Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت ۶۰ موکب فرهنگی، خدماتی و پذیرایی به مدت سه روز در سطح شهر تهران به شهروندان خدمات ارائه کرد که همزمان با دهه کرامت و میلاد امام هشتم موکب هایی حدفاصل میدان فردوسی تا میدان انقلاب همراه با برگزاری مراسم آیینی فرهنگی و خدماتی با مشارکت مساجد و هیئات، نیروهای جهادی و گروه های خودجوش مردمی از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ خرداد از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برپا و از شهروندان تهرانی و محبان و عاشقان آن امام رئوف پذیرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت های این موکب ها شامل حضور کاروان زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرک ضریح آستان قدس رضوی، فضاسازی محیطی متناسب با میلاد امام رضا(ع)، خودروآرایی، پذیرایی از شهروندان، مولودی خوانی، نقالی و اجرای گروه های سرود و ارائه خدمات فرهنگی متنوع به شهروندان بود.

همچنین ادارات کل و سازمان های تابعه شهرداری تهران در روز جمعه هم زمان با اجتماع باشکوه «ولایت عشق» از ساعت ۱۷ تا ۲۱ همراه با اجتماع ارادتمندان و محبان ساحت مقدس امام رضا(ع) نسبت به برپایی و راه اندازی پردیس تخصصی فرهنگی، هنری و ورزشی در جنب درب ورودی دانشگاه تهران اقدام کردند.

شست و شوی بیش از ۲ هزار مخزن سطح محلات منطقه ۱۷

روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷ اعلام کرد: بیش از دو هزار مخزن سطح محلات نواحی سه گانه شهرداری منطقه ۱۷ طی روزهای اخیر، شست و شو داده شد.

پیرو ابلاغبه سازمان پسماند شهرداری تهران در خصوص طرح فوریتی شست و شوی مخازن، مخازن نواحی سه گانه شهرداری منطقه ۱۷ شست و شو شد.

طی این عملیات، روزانه ۲۰۰ عدد از مخازن نواحی سه گانه که جمعا ۲ هزار و ۱۰۰ عدد مخزن بودند، شست و شو داده شد.

این عملیات شست و شوی مخازن در خیابان های ابوذر، امین الملک، یافت آباد و شاندیز واقع در ناحیه یک، خیابان های غلامرضایی، ۱۶ متری حسنی و فتحی واقع در ناحیه ۲ و خیابان های بلورسازی و برادران شهید حسنی واقع در ناحیه سه انجام شد.

رونمایی از اطلس زیست محیطی منطقه ۱۳

همزمان با آخرین روز هفته جهانی محیط زیست، در مراسمی با حضور مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۳  از اطلس زیست محیطی این منطقه رونمایی شد.

شهردار منطقه ۱۳ در مراسم رونمایی از  اطلس زیست محیطی گفت: بر مبنای شناسایی کانون های آلاینده در منطقه ۱۳ و تمامی عوامل آلودگی عناصر  آب، خاک، هوا، صوت، نور، الکترومغناطیس تهیه و در این نسخه، بانک تنوع زیستی نیز گنجانده شده است.  

محمد هادی علی‌احمدی، افزود: این اطلس به شکل مقایسه ای با اطلس های محیط زیستی سال های گذشته دارای راهکارهایی در راستای رفع آلودگی و شناسایی کانون های آلاینده است.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس وضع موجود و پایه های علمی انجام شده و می تواند به مدیریت شهری در برنامه ریزی های آینده کمک کند.

علی‌احمدی در بخشی دیگر از صحبت های خود به طراحی و احداث نیروگاه خورشیدی به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات زیست محیطی اشاره کرد که با پیشرفت مناسبی دارد و به کاهش مصرف برق و انرژی بوستان و ترویج انرژی های نو و تجدید پذیر کمک می کند.

در ادامه مراسم مدیرکل  محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از حمایت های شهردار منطقه ۱۳ در انجام  فعالیت های محیط زیستی و اقدام در تهیه این اطلس تشکر کرد و از این منطقه به عنوان مناطق پیشرو در موضوعات و مباحث زیست محیطی نام برد که پتانسیل ها و ظرفیت های مناسبی به لحاظ دارد.

شینا انصاری در تشریح برنامه ها و رویکرد ها  اداره کل محیط زیست در  مناطق ۲۲ گانه بر اساس اسناد بالا دستی و قوانین موضوعی کشور گفت : توجه به منابع آبی، استفاده از تصفیه خانه های محلی، استفاده از آب های سطحی و پساب های تصفیه شده در آبیاری فضای سبز با توجه به کمبود های آب زیر زمینی، هوشمند کردن چاه ها به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب در دستور کار قرار دارد و پیگیری می شود.

وی در بخش دیگر از صحبت هایش، مدیریت انرژی با احداث نیروگاههای خورشیدی کوچک مقیاس و هوشمند کردن موتورخانه ها، ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه ها، آموزش و توانمند سازی مردمی و راه اندازی خانه های محیط زیست را از دیگر اقدامات اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران عنوان کرد.

همچنین در ابتدای این مراسم، کارگاه بین المللی اکولوژی انسانی و چرخه های سازگار با طبیعت ویژه مدیران شهرداری برگزار و در قالب آن،   چهار طرح پیشنهادی ویژه منطقه۱۳ ارائه شد.

پاکسازی ۱۰ هکتار از زمین‌های رهاشده در منطقه۲۲

شهردار منطقه ۲۲ از عملیات اجرایی تسطیح و پاکسازی زمین‌های رها شده در این محدوده غربی پایتخت به درخواست شهروندان و به منظور زیبا سازی سیما و منظر شهری خبر داد و گفت: پاکسازی ۱۰ هکتار از زمین های رها شده در این محدوده در مدت یک هفته صورت گرفته است.

وحیدرضا محمدی اظهار داشت: عملیات تسطیح اراضی بایر منطقه به شکل مداوم از سوی اداره خدمات شهری منطقه با به کارگیری خودروهای مکانیزه انجام می شود و به منظور ارتقای بهداشت محیط شهری، بهبود وضعیت بصری سطح منطقه، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، جلوگیری از دپوی زباله و نخاله صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چند دستگاه مکانیزه در اختیار اداره خدمات شهری منطقه قرار دارد و این طرح به شکل روزانه از سوی نواحی شش گانه به اجرا در می آید.

محمدی خاطر نشان کرد: شهروندان با مشاهده این گونه موارد می‌توانند با مراجعه به شهرداری نواحی یا تماس با سامانه ۱۳۷ درخواست خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت به درخواست آن‌ها رسیدگی شود.

شهردار منطقه ۲۲ تصریح کرد: این منطقه بیشترین حجم ساخت و ساز مسکن را دارد و از سوی دیگر بیشترین زمین های بایر در این منطقه از شهر تهران وجود دارد. به همین دلیل،  نیاز به رسیدگی و ساماندهی این زمین های رها شد وجود دارد.

تقویم های شهری  منطقه ۲ مزین به پیام های فرهنگی و قرآنی شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو گفت: در راستای ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در سطحج شهر تقویم های مناسبتی منطقه مزین به احادیث و آیات قرآنی شد.

علیرضا جعفری با اعلام این خبر گفت: مدیریت شهری منطقه با درنظر گرفتن اهمیت و نقش فضاسازی شهری در ایجاد نشاط اجتماعی، طرخ زیباسازیی و آرام سازی منظر شهری  را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به نصب المان  تقویم شهری در میادین و معابر پرتردد منطقه  افزود: با هدف اشاعه  ارزش های دینی و ترویج شعائر مذهبی و فرهنگی، این المان ها به احادیث و آیات قرآنی مزین شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو افزود: در راستای طرح آراستگی سیمای شهری و فضاسازی محیطی در قالب اجرای نقاشی دیواری و نصب المان های حجمی در برنامه های سالجاری پیش بینی شده است.

تبدیل زمین بایر به بوستان سبز در منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ اعلام کرد: با توجه به رویکرد توسعه آفرین شهرداری تهران مبنی بر گسترش و بهبود سرانه فضای سبز بر اساس جمعیت مناطق، نسبت به تحقق عملی این مهم در سطح محله قصر فیروزه اقدام شد.

محمد امین سالاری پور افزود: در این راستا بوستان ایثار که فاز اولیه آن بصورت ضربتی و طی ۴۸ ساعت با بسترسازی، محوطه سازی، ایجاد شبکه آب خام، تأمین روشنایی، نصب پایه چراغ و آبنما به همراه کاشت گونه های گیاهی متنوع انجام و به بهره برداری رسید.
 
وی با بیان اینکه فاز نخست این بوستان با رویکرد تجلیل از ایثارگران عرصه سلامت و امنیت بنا نهاده شده و نام جاودان ۱۵۵ ایثارگر  و شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت کشور زینت بخش درختان استوار این بوستان است ادامه داد: طی فاز دوم معبر سازی تکمیل،   سپس جانمایی و نصب نیمکت،   المان های پارکی و کف پوش زمین بازی کودکان نهایی شد همچنین مجموعه کامل و پیشرفته بدنسازی این بوستان نیز بصورت خاص و برای اولین بار  جهت استفاده بزرگسالان، کودکان و مخصوص معلولین تجهیز شد.

شهردار منطقه ۱۴ تاکید کرد: بوستان ایثار با قرار گرفتن در محدوده ناحیه ۶ و دارا بودن شرایط مطلوب، سهولت دسترسی، امکانات و تجهیزات به روز سرگرمی و بدنسازی برای اقشار مختلف دارالمومنین از کودکان تا بزرگسالان، امکانات رفاهی مناسبی را برای شهروندان گرامی این محدوده و نواحی همجوار فراهمکرده است.

تخریب ۱۴ ساختمان ناایمن در شهرداری منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ از تخریب ۱۴ ساختمان با پیگیری‌های کمیته ایمنی منطقه براساس حکم قضایی خبر داد و تاکید کرد: تاکنون ۱۱۴ ملک رها شده (متروکه) نیز مورد شناسنایی قرار گرفته که روند شناسایی این ساختمان‌ها مستمرا توسط نواحی سه گانه در جریان است.

رضا شرفی درباره اقدامات انجام شده از سوی کمیته ایمنی برای ایمن سازی ساختمان‌های منطقه ۱۰ گفت: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۹ جلسه کمیته ایمنی با حضور اعضای آن تشکیل شد و در این راستا، کلیه املاک رها شده (متروکه) در سطح منطقه احصا شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ مصوبه در این جلسات مورد تصویب قرار گرفته است، اظهار داشت: از این تعداد، ۲۲ مصوبه به صورت کامل اجرا و مابقی مصوبات مانند مراحل قضایی جهت اخذ حکم رفع خطر، تخریب و پیگیری هدایت مالکین به جهت اقدام به تخریب و نوسازی در دست اقدام است.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه ۱۴ ساختمان با پیگیری‌های کمیته ایمنی منطقه براساس حکم قضایی تخریب شدند، تصریح کرد: با پیگیری‌های کمیته ایمنی منطقه، ۲۰ ساختمان، نمای آنها مورد بازسازی قرار گرفت و مالکین سه ساختمان پر خطر یا متروکه نیز با راهنمایی‌های این کمیته نیز موفق به اخذ پروانه تخریب و نوسازی شد.

شرفی با بیان اینکه یک ساختمان در منطقه دستورالعمل ایمنی آتش‌نشانی آن اجرا شده، خاطرنشان کرد: کمیته ایمنی منطقه نسبت به اخذ حکم قضایی ۲۱ ساختمان ناایمن یا متروکه نیز اقدام کرده است. همچنین تاکنون ۱۱۴ ملک رها شده (متروکه) نیز مورد شناسنایی قرار گرفته که روند شناسایی این ساختمان‌ها مستمرا توسط نواحی سه گانه در جریان است.  

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از املاک متروکه و رها شده ابراز داشت: برخی از املاکی که به لحاظ متروکه بودن، باعث ایجاد معضلات اجتماعی در نواحی سه گانه شده بودند، توسط کمیته ایمنی احصا شده و نسبت به ایمن‌سازی آنها از قبیل بستن درب و پنجره‌ها یا ورودی‌های ساختمان و همچنین رنگ‌آمیزی آن ساختمان از لحاظ منظر شهری اقدام شده است.

افتتاح نخستین مرکزکارآفرینی در گرمخانه مهر منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: اولین مرکز کارآفرینی گرمخانه مهر منطقه ۱۹ به منظور حرفه آموزی و اشتغال زایی افراد بی خانمان و آسیب دیده  طی مراسمی با حضور شهردار منطقه۱۹، خیرین و جمعی از مددجویان افتتاح شد.

مهدی هدایت در این باره گفت: پیرو تشکیل قرارگاه اجتماعی شهر تهران و جمع آوری گسترده افراد بی خانمان و معتادین متجاهر از شهر تهران، به منظور حمایت و برنامه ریزی پس از بهبود و خروج از چرخه بی خانمانی و آسیب های اجتماعی، گرمخانه مهر منطقه ۱۹ به صورت ماهانه ضمن آموزش خیاطی به مددجویان، آنها را به بازار کار معرفی می کند.

به گفته این مسئول در همین راستا تفاهم نامه مشترکی بین سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، شهرداری این منطقه و بهره بردار طرح منعقد شده که علاوه بر آموزش، شرایط برای اشتغال آنان فراهم شود.

هدایت بر اشتغال زایی، اسکان، تامین درآمد و حمایت خانواده به عنوان مهمترین مولفه های کاهش آسیب های اجتماعی و عدم بازگشت این اقشار به چرخه اعتیاد و پیامد های ناشی از آن تاکید کرد.

گرمخانه مهر در بزرگراه آزادگان، مسیر شرق به غرب ورودی بزرگراه شهید کاظمی، دسترسی محلی، جنب موتوری سنگین، با ظرفیت ۱۱۵ نفر به افراد بی خانمان خدمات ارائه می دهد.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه سیزده تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه دو تهران کمیته ایمنی منطقه شهرداری منطقه شهرداری تهران نواحی سه گانه شهردار منطقه زمین های رها گرمخانه مهر خدمات شهری زیست محیطی محیط زیست شهر تهران منطقه ۱۰ منطقه ۱۹ منطقه ۱۳ منطقه ۱۷ رها شده رها شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، نوید خاصه‌باف، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در خصوص ساخت پروژه‌های مسکونی توسط شهرداری تهران اظهار کرد: پروژه های مسکونی در مناطق ۱۸ «پروژه الغدیر» و ۱۹ و همچنین پروژه «مریم» در منطقه ۲۲ در قالب شهرک‌های الگو (مجموعاً ۹۵۰۰و احد) است که قرارداد آنها منعقد خواهد شد.

وی افزود: زمان تحویل پروژه‌ها حداقل سه ساله خواهد بود. البته این موارد از پروژه های احداث محلات الگو که در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار دارد، مجزاست.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در موضوع فروش واحدها دخالتی ندارد، ادامه داد: تا زمانی که این پروژه ها تا ۷۰ درصد پیشرفت نداشته باشد، سرمایه گذار و شهرداری تهران حق فروش نخواهند داشت.

خاصه‌باف گفت: قراردادهایی که امروز بسته می‌شود، بهره‌برداری آن برای آینده شهرداری خواهد بود. این قراردادها درواقع سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده برای آینده شهر خواهد بود.

کد خبر 6093101 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹