Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس محمدرضا هوشیار یکشنبه با اشاره به وضعیت نوزاد رها شده در خیابان‌های شهرستان گراش فارس افزود: این کودک پسر دارای مشکل عفونت و افت اکسیژن بوده و در حال حاضر در ان آی سی یو بیمارستان گراش بستری است و چنانچه مشکل خاصی نداشته باشد پس از ترخیص در شیرخوارگاه مرکز استان پذیرش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره کل بهزیستی فارس در این خصوص گفت فقط مشکلات معیشتی باعث ایجاد این پدیده نیست و عوامل و فاکتورهای متعددی در ایجاد آن دخیل هستند.
هوشیار به تشریح این مسئله پرداخت که در صورتی که کودکی فاقد سرپرست بوده یا سرپرستان شرایط لازم و شایستگی نگهداری از کودک را نداشته باشند ،باید شهروندان از طریق تماس با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این مسئله را به اطلاع بهزیستی برسانند.
او با بیان اینکه تحویل نهایی کودک بهزیستی با حکم دادگاه انجام می شود و پس از تحویل کودک به بهزیستی اولویت نگهداری با خانواده زیستی وی است و اگر خانواده زیستی این کودک جهت باز پیوند مناسب نبود اولویت با واگذاری کودک به خانواده جایگزین مانند اقوام درجه یک و دو است اگر این نیز میسر نبود اولویت بندی واگذاری با فرزندخواندگی یا امین موقت است.
 هوشیار اظهار کرد: در غیر از موارد فوق تا زمانی که یکی از سه شرط بالا فراهم شود کودک در مرکز بهزیستی نگهداری می شود.
سرپرست بهزیستی فارس با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ جمعا ۱۰۱ فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی در استان فارس تحویل داده شده است، افزود: در استان فارس یک شیرخوارگاه برای پذیرش نوزادان و کودکان رده سنی زیر ۳ سال وجود دارد و آمارهای ارائه شده مربوط به کل استان فارس است.
وی گفت:با توجه به آمارهای موجود رها کردن نوزادان توسط والد زیستی(پدر و مادر) نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و تفاوت محسوسی نداشته است.
هوشیار عنوان کرد: در حال حاضر بیش از هزار خانواده پشت نوبت و متقاضی فرزندخواندگی در استان فارس در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کرده اند که بعد از بررسی صلاحیت ها در چرخه تحویل فرزند قرار می‌گیرند.
 سرپرست بهزیستی فارس ایجاد فرهنگ عمومی و امکان واگذاری فرزند به دختران مجرد و خانواده های دارای فرزند را از دلایل افزایش تعداد متقاضیان برشمرد و گفت: تنها مرکز نگهداری کودکان زیر ۳ سال استان فارس شیرخوارگاه حضرت ولی عصر (عج) است که در قالب موسسه خیریه و به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و در راستای رشد همه جانبه کودکان خدمات تخصصی ارائه می کند.
هوشیار در پایان از خیرین نوع دوست خواست کمک های نقدی و غیر نقدی خود جهت نوزادان و کودکان را به این موسسات خیریه تحویل دهند.

روز شنبه ۲۱ خردادماه رئیس اداره بهزیستی گراش از پیدا شدن یک نوزاد پسر رهاشده در یکی از باغ‌های اطراف این شهر خبر داد.
وی با بیان اینکه این نوزاد نزدیک‌ به دو هفته سن دارد، گفت: وی  جهت بررسی‌های سلامت جسمی تحت نظر پزشکان است و پس از تأیید سلامت، نوزاد جهت نگهداری و سیر مراحل قانونی در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت.

معصومه فروتن معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی فارس نیز  یکشنبه در رابطه با این نوزاد رها شده در خیابان‌های شهرستان گراش اظهار کرد: این نوزاد پسر رها شده در خیابانی از شهرستان گراش دچار مشکل عفونت و افت اکسیژن شده بود که برای بهبود وضعیتش در بخش مراقبت های ویژه  بیمارستان گراش بستری شد.
معاون اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد:  خوشبختانه این نوزاد در وضعیت خوبی به سر می‌برد و قرار است تا دو یا سه روز دیگر مرخص شود.
فروتن اضافه کرد: این نوزاد که اکنون با حکم قضایی تحت حضانت بهزیستی است پس از طی کردن مراحل درمانی و ترخیص از بیمارستان به شیرخوارگاه مرکز استان منتقل می‌شود.
او در خصوص پروسه فرزندخواندگی گفت: این پروسه در قانون تعیین شده است و باید فرآیندهای قانونی در حمایت از کودکان و نوجوانان انجام شود.
وی افزود: ممکن است کودکی که به این صورت پیدا می‌شود مفقودی باشد؛ بنابراین باید در خصوص رها شدن این نوزادان صحت‌سنجی انجام می شود.
معاون اجتماعی بهزیستی فارس اظهار کرد: در وهله نخست کودکان و نوزادان از لحاظ درمانی مورد حمایت  قرار می‌گیرند و اگر مشکل خاصی نداشته باشند به شیرخوارگاه منتقل و ادامه مراحل قانونی پیگیری می‌شود.
شهرستان گراش یکی از شهرستان‌های استان فارس است که در فاصله ۳۵۷ کیلومتری از جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها شیراز اداره کل بهزیستی استان فارس نوزاد فرزندخواندگی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز نوزاد شیراز نوزاد فرزندخواندگی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این اطلاعیه، مصاحبه پذیرفته شدگان در بهزیستی، روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

با توجه به اعلام نتایج مرحله دوم معرفی‌شدگان آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی دعوت به مصاحبه پذیرفته‌شدگان، از طریق تماس تلفنی انجام می شود و مصاحبه‌ها در شیفت های صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و شیفت عصر نیز ۱۳:۳۰ تا ۱۷:۳۰ انجام می شود و مدت زمان تقریبی برای مصاحبه هر فرد بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

عدم مراجعه پذیرفته شدگان در مهلت مقرر اعلام شده طی تماس تلفنی، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود

کد خبر 6093070

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است