Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:12:16 GMT

حوزه‌ علمیه نیازمند کمک‌های مادی مردم و خیران است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۵۹۹۵

حوزه‌ علمیه نیازمند کمک‌های مادی مردم و خیران است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: انتظار می‌رود خیران و نیکوکاران که همیشه بار کارهای خیر را بر دوش داشته‌اند، برای حفظ استقلال حوزه‌های علمیه از این مراکز حمایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در آیین عمامه‌گذاری طلاب شهرستان دورود که در مسجد امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هجرت تاریخ‌ساز امام رضا(ع) و خواهرش حضرت فاطمه معصومه(س) بر تاریخ ملت ایران اسلامی و تاریخ جهان بشریت تأثیرگذار بوده، هست و خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه اگر این هجرت به ایران اسلامی صورت نمی‌گرفت معلوم نبود که وضعیت کشور ما چگونه می‌شد و تاریخ کشور ما بر صفحات تاریخش چه چیزی نوشته می‌شد، ادامه داد: برگرد بارگاه نورانی امام رضا(ع) و کریمه اهل‌بیت(س)، دو حوزه علمیه شکل گرفت و میراث گرانبها و ارزشمندی از علم و دانش و فقاهت، اخلاق، فلسفه و عرفان برجای گذاشت.

شاهرخی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه معارف اسلامی و دانش اهل‌بیت(ع) را هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور گسترش دادند، افزود: مولفانی تربیت شدند که با زبان روز دنیا احکام اسلامی را به دورترین نقاط جهان انتقال می‌دهند و برگرد بارگاه این امام عظیم‌الشان و کریمه اهل‌بیت(ع) از اقصی نقاط جهان حضور می‌یابند و با معارف اسلامی، احکام و اخلاق آشنا می‌شوند و دانستنی‌های خود را در عالمی که به دنبال این هستند که فساد را ترویج کنند، منتقل می‌کنند.

شاهرخی بیان کرد: برگرد این دو بارگاه مجاهدان و رزمندگانی در داخل و خارج تربیت شدند و علوم اسلامی را فرا گرفتند و به کشورهای خودشان در لبنان، بحرین، یمن، نیجریه، آسیا، اروپا و آفریقا هجرت کردند و پنجه در پنجه زورگویان عالم انداختند و تاریخ بشریت را تغییر دادند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه این‌ها همه در سایه این هجرتی است که امام رضا(ع) و کریمه اهل‌بیت عصمت و طهارت(س) انجام دادند، اضافه کرد : وقتی مقایسه می‌کنیم ۲۵۰ سال عمر امامت ائمه را در دوران حضور با زمان حاضر می‌بینیم در آن زمان هم بر ائمه جنگ تحمیل کردند، ترور کردند، مسموم کردند و تهاجم فرهنگی به عمل آوردند.

وی با بیان اینکه زمانی که امام رضا(ع) به ولایتعهدی اجباری منصوب شدند، شعیان نگران بودند که امام جوان چگونه در مقابل خلفای عباسی می‌تواند ودیعه امامت را به سرانجام برساند، افزود: اما نتیجه امامت امام رضا(ع) این بود که بنی‌عباس عاجز ماندن از برنامه‌های دینی، فکری و فرهنگی امام رضا(ع) و جلسات مناظره امام رضا(ع) که در این جلسات علمی امام رضا(ع) برهمه پیروز می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه امام رضا(ع) فضای فرهنگی و دینی را فراهم کرد که مردم به امام هفت ساله هم ایمان آوردند و اعتقاد پیدا کردند، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) در دوران سخت و دشوار آن دوران، وظیفه و پاسداری خود را از شکوت اسلام و مسلمانان حفظ کردند.

شاهرخی بیان کرد: امروز ایران اسلامی هم دردر حال حرکت به سوی قله است، ودر این مسیر با پستی و بلندی هایی مواجه هستیم که این دشواری‌ها ما را به قله نزدیک می‌کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره علمای استان لرستان و شهرستان دورود، افزود: بسیاری از علما چون عالم عالم بوده‌اند، همیشه اسوه و الگو بودنشان سینه به سینه نقل می‌شود و الان هم که جسم آنان در بین ما نیست هادی و راهنمای مردم هستند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه در صف مظلوم و ظالم در کنار مظلومین بوده است و در صف ستمگر و ستمدیده در کنار ستم‌دیدگان بوده است و اگر حقی از کسی تضییع شده است، روحانیت همیشه در طرف حق ایستاده است و مظلوم دفاع کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه لباس روحانیت ما را درصف راه حق و حقیقت قرار می‌دهد، ادامه داد: روحانیت همیشه در کنار مردم بوده است و مردم هم همیشه در کنار روحانیت بوده‌اند.

وی با اشاره به سابقه درخشان حوزه علمیه آیت‌الله بروجردی شهرستان دورود، اظهار کرد: امید می‌رود که از درون این حوزه علمیه و دیگر مدارس علمیه استان مجتهدین، محققین، مولفین و صاحبان قلمی پرورش یابند که در داخل و خارج پاسدار مرزهای عقیدتی باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: مدارس علمیه نیازمند همراهی و کمک‌های مادی مردم و خیران است و انتظار می‌رود خیران و نیکوکاران که همیشه بار کارهای خیر را بر دوش داشته‌اند، برای حفظ استقلال حوزه‌های علمیه از این مراکز حمایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدارس علمیه مسجد امام رضا آسیا يمن اروپا استان لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان امام رضا ع اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار روز تا مرحله دوم انتخابات مجلس در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ ۲۱ اردیبهشت مردم حوزه خرم آباد و چگنی برای انتخاب دو نماینده پای  صندوق‌های رأی خواهند رفت.
صداوسیمای لرستان هم با ضبط مناظره ی نامزدهای مرحله دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به دنبال آگاهی بخشی هر چه بیشتر مردم است .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان گفت:بسته های ۲۰ دقیقه ای از معرفی نامزدها در صداوسیمای لرستان با حضور  نامزدها آماده شده که در ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی این یسته ها پخش خواهد شد.
برای مرحله دوم دوازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه ی خرم آباد و چگنی ۴۳۰ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده تا تکلیف دو نماینده این حوزه انتخاباتی مشخص شود. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • چهار روز تا مرحله دوم انتخابات مجلس در خرم آباد
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند