Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که روابط ریاض و واشنگتن تیره و تار است، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از دو مقام کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ماه آینده به عنوان بخشی از سفر منطقه‌ای خود به خاورمیانه، علاوه بر اراضی اشغالی به عربستان نیز سفر خواهد کرد. یکی از این مقامات در ادامه توضیح داد که دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در دستور کار سفر بایدن به ریاض قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو مقام کاخ سفید که نامشان فاش نشد، گفتند که کاخ سفید قصد دارد تا روز دوشنبه به طور رسمی سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان که انتقادات زیادی را در کنگره به دنبال داشته است، اعلام کند.

این در حالی است که روز شنبه خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بایدن  تاکنون در برنامه خود برای سفر به منطقه نتوانسته تصمیمی درباره سفر به عربستان بگیرد. در حالی که هفته گذشته بایدن از احتمال سفر خود به عربستان گفته بود، اکنون می‌گوید برنامه سفر خود به عربستان را تاکنون مشخص نکرده و نتوانسته در این باره تصمیم بگیرد.

کاخ سفید هم اعلام کرد که بایدن احساس می‌کند «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، به دلیل نقش داشتن در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی نشریه واشنگتن پست، در ترکیه در سال ۲۰۱۸، چهره‌ای «منفور» است.

این در حالی است که سفر بایدن قرار بود اواخر ماه ژوئن صورت گیرد، اما به دلیل آشوب و ناآرامی در کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و احتمال سقوط کابینه او، سفر منطقه‌ای خود را یک ماه به تعویق انداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوبایدن محمد بن سلمان رئیس جمهور امریکا عربستان سعودی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا

حسین امیرعبداللهیان در اولین ملاقات خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز رسمی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

ایران و مصر در جریان جنگ غزه تماس های خود را افزایش داده اند.

دیدار رئیس جمهور ایران با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در ریاض و ملاقات امیرعبداللهیان با سامح شکری در ژنو و نیویورک بخشی از هماهنگی های تهران و قاهره در چند ماه گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • ‏فیلم/ ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • قابی از زحمات تیم سلمان
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی