل بروز مشکل خبر داد و سپس در بیانیه دوم از آسیب به فرودگاه به دلیل حملات اسرائیل صحبت کرد. در بیانیه وزارت حمل و نقل سوریه آمده پروازها از فردوگاه بین المللی دمشق تا پایان عملیات اصلاح، به طور موقت متوقف می شوند.

وزارت حمل و نقل سوریه گفته است: تجاوز اسرائیل که زیرساخت های فرودگاه بین المللی دمشق را مورد هدف قرار داد باعث شد باندهای فرودگاه از خدمت دهی خارج شوند. باندهای فرودگاه در چند بخش به میزان زیادی آسیب دیده اند. همچنین سالن شماره 2 فرودگاه هم در نتیجه این تجاوز، با آسیب های مادی روبه رو شده است. در نتیجه، پروازهای رفت و آمد از طریق فرودگاه تا اطلاع بعدی، متوقف می شوند.



این وزارتخانه اضافه کرد: کادر هواپیمایی کشوری و شرکت های ملی متخصص برای اصلاح آسیب های مادی که به فرودگاه رسیده در حال کار هستند. پروازها در فرودگاه دمشق از جمعه گذشته متوقف شده و بعد از اصلاحات و کسب اطمینان از ایمنی، پروازها از سرگرفته می شود.

خبرگزاری دولت سوریه (سانا) گفته بود پدافند هوایی ارتش سوریه با حملات موشکی به جنوب دمشق مقابله کرد و توانست اکثر موشک ها را سرنگون کند. این حمله به گفته سانا منجر به زخمی شدن یک شهروند غیرنظامی و آسیب های مادی شد.

ایران و روسیه نیز این حمله اسرائیل علیه فرودگاه دمشق را محکوم کردند.

اسرائیل در سال های اخیر به طور مستمر و تقریبا هفتگی، سوریه را مورد هدف قرار می دهد و بارها فرودگاه دمشق یا مناطق اطراف آن نیز مورد حمله قرار گرفته اند اما این برای نخستین بار است که فرودگاه دمشق در اثر حمله اسرائیل، تعطیل می شود.

قبل از این گروه مخالف "دیده بان حقوق بشر سوریه" مستقر در انگلیس اعلام کرده بود فرودگاه دمشق تنها از یکی از باندهای خود استفاده می کند زیرا باند دوم در حملات اسرائیل در سال 2021 از کار افتاد و به طور کامل از فعالیت خارج شد.




در ماه گذشته میلادی هم حمله اسرائیل به حومه دمشق با استفاده از موشک های زمین به زمین منجر به کشته شدن 3 افسر سوریه شد.

اسرائیل معمولا درباره حملات خود به سوریه اطلاع رسانی نمی کند یا مسوولیتی برعهده نمی گیرد.

اسرائیل دلیل حملات خود را هدف قرار دادن مراکز گروه های وابسته به ایران و تضعیف حضور و فعالیت های نظامی ایران و گروه های وابسته به ایران در سوریه می داند. 

تماشاخانه ببینید| شکار شگفت‌انگیز یک تمساح توسط جگوار این نفتکش غول پیکر را ایران برای ونزوئلا ساخته است (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرودگاه دمشق حمله اسرائیل جمعه گذشته آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق خبر می‌دهند.

به گزارش مهر، منابع خبری ساعاتی پیش از شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق خبر دادند، همزمان برخی منابع از فعال شدن پدافند دفاعی ارتش سوریه در حومه این شهر خبر می‌دهند.

منابع خبری از وقوع شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب در آسمان جنوب دمشق خبر می‌دهند.

گزارش‌های اولیه حاکی از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه السیده زینب در حومه جنوب دمشق است.

برخی منابع خبری نیز در خبری فوری اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اهدافی در حومه شهر دمشق را هدف قرار دادند و این حمله تجاوزکارانه، خسارت جانی تا این لحظه در پی نداشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی اسرائیل به مقر «جنبش نجباء» در حومه دمشق
  • حمله هوایی به دفتر جنبش النجباء در جنوب دمشق
  • حمله موشکی و پهپادی انصارالله یمن به ۳ کشتی اسرائیلی/ دو برابر شدن تجارت ایران و آمریکا در ۳ ماهه اول ۲۰۲۴/ آماده شدن ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین/ حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق
  • حمله موشکی و پهپادی انصارالله یمن به 3 کشتی اسرائیلی/ دو برابر شدن تجارت ایران و آمریکا در 3 ماهه اول 2024/ آماده شدن 5 کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین/ حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دفتر جنبش النجباء در جنوب دمشق
  • موشکهای شلیک شده از سوی دشمن صهیونیست را ساقط کردیم
  • شنیده شدن صدای انفجار در دمشق
  • حمله هوایی اسراییل به دفتر فرهنگی مقا‌ومت عراق در دمشق
  • حمله هوایی اسرائیل به دفتر جنبش نجباء در دمشق
  • فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه