Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:41:30 GMT

اقدامات لازم برای نجات گاومیش‌های خوزستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۵۶۹۷

اقدامات لازم برای نجات گاومیش‌های خوزستان انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی کنارکوهی عصر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به وضعیت کم‌آبی حوضه آبریز کرخه و مخاطرات احتمالی پیش روی دام‌ها به ویژه گاومیش‌های آن منطقه، نیروهای دامپزشکی خوزستان به صورت مستمر در ایامی که احتمال کاهش آب ورودی به انشعابات کرخه و تالاب هورالعظیم وجود دارد در چهار شهرستان حوضه آبریز نیز اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اقدامات مهم و مؤثر جهاد کشاورزی خوزستان برای تعبیه تعداد قابل ملاحظه‌ای مه‌پاش و حوضچه‌های آب‌تنی برای دام‌ها و گاومیش‌ها، امسال تاکنون هیچ تلفات دامی در پی تنش آبی در این حوضه اعلام نشد و گزارشی در این باره توسط شهرستان‌های مربوطه و گروه‌های مجهز اعزامی از سوی اداره‌کل دامپزشکی خوزستان ارائه نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در همه جای دنیا در دامداری‌های صنعتی و سنتی تلفاتی رخ می‌دهد که گاهی این تلفات بر اثر بیماری‌ها، سوءمدیریت، بلایای طبیعی، سن یا موارد دیگر رخ می‌دهد که این مسائل طبیعی است.

کنارکوهی افزود: به منظور غلبه بر شرایط احتمالی سخت تنش آبی پیش رو دامداران باید به عنوان بهره‌برداران اصلی نسبت به مراقبت از دام‌ها اقدام و به خدمت‌گذاران دولت به ویژه جهاد کشاورزی و ادارات وابسته به خصوص دامپزشکی کمک کنند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: در طول سال واکسیناسیون، رصد بیماری دام‌ها و ارائه آموزش به دامداران انجام می‌شود؛ البته دامداران باید به و توصیه‌های بهداشتی همکاران ما توجه جدی کنند و همکاری لازم را برای انجام واکسیناسیون دام‌ها داشته باشند.

وی گفت: دامدارانی که می‌خواهند به صورت موقت دام‌های خود را به مناطق دیگر استان مهاجرت دهند باید به دامپزشکی محل مراجعه کنند تا واکسن تردد که واکسن خاصی است، دریافت شود و ایمنی لازم به دست بیاید.

کنارکوهی اظهار کرد: پرهیز از تردد بی‌جا و قرار گرفتن دام‌ها در معرض اوج تابش خورشید باید برای آب فعلی در رودخانه‌ها که در برخی نقاط در حال تحلیل است، برنامه‌ریزی شود و دامداران نیز به منظور جلوگیری از تلفات دام‌ها در صورت بروز علائم بیماری سریعاً برای درمان دام به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنند.

وی افزود: در صورت وقوع تلفات باید سریع موضوع اطلاع‌رسانی شود تا با حضور دستگاه‌های مرتبط و دامپزشکی، دفن بهداشتی لاشه انجام و از شیوع بیماری‌های دیگر پرهیز شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: دامداران به تأمین علوفه مورد نیاز دام برای افزایش سیستم ایمنی آن توجه خاصی داشته باشند و امید می‌رود با تمهیدات اندیشیده شده نیز این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و از جمعیت دامی خوزستان حراست شود.

کد خبر 5512756

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی خوزستان دامداری تالاب هورالعظیم بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل خطبه های نماز جمعه دهه کرامت خراسان رضوی سفر استانی ویروس کرونا میلاد امام رضا ع مشهد امام رضا ع اردبیل آمار کرونا بیرجند دامپزشکی خوزستان دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف منجر به فوت درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر محمود شمسی پور دهکردی رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تصادف پراید و کامیون در روز یکشنبه مورخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در قطب صنعتی شهرکرد باعث فوت ۱ نفر و مصدومیت ۳ نفر شد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع به مرکز دیسپچ اورژانس استان بلافاصله آمبولانس های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

ایشان افزود: متأسفانه به علت شدت جراحات ۱ نفر در دم جان باخت و ۳ مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی مناسب جهت انجام اقدامات درمانی تکمیلی توسط کارشناسان عملیاتی اورژانس به بیمارستان کاشانی انتقال یافتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903411

دیگر خبرها

  • ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه
  • واکنش شهرداری به قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • تصادف منجر به فوت درچهارمحال و بختیاری
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی