Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، محمدرضا  افشار افزود: این میزان بهای گندم پرداخت شده مربوط به اسناد خرید تضمینی محصول تا سیزدهم خرداد ماه سال جاری که به بانک عامل ارسال شد، است.
وی ادامه داد : واریز بقیه طلب گندمکاران استان به حساب بانکی آنها در دست پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی تاکنون ۵۳۰ هزار گندم در قالب خرید تضمینی طبق بخشنامه ابلاغی از کشاورزان استان خرید شده است.
 امسال ۹۰ مرکز خرید تضمینی توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تدارک دیده شد که تا میانه خرداد ماه  بیش از ۶۰ مرکز آن دایر و گندم تولیدی کشاورزان استان را به نرخ خرید تضمینی سال زراعی جاری دریافت می کنند.

 برداشت گندم در گلستان از ابتدای خرداد در اراضی دشت منطقه آغاز شده و این روند تا میانه تیرماه ادامه دارد.
اداره غله و خدمات بازرگانی گلستان برآورد کرده که  در سال زراعی جاری حدود ۶۵۰ هزار تُن گندم از سوی کشاورزان استان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده شود.
امسال دولت برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۰۵ هزار ریال و ۱۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم پرداخت پاداش مصوب کرد.
مطابق گزارش جهادکشاورزی گلستان، امسال از سطح ۳۷۵ هزار هکتار گندم کشت شده در این استان برآورد برداشت ۹۲۰ هزار تُن محصول می شود.
استان گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، رتبه دوم ایران را دارد و علاوه بر این به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.
گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.
سالانه مازاد گندم تولیدی کشاورزان گلستان برای تامین نان به بیش از ۱۰ استان کشور حمل می شود.
گلستان با ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی پاییزه در کشور به شمار می رود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان گندم گرگان خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان گندم وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان گندم گرگان خرید تضمینی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌ از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش افزون بر ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

سید محمدرضا سید حسینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و  ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

سیدحسینی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت