Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن قرائت گزارش محله‌گردی خود از امام‌زاده حسن(ع) گفت: این محله‌ با حدود چند صد هزار نفر جمعیت که حتی جمعیتش از برخی از استان‌های متوسط کشور هم بیشتر است در حد یک شهرستان هم سرانه‌های زیست شهری ندارد.

او افزود: سه ویژگی، این محله را در چند سال اخیر تحت تاثیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول؛ غلبه بافت تجاری در معابر اصلی، دوم؛ حضور گسترده و کنترل نشده دست فروشان و سوم؛ حضور و سکونت فوق العاده اتباع خارجی به ویژه در یک سال اخیر. علاوه بر مغازه‌های متعدد در خیابان‌های اطراف امام زاده حسن، مجتمع‌های بلند مرتبه تجاری توسط اوقاف و شهرداری با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده که برخی از آنها به دلیل اختلاف‌های حقوقی به بهره برداری نرسیده و موجب شده ارزش معاملاتی واحدهای تجاری در این منطقه حتی بیش از مناطق برخوردار شمالی شهر تهران شود.

چکیده صحبت‌های امانی را در جلسه شصت و نهم شورای شهر تهران می‌خوانید: 

* حضور گسترده دست‌فروشان در معابر اصلی و تجاری محله به نحوی است که در ساعات عصر تا پایان شب حتی امکان تردد مردم پیاده هم سخت است، خودروها که جای خود دارد؛ در چنین شرایطی یکی از مجتمع های تجاری با الزام ایجاد ۴۰۰ واحد بدون تامین پارکینگ؛ شرایط را وخیم‌تر خواهد کرد.

* همان‌گونه که در گزارش‌های پیشین از محلات کم برخوردار تهران اشاره کردم حضور مهاجران و اتباع بیگانه در محلات مرکزی و جنوبی و عمدتا کم برخوردار شهر تهران به شدت افزایش یافته و بافت جمعیتی و حتی فرهنگی آنها را تحت تاثیر قرار داده و حواشی زیادی ایجاد کرده است. اجاره واحدهای کوچک با قیمت و اجاره‌بهای بالا از سوی این مهاجران به صورت غیر طبیعی قیمت اجاره را در محله به شدت افزایش داده است. حضور خانواده‌های مهاجران با جمعیت ۱۱ نفری در یک واحد ۵۰ متری دردسرساز شده‌ است.

* در این محله فقط یک دبستان دخترانه وجود دارد و هیچ مقطع آموزشی دیگری مستقر نیست. مردم ناچارند فرزندان خود را به محلات همجوار جهت ادامه تحصیل بفرستند اما در همین یک واحد هم اکثریت با مهاجران است. افزون بر فقدان مراکز آموزشی ابتدایی و متوسطه، سرانه فرهنگی محله امام زاده حسن تقریبا صفر است و هیچ مرکز فرهنگی به جز پنج مسجد که به خاطر شیوع کرونا صرفا در اوقات نماز طی دو سال گذشته فعال بوده، در محله وجود ندارد. تنها مرکزی که از دوره چهارم مدیریت شهری در محله ساخته شده سرای محله امام زاده حسن است و سالن ورزشی جنب آن هم دو سال است که در اختیار بخش خصوصی است که اجاره داده‌اند.

* در این محله تنها یک بوستان کوچک وجود دارد که به هیچ وجه متناسب با نیاز و جمعیت محله نیست. همچنین دو خیابان محله یعنی "شهید احمدی و  خردپی" به دلیل عدم لوله گذاری همچنان از جوب‌های سرپوشیده فاضلاب استفاده می‌کنند که بوی تعفن و آب‌گرفتگی را برای واحدهای تجاری و مسکونی به ویژه هنگام بارندگی ایجاد می‌کند.

* باغ‌راه معروف به حضرت زهرا (س) در منطقه ۱۷ با مشکلات و موانعی روبه روست، از جمله این که، سوله باقی مانده راه آهن که تبدیل به محل تجمع معتادان و کارتن‌خواب‌ها شده و بنده تعدادی از آنها را رأس ساعت ۱۰ صبح گوشه این سوله دیدم و به گفته مردم، شب در این سوله حضور معتادان فوق العاده افزایش پیدا می‌کند. دو سازه نیمه کاره رها شده و زنگ‌زده که دیواره‌های آن توسط سارقان تخریب شده و میلگردهای آن نیز به سرقت رفته است عملا با حصارکشی پناهگاه مناسبی برای معتادان شده است.

* ۱۱ واحد مسکونی باقی مانده در طرح تعریض خیابان‌های شمال این پیاده راه باعث ترافیک و به ویژه تصادف موتورسیکلت‌ها شده است و چند روز پیش نیز همین اتفاق تکرار شد. تیرهای چوبی باقی مانده قبل از انقلاب و تیرهای بتونی که تعدادشان به بیش از ۸۰۰ تیر می‌رسد سبب شده امکان تردد با خودرو به کوچه‌های محله را ناممکن کند.

کد خبر 682819 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شوراى شهر تهران شورای شهر مدرسه و مدارس تهران دستفروش - دستفروشی - دستفروشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شوراى شهر تهران شورای شهر مدرسه و مدارس تهران دستفروش دستفروشی دستفروشان امام زاده حسن شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی آپارتمانی با عمر بنای ۹ سال و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

به گزارش اکوایران، بررسی بازار رهن و اجاره در تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون تعداد فایل‌های اجاره در حال افزایش است و به نظر می‌رسد رفته رفته با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی‌ها، موجران به بازار وارد شده‌اند.

بنا به مشاهدات ما، با بودجه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان در پایتخت می‌توان واحدی با متراژ حدودی بین ۳۰ تا ۹۰ مترمربع با سن بنای نوساز تا ۳۰ سال ساخت را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

برخی از واحد‌ها دارای امکاناتی همچون پارکینگ و آسانسور و انباری نیز هستند و برخی دیگر یک یا دو مورد از این ویژگی‌ها را دارند و اغلب یک الی دو اتاق خواب را دارا هستند.

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی واحدی ۹ سال ساخت و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

در محله سلسبیل، برای رهن کامل واحدی ۸۶ متری و ۱۷ سال ساخت، به همراه پارکینگ و انباری و در محله استادمعین، برای آپارتمانی ۵۶ متری و ۱۳ سال ساخت، ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

آپارتمانی ۹۰ متری و ۴ سال ساخت در محله جوانمرد قصاب واپارتمانی ۵۰ متری و ۴ سال ساخت در طوس، ۵۰۰ میلیون تومان رهن کامل قیمت‌گذاری شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره خانه در مناطق مختلف تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج