Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@20:06:17 GMT

زائران حج تمتع از حمل اقلام ممنوعه خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۵۰۴۹

زائران حج تمتع از حمل اقلام ممنوعه خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، ذبیح‌الله دلاور، رئیس پلیس فرودگاه اصفهان اظهار داشت: پروازهای حج تمتع سال ۱۴۰۱ از فرودگاه اصفهان، از ۲۶ خرداد لغایت ۳ تیر ماه انجام خواهد شد و زائران در این تاریخ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی افزود: مجموعه پلیس فرودگاه اصفهان از ماه‌های قبل جلسات متعددی با سازمان حج و زیارت، پلیس مبارزه با مواد مخدر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره کل فرودگاه استان اصفهان و ارگان‌های دخیل در مأموریت حج تمتع سال ۱۴۰۱ برگزار و برنامه‌ریزی مناسبی را برای اعزام حجاج انجام داده تا بهترین شرایط برای اعزام زائران بیت الله الحرام انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلاور گفت: زائران باید در زمینه حمل انواع مواد مخدر و قرص‌های روانگردان و داروهای کدئین‌دار توجه لازم را داشته باشند چرا که در صورت کشف هر گونه  مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی، قرص‌های متادون و روانگردان و اقلام ممنوعه به هر میزان از زائر، برابر قانون برای آنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود که برای اولین مرتبه ضمن توقیف گذرنامه به مدت یک الی ۵ سال ممنوع الخروج و برای مرتبه دوم ۵ الی ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهند شد.

 رئیس پلیس فرودگاه اصفهان با اشاره به لیست داروهای ممنوعه بیان کرد: آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و شربت متادون، قرص و آمپول بوپونورفین، قرص هیدرو مرفین، قرص متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترامادول، قرص و آمپول دیازپام، شربت اکسپکتورانت کدیین، قرص استامینوفن کدئین داروهای ممنوعه هستند.

وی ادامه داد: از آنجا که بعضی از داروهای گیاهی مانند شیرین بیان، شباهت زیادی از نظر ظاهری به مواد مخدر سنتی دارند به همین جهت، به زائران توصیه می‌کنیم از همراه داشتن این داروهای گیاهی خودداری کنند.

دلاور بیان کرد: به زائران توصیه می‌کنیم از قبول بسته، چمدان، آب معدنی از افراد ناشناس خودداری کنند، چون ممکن است مواد مخدر و اقلام ممنوعه در آن جاسازی شده و برای زائران مشکلاتی را فراهم آورد.

رئیس پلیس فرودگاه اصفهان خاطرنشان کرد: به لحاظ مقررات فرودگاهی و انجام بازرسی امنیتی، به زائران توصیه می‌کنیم قبل از ساعت خروج پرواز، حتماً ۳ ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوند و همچنین به لحاظ شلوغی و ازدحام جمعیت، زائران مراقب مدارک شناسایی، اشیای قیمتی، گذرنامه و وجه نقد خود باشند و به هیچ عنوان اشیای قیمتی و وجه نقد خود را در بار غیر همراه قرار ندهند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: زائران حج تمتع پلیس فرودگاه داروهای کدئین دار داروهای گیاهی مقررات فرودگاهی پلیس فرودگاه اصفهان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سید محمود میرفیضی گفت: مأموران کلانتری ۱۵ احمدآباد آبادان با انجام کار اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را در این شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و ۷۴ کیلوگرم حشیش از او کشف کنند.
 او از مردم خواست در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به سوداگران مرگ، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند تا پلیس در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره