Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قسمت هایی از طرح شفافیت قوای سه گانه مغایر با قانون اساسی است گفت: شورای نگهبان ایرادات مفصل به این طرح گرفته است، و از نظر مجمع هم این طرح مغایرت با قانون اساسی و مغایرت با شرع مقدس است.

«محمد رضا باهنر» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با "طرح شفافیت قوای سه گانه و ایرادات مجمع تشخیص بر این طرح" گفت: طرح شفافیت قوا سه گانه،  بحث های مختلفی را در کشور بوجود آورده، البته من نمی خواهم تعبیر و تفسیر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مضامین مباحث مقام معظم رهبری در ملاقاتی که اخیرا با نمایندگان مجلس داشتند این بود که نکند شما قوانینی را در رودربایستی تصویب کنید وخودتان هم موافق آنها نباشید. جالب است در طرح شفافیت قوای سه گانه نمایندگان در مواردی که مربوط به مباحث منطقه ای است، خود را از شفافیت معاف کرده اند و می گویند که ضرورت ندارد مردم در جریان قرار بگیرند.  

با این طرح کنونی شفافیت منافع ملی به خط می افتد

وی در ادامه  گفت: مثلا فرض کنیم با توجه به تحریم های ظالمانه ای که وجود دارد، دولت بخواهد در قسمت هایی تحریم را دور بزند یا خنثی کند اصلا دلیل ندارد این مذاکرات علنی شود زیرا اگر علنی شود دست کم ضد منافع ملی است. این که گفته می‌شود همه چیز شفاف شود و صحبت ها علنی شود، منافع ملی کشور به خطر می افتد. الحمدالله در تامین کالاهای اساسی وضع مان خیلی خوب است ولی فرض کنید یک زمانی مشکلی پیدا شود و ما در کشور گندم نداشته باشیم و حالا بخواهند در دولت یا وزارت صمت یا جاهای دیگر بحث کنند و وزیر مربوطه مطرح کند که خدای نکرده برای 5 روز ذخیره گندم داریم، چه دلیلی دارد این بحث شفاف شود؟ زیرا وقتی همه مردم بفهمند و  استرس و صف های طولانی را شاهدیم. 

طرح شفافیت قوای سه گانه مغایر با قانون اساسی است

باهنر با بیان این جمله که قسمت هایی از طرح شفافیت قوای سه گانه مغایر با قانون اساسی است خاطر نشان کرد: شورای نگهبان ایرادات مفصل به این طرح گرفته است،  و از نظر مجمع هم این طرح مغایرت با قانون اساسی و مغایرت با شرع مقدس است.  قانونی که مجلس تصویب می کند  را ما همه قبول داریم ولی این قانون باید مغایر با شرع و قانون اساسی و سیاست های کلی نظام نباشد.

حاشیه امن نمایندگان در طرح شفافیت قوای سه گانه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که شفافیت تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و جامعه شفافیت را می خواهد، این وعده نمایندگان است به نظر شما چقدر امکان تحقق دارد؟ تصریح کرد: نمایندگان مجلس یک سری صحبت ها کردند و شعار دادند و مقداری سبک و سنگین هم نشد که شفافیت تا کجاها دارای مزیت است. از قدیم گفته اند که یک سوزن به خود بزن و یک جوالدوز به دیگران، جالب است نمانیدگان موقعی که به خودشان می رسد صراحتا آورده اند که در موضوعات و مسائلی که مباحث منافع منطقه ای مطرح است، لازم نیست مباحث مجلس شفاف باشد.

احتمال پشیمانی مجلس یازدهمی ها از طرح دست و پا شکسته شفافیت

وی در پاسخ به این سوال که طبق گفته شما با توجه به ایرادات فراوان  شورای نگهبان به این طرح، فکر می کنید تصویب چنین طرحی به عمر مجلس یازدهم قد بدهد؟ عنوان کرد: ممکن است این ایرادات آن قدر زیاد باشد که مجلس شورای اسلامی آن را کنار بگذارد. ممکن است این شفافیت را محدود کنند. ممکن است با چند کار ، کارشناسی و تامین مظرات شورای نگهبان و مجمع تشخیص شفافیت را آن جاهایی که منافع ملی هست تصحیح کنند این بستگی به رویکرد مجلس دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سه گانه شورای نگهبان قانون قانون اساسی مجلس مغایر با قانون اساسی طرح شفافیت قوای سه گانه شورای نگهبان مجمع تشخیص منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست

مهدی چمران در همایش گرامیداشت شورا‌های شهر و روستا در بجنورد بابیان اینکه عقب‌ماندگی شورا‌های شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است، گفت : تصویب قانون درآمد‌های پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت‌تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا