Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در دمشق در گفت‌وگو با رسانه‌های سوری گفت که خروج نیروهای روسیه از سوریه و انتقال آن‌ها به اوکراین موضوعیت ندارد و رژیم اسرائیل باید دست از حملات به سوریه بردارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق در گفت‌وگو با رسانه های سوریه گفت که خروج نیروهای روسیه از سوریه و انتقال آن‌ها به اوکراین موضوعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفت‌وگوی ویژه با روزنامه الوطن سوریه که امروز یکشنبه منتشر شده است، گفت که روسیه و ایران بنا به درخواست دمشق و قانونا در سوریه حضور دارند و تهران و مسکو در سوریه رقابتی ندارد.

سفیر روسیه در مورد حمله اخیر رژیم اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق گفت که حملات مداوم این رژیم به سوریه، نقض قوانین بین المللی بوده و غیرقابل قبول است. او گفت که مسکو شدیدا این حملات را محکوم می‌کند؛ چرا که این اقدامات بی‌مسئولانه خطر بزرگی به پروازهای بین المللی است و جان مسافران بی گناه را به خطر می‌اندازد.

یفیموف گفت که « ما از طرف اسرائیلی می‌خواهیم این اقدامات شرورانه خود را متوقف کند.»

سفیر فدراسیون روسیه در دمشق درباره ادعای رسانه‌های و نهادهای نظامی آمریکا مبنی بر خروج نیروهای روسیه از سوریه بعد از جنگ اوکراین و منتقل شدن به این کشور را تکذیب کرد و گفت که ارتباطی بین نیروهای نظامی روس در سوریه و اوکراین وجود ندارد و تعداد، استقرار و تحرکات آن‌ها در مناطق مختلف سوریه بنا بر مأموریت‌های محوله و شرایط نظامی و سیاسی داخل این کشور است و هیچ ارتباطی به مسائل دیگر ندارد.

این دیپلمات روس درباره ادعای برخی از رسانه‌های منطقه از جمله اردن که گفته بودند با خروج نیروهای روس از سوریه، نیروهای ایرانی جای آن را گرفته‌اند، گفت که صحبت درباره خروج نیروهای روسیه از سوریه نیست. کما اینکه بین ما با ایران در اراضی سوریه، هیچ رقابت یا هیچ توازن قوایی ویژه‌ای وجود ندارد. لذا نه خلأیی بوده و نه می‌تواند این خلأ وجود داشته باشد. و این ارتش سوری است که قبل از هرچیزی کنترل اوضاع را به دست دارد و نیروهای روس و ایرانی هم بر اساس قانون و با دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند و هماهنگ هستند.

آخرین وضعیت فرودگاه دمشق سوریه بعد از حمله رژیم اسرائیلدمشق: رویای «منطقه امن» ترکیه در شمال سوریه محقق نخواهد شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس خروج نیروهای روسیه از سوریه خروج نیروهای روس سفیر روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم

دانشجویان فلسطینی امروز (سه شنبه) در اعتراض به مواضع آلمان مبنی بر حمایت از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی، سفیر این کشور در فلسطین اشغالی را از دانشگاهی در «رام‌الله» بیرون راندند.

به گزارش مشرق، دانشجویان دانشگاه «بیرزیت» واقع در شمال رام‌الله کرانه باختری صبح امروز در اعتراض به مواضع حمایتی آلمان از نسل‌کُشی صهیونیست ها، «رولف پاولس» سفیر این کشور را از موزه فلسطین این دانشگاه بیرون کردند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از فرار سفیر آلمان از دانشگاه بیرزیت را منتشر کردند که نشان می‌دهد تعدادی از دانشجویان در تعقیب وی هستند و به سمت سفیر کفش پرتاب می‌کنند.

انزجار از حامیان صهیونیسم در حالی رو به فزونی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند