Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس سازمان محیط زیست گفت: به فرض که محل احداث پتروشیمی‌ مازندران از نظر شما دارای مشکلات زیست محیطی باشد، آیا در استان مازندران مکان دیگری برای ساخت پتروشیمی وجود ندارد که می خواهید آن را به استان سمنان منتقل کنید؟

به گزارش ایران اکونومیست، منصور علی زارعی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس سازمان محیط زیست گفت: چرا با تدبیر نادرست در این شرایط حساس موجب اختلاف بین مردم استان سمنان و مازندران می‌شوید؟ مردم مازندران از شما می‌پرسند که نامه تنظیمی شما به دولت برای انتقال پتروشیمی به استان همسایه چه وجاهت قانونی دارد؟ آیا شما در این حوزه جز وظیفه ارزیابی محیط زیستی دارید؟

وی افزود: به فرض که محل احداث پتروشیمی‌ مازندران از نظر شما دارای مشکلات زیست محیطی باشد، آیا در استان مازندران مکان دیگری برای ساخت پتروشیمی وجود ندارد؟ چرا حق مردم مازندران را ضایع می‌کنید؟ اولاً با تنظیم این نامه‌ موجب اختلاف و نارضایتی بین مردم مازندران شده اید و ثانیاً شما مرجع انتقال نبوده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس خطاب به رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: چرا دستور متوقف سازی سد فینسک را صادر نمی‌کنید؟ این سد هزاران میلیارد خسارت به بخش کشاورزی و محیط زیست وارد می‌کند؛ به نظر مردم ما حتماً شما می‌خواهید آب مورد نیاز این پتروشیمی را از این سد تامین کنید؛ بنابراین از مردم مازندران عذرخواهی کنید در غیر این صورت به خاطر موارد ذکر شده باید به دستگاه‌های نظارتی معرفی شوید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، محیط زیست ، استانی سیاسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محیط زیست استانی سیاسی مردم مازندران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله بصورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به این مطلب که از امروز کوچکترین زباله ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولان شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

کد خبر 6093175

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود