Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:07:02 GMT

طرح سنجش سلامت نوآموزان استان بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۱۴۴۲

طرح سنجش سلامت نوآموزان استان بوشهر آغاز شد

نصرالله نوروزی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نوبت دهی برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی  از امروز  برای نوآموزانیچ پیش دبستانی و نیز نوآموزانی که در سال تحصیلی پیش‌رو وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند و جامانده‌های احتمالی سنجش سال تحصیلی گذشته از امروز آغاز شده و  فعالیت رسمی پایگاه‌های سنجش نیز از هفتم تیرماه آغاز و تا نیمه شهریور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به پیوند سامانه‌های سنجش و سیدا در سال تحصیلی جدید امکان ثبت نام دانش آموزان بدون انجام سنجش به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و والدین ضمن توجه به این نکته، فرایند سنجش نوآموز خود را به هیچ عنوان به تاخیر نیندازند.

نوروزی گفت: برای شناسایی و مداخله بهنگام، ارزیابی‌های بینایی و دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو)، بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه، سابقه بیماری در خانواده از جمله موارد مهم است که در طرح سنجش با دقت رصد می‌شود.

وی گفت: یکی از عوامل مهم افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان، شناسایی نشدن به موقع مشکلات و نیازهای آنان و از دست دادن زمان طلایی برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه است.

نوروزی بیان کرد: مداخله درمانی و جای‌دهی صحیح دانش‌آموز در مدرسه نیازمند اجرای طرح سنجش به عنوان ابزاری بسیار قوی است.

وی با اشاره به مراحل اجرایی طرح سنجش گفت: در اولین گام، مدیر مدرسه بعد از ثبت نام نوآموز و نوبت گیری برای وی، رسید نوبت سنجش را در اختیار خانواده نوآموز قرار داده و پس از آن خانواده در روز و ساعت مقرر با همراه داشتن اصل شناسنامه نوآموز و شناسنامه و کارت ملی والدین، کارت واکسن تکمیل شده و یک قطعه عکس سه در چهار از نوآموز همراه با وی به پایگاه سنجش مراجعه می‌کند تا ارزیابی و غربالگری اولیه نوآموز انجام شود.

نوروزی افزود: نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری اولیه مشکوک به وجود مشکل باشند به پایگاه ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر با بیان اینکه دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی نیز باید ارزیابی و سنجش شوند گفت: ارزیابی این گروه از دانش‌آموزان نیز به شرط دارا بودن شرایط اولیه، در گرو نوبت‌گیری از سوی مدیر مدرسه از ابتدای تیرماه در سامانه سنجش است و سنجش این دانش‌آموزان نیز بعد از نوبت گیری در  همان تیرماه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: براساس برآورد انجام شده پیش بینی می‌شود امسال بیش از  ۲۵هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و هفت هزار نوآموز پیش دبستانی در استان بوشهر زیر پوشش طرح سنجش سلامت نوآموزان قرار گیرند.

به گفته نوروزی امسال ۴۳ پایگاه ثابت و سیار شامل ۲۹ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار در ۱۸ شهرستان و منطقه برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی  و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به پیش دبستان و دبستان فعال می شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: سال گذشته برای نخستین بار ۱۰۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان زیر پوشش طرح سنجش قرار گرفتند.

وی یادآور شد: از کل دانش آموزان سنجش شده سال گذشته ۷۴ نفر دارای مشکل شنوایی، ۵۸۴ نفر بینایی، ۱۸ نفر اتیسم، یکهزار و ۵۸۵ نفر دیرآموز، ۱۱۶نفر آسیب ذهنی (ارجاع به مدارس استثنایی)، سه نفر ارجاع به بهزیستی و ۹ نفر نیز دارای مشکل جسمی حرکتی شناسایی شده اند.

به گفته نوروزی در زمان حاضر یکهزار و ۳۱۰ دانش آموز استثنایی در استان بوشهر در قالب ۳۱ مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها بوشهر سنجش نوآموزان سازمان آموزش و پرورش استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سنجش نوآموزان سازمان آموزش و پرورش استثنایی بوشهر سنجش نوآموزان سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان استان بوشهر سنجش سلامت طرح سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر اکرم فرهادی در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندار‌های مطلوب وزارت بهداشت است.

وی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

فرهادی گفت: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال ساخت است و ۳ پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهیدفرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آنها آغازشده است.

وی افزود: سه طرح مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان