Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جلالی شامگاه یکشنبه در آئین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی گفت: اگر بخواهیم راجع به اصفهان صحبت کنیم باید از بهترین واژه‌ها استفاده کرد و باید بگویم اگر صنایع دستی و هنرهای سنتی ریشه در اصفهان نداشته باشد بهترین آثار از آن سر بر آورده اند.

وی صنایع دستی و هنرهای سنتی را سفیران فرهنگی ما دانست و گفت: روح هنرمندان در تکه تکه این صنایع دوخته شده و نقش و نگار زده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر مانند رایحه است و همه از آن برخوردار می‌شوند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: هنر در دامان زنان سرزمین ما پرورش یافته است و صنایع دستی، صنایع زیستی ما بوده است و همه چیز برخواسته از روح مادرانگی است. اصفهان زندگی را از زاینده رود گرفته و این زندگی همیشه هست و مولد است. ما وقتی که مولدیم جاودانه هستیم و هر وقت از تولید فاصله گرفتیم مثل مردار در خود فرورفتیم. صنایع دستی هویت ما را تعیین می‌کند.‌

جلالی تصریح کرد: مزیت رقابتی سبک زندگی اصفهان، خانواده است و این موضوع اصل و اساس مبنای مدیریتی است و امیدوارم گوش شنوا و چشم بینایی برای اصفهان باشم. صنایع دستی دیروز میراث فرهنگی امروز است و صنایع دستی امروز را باید برای زندگی آینده داشته باشیم. من تلاش خواهم کرد تا تمامی موانع صنایع دستی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه به تولید، بازار، طراحی و … همزمان باید توجه شود گفت: اگر همه اینها با هم دیده نشود چرخه صنایع دستی لنگ خواهد زد. امیدوارم بتوانم با نیت‌های مخلصانه همگی بتوانیم صنایع دستی را به خانه‌های مردم ببریم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: تحول محتوا، رویکرد و ساز و کار از اصفهان می‌تواند آغاز شود. باید برای هنرمند ارزش قائل شویم و رویه‌های سازمانی به سمت تسهیل گیری برود.

کد خبر 5512811

منبع: مهر

کلیدواژه: مریم جلالی هنرهای تجسمی تجلیل از هنرمندان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل خطبه های نماز جمعه دهه کرامت خراسان رضوی سفر استانی ویروس کرونا مشهد امام رضا ع اردبیل میلاد امام رضا ع آمار کرونا بیرجند صنایع دستی و هنرهای سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از شناسایی ظرفیت‌های متعدد در زنجیره‌های مرکبات، کیوی و گردشگری و صنایع‌دستی با ارائه برنامه‌های راهبردی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن خیریان‌پور_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت _ در مراسم آغاز به کار ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور مازندران در نمایشگاه اسپور ۲۰۲۴ به منظور شناساندن زنجیره‌های ارزش راهبردی این استان به همراه ۳۰ استان کشور اظهار کرد: در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی برای استان مازندران تعریف شده است.

وی افزود: به جهت ظرفیت‌هایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه‌های زنجیره ارزش راهبردی قرار می‌گیرد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوب‌ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ تن کیوی در این استان تولید می‌شود، گفت: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت‌های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.

خیریان‌پور با اشاره به اینکه وجود پایانه‌های صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می‌شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.

وی با اشاره به امر گردشگری و صنایع دستی در مازندران از وجود ظرفیت متعدد عنوان و مطرح کرد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده‌نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت‌های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت‌های مهمی در این استان هستند که می‌توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 748545

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور