Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود افزایش قیمت نان در کهگیلویه‌وبویراحمد کیفیت و وزن نان‌ها در تنور خبازی‌ها بیات شد تا مردم پیگیر اجرایی‌شدن طرح فروش نان کیلویی در این استان باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس کیفیت پائین و کم‌فروشی محصول برخی از نانوایی های استان کهگیلویه و بویراحمد بود تا با بهانه پائین بودن قیمت از آذرماه سال گذشته نان گران در تنور برشته تر شود و مسئولان قول دهند که کیفیت افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش قیمت نان متاسفانه کیفیت نان در خبازی های کهگیلویه و بویراحمد با وجود قول‌های متولیان بالا نرفته و کم فروشی در وزن چانه ها به آن هم اضافه شد.

از اردیبهشت امسال دولت در طرحی نو فروش کیلویی نان به جای فروش عددی را به عنوان پیشنهادی برای مقابله با کم فروشی و بهبود کیفیت نان مطرح کرد تا این طرح اکنون در 4 استان کشور با رضایت شهروندان این استان ها در حال اجرا باشد.

اگر چه طرح نان کیلویی سال‌هاست در نانوایی های صنعتی اجرا می شود و مردم نسبت به این موضوع رضایت دارند چرا که با فروش کیلویی جلوی کم فروشی گرفته شده است.

آرد فروشی، آب رفتن وزن چانه، کیفیت پائین بعد از پخت، ترش و غیره قابل مصرف شدن زود هنگام نان مهمترین گلایه های مردم استان نسبت به وضعیت خبازی ها  دارند و با وجود اینکه قیمت نان افزایش یافته است اما به دلیل کیفیت پایین حجم دورریز آن بیش از گذشته شده!

شکی نیست با فروش کیلویی نان علاوه بر اینکه جلوی کم فروشی ها گرفته می شود به نوعی هوشمند سازی در خدمات نانوایی ها شده  و به راحتی جلوی فروش ارد یارانه ای که حق مردم است نیز گرفته می شود و دیگر نمی توان شاهد قاچاق این کالای گرانبها باشیم.

اگر چه ممکن است برخی از نانوایی ها با پخت خام برخی از نان ها مثل سنگگ و نان بربری به نوعی نان با وزن سنگینتری را بفروشند اما ضرورت پایش از سوی متولیان باید افزایش یافته و به طور حتم مشتری یک بار فریب خورده و دیگر طالب نان خام و خمیر نخواهد بود و این وسط خود نانوا متضرر می شود.

شهروندان یاسوجی بارها در تماس با دفتر پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس پیگیر فروش نان کیلویی در استان بودند و همانطور که گفته شد این طرح فعلا در 4 استان در حال اجرا بوده و این رسانه در نظر دارد از طریق صنف خبازان و صمت کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را پیگیری و به اطلاع مخاطبان برساند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فروش کیلویی نانوایی ها کم فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند.

نتیجه این گرانی، آن است که میانگین قیمت بلیت (که از تقسیم گیشه کل سینما به تعداد کل تماشاگران به دست می‌آید) حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد و از حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان (در هفته‌های پایانی ۱۴۰۲) به حدود ۵۷ هزار تومان (در این روزها) رسیده است. یعنی با احتساب روزهای نیم‌بها و سینماهای کم‌کیفیت‌تر، هر تماشاگر به‌طور میانگین ۲۷ درصد پول بیشتری بابت بلیت سینما پرداخت می‌کند.

این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900253

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره بلیت فروشی
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل