Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@10:25:37 GMT

روسیه: خروج نیروهای ما از سوریه صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۰۳۹۵

روسیه: خروج نیروهای ما از سوریه صحت ندارد

سفیر روسیه در دمشق در گفت‌وگو با رسانه‌های سوری گفت که خروج نیروهای روسیه از سوریه و انتقال آن‌ها به اوکراین موضوعیت ندارد و رژیم اسرائیل باید دست از حملات به سوریه بردارد.

به گزارش مشرق، «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق در گفت‌وگو با رسانه های سوریه گفت که خروج نیروهای روسیه از سوریه و انتقال آن‌ها به اوکراین موضوعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفت‌وگوی ویژه با روزنامه الوطن سوریه که امروز یکشنبه منتشر شده است، گفت که روسیه و ایران بنا به درخواست دمشق و قانونا در سوریه حضور دارند و تهران و مسکو در سوریه رقابتی ندارد.

سفیر روسیه در مورد حمله اخیر رژیم اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق گفت که حملات مداوم این رژیم به سوریه، نقض قوانین بین المللی بوده و غیرقابل قبول است. او گفت که مسکو شدیدا این حملات را محکوم می‌کند؛ چرا که این اقدامات بی‌مسئولانه خطر بزرگی به پروازهای بین المللی است و جان مسافران بی گناه را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

گسترش تظاهرات ضدترکیه در شمال سوریه

یفیموف گفت که « ما از طرف اسرائیلی می‌خواهیم این اقدامات شرورانه خود را متوقف کند.»

سفیر فدراسیون روسیه در دمشق درباره ادعای رسانه‌های و نهادهای نظامی آمریکا مبنی بر خروج نیروهای روسیه از سوریه بعد از جنگ اوکراین و منتقل شدن به این کشور را تکذیب کرد و گفت که ارتباطی بین نیروهای نظامی روس در سوریه و اوکراین وجود ندارد و تعداد، استقرار و تحرکات آن‌ها در مناطق مختلف سوریه بنا بر مأموریت‌های محوله و شرایط نظامی و سیاسی داخل این کشور است و هیچ ارتباطی به مسائل دیگر ندارد.

این دیپلمات روس درباره ادعای برخی از رسانه‌های منطقه از جمله اردن که گفته بودند با خروج نیروهای روس از سوریه، نیروهای ایرانی جای آن را گرفته‌اند، گفت که صحبت درباره خروج نیروهای روسیه از سوریه نیست. کما اینکه بین ما با ایران در اراضی سوریه، هیچ رقابت یا هیچ توازن قوایی ویژه‌ای وجود ندارد. لذا نه خلأیی بوده و نه می‌تواند این خلأ وجود داشته باشد. و این ارتش سوری است که قبل از هرچیزی کنترل اوضاع را به دست دارد و نیروهای روس و ایرانی هم بر اساس قانون و با دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند و هماهنگ هستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت روسیه سوریه اوکراین تحولات اوکراین جنگ روسیه و اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خروج نیروهای روسیه از سوریه خروج نیروهای روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی ارتش این کشور ۶ پهپاد اوکراینی را در آسمان استان های ورونژ، ریازان، بلگورود و کورسک رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است که «دیشب تلاش جدید رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپاد علیه اهدافی در داخل خاک روسیه خنثی شد.»

این بیانیه درباره جزییات این حمله افزود: سامانه‌های پدافند هوایی ۶ فروند پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند؛ سه فروند پهپاد بر فراز قلمرو استان ورونژ، یک فروند بر فراز قلمرو استان ریازان، یک فروند بر فراز قلمرو استان بلگورود و یک فروند پهپاد بر فراز قلمرو کورسک.»

وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه نیز در بیانیه ای درباره روند ادامه «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین اعلام کرد: یگان غرب نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را به دست آوردند به نحوی که ۵ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن حدود ۹۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان شرق روسیه نیروهای اوکراین را در دونتسک هدف قرار دادند، تلفات اوکراین بالغ بر ۱۰۰ پرسنل نظامی بود. نیروهای اوکراین در نبرد با یگان جنوب روسیه حدود ۴۴۰ پرسنل نظامی، ۲ تانک، یک خودروی زرهی و یک هویتزر ام ۱۹۸ را از دست دادند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اما از سوی دیگر، یگان مرکز ارتش روسیه مواضع را بهبود بخشید، نیروهای اوکراین در دونتسک را هدف قرار داد و ۹ ضدحمله دفع شد. دشمن در این محور حدود ۱۴۵ نظامی را از دست داد. پدافند هوایی روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی، ۶ موشک اتاکمز آمریکایی و ۲ بمب هدایت شونده هامر ساخت فرانسه را در یک روز سرنگون کرد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093746

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا