Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای‌عالی کانون صرافان گفت: با دستور ویژه رییس کل بانک مرکزی مقرر شد با تمهیدات ویژه و سازوکار مناسب، بازار ارز طی روزهای آینده ساماندهی شود.

«کامران سلطانی زاده» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در خصوص نتیجه جلسه کانون صرافان با رییس کل بانک مرکزی و تاثیر آن در بازار ارز افزود: بانک مرکزی تمهیدات خوبی را در زمینه ساماندهی بازار غیررسمی ارز اندیشیده و با توجه به جلسه‌ای که امروز داشتیم به‌زودی خبرهای خوبی در خصوص صرافی‌های رسمی شنیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو شورای‌عالی کانون صرافان ایرانیان اظهار داشت: در این جلسه دغدغه‌ها و مشکلات صرافان در خصوص تنوع نیاز ارزی، جلوگیری از فعالیت شبکه‌های غیررسمی در بازار ارز، واقعی شدن اختلاف نرخ ارز و افزایش ساعات کاری بازار متشکل ارزی مطرح شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه نمایندگان کانون صرافان از رییس کل بانک مرکزی خواستار ایجاد شرایطی برای تهیه نیازها و تنوع ارزی مردم در شبکه رسمی صرافی‌های سراسر کشور شدند، زیرا اکنون به دلیل شرایط قانونی مردم ناچارند برای تهیه نیازهای ارزی خود به شبکه‌های  غیررسمی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین پیشنهاد دادیم که سازو کاری برای صرافی‌ها تدوین شود که این تنوع ارزی توسط صرافی‌های رسمی صورت گیرد و از خرید مردم در شبکه‌های غیررسمی جلوگیری شود تا متضرر نشوند.

سلطانی زاده تصریح کرد: همچنین کانون صرافان خواستار واقعی‌تر شدن اختلاف نرخ ارز آزاد و مسافری شدند، بنابراین انتظار می‌رود نرخ ارز تعدیل شود تا جلوی سودجویی برخی گرفته شود.

 عضو شورای‌عالی کانون صرافان ایرانیان گفت: کانون صرافان به دنبال سازوکاری هماهنگ جهت افزایش ساعات کاری صرافی‌ها همسو بازار متشکل ارزی  هستند تا با افزایش  ساعت کاری صرافی‌های رسمی بتوانند در ساعات کار بازار متشکل ارزی و تنوع خدمات‌رسانی داشته باشند تا قبل از  هر تنشی در بازار مردم از طریق صرافی‌های رسمی نیازشان برآورده شود.

وی افزود: امیدواریم صرافی‌های رسمی بتواند خدماتی که مردم نیاز دارند ارائه دهند زیرا زمانی که مردم بتوانند خدمات رسمی خود را در صرافی‌های رسمی تحت‌نظر بانک مرکزی که در سامانه‌های رسمی ثبت می‌شود دریافت کنند دیگر نیازی نیست که به فضای غیررسمی رجوع کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تسهیلات بانکی ، نرخ ارز ، صرافی بانکی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تسهیلات بانکی نرخ ارز صرافی بانکی صرافی های رسمی کانون صرافان بانک مرکزی بازار ارز صرافی ها نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟

بازار‌های ارز، طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت روند با ثباتی را تجربه کردند.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بازار ارز در هفته دوم اردیبهشت ماه شرایط تقریبا نوسانی داشت. در این هفته قیمت هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی ارز در کانال ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در حال نوسان بود. بازار طلا و سکه هم در این هفته شرایط نسبتاً متعادلی را پشت سر گذاشت.


سفر وزیر امور اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی کشورمان به ریاض به‌منظور حضور در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی، حضور آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در عربستان، سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران از جمله اخبار موثر بر بازار ارز در این هفته بودند


«قدرت الله امام وردی» کارشناس اقتصادی و همچنین «نادر بذرافشان» رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح ابعاد وضعیت بازار‌های طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت ماه پرداختند. جزئیات تحلیل این کارشناس‌های اقتصادی را در پادکست زیر بشنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ارز و طلا ، ارز و سکه ، طلا و ارز ، طلا و سکه ، سکه و ارز ، سکه و طلا ، بازارنیوز ، قدرت الله امام وردی ، نادر بذرافشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA3

دیگر خبرها

  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد