Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با حضور در اتاق بازرگانی تبریز بر علاقه‌مندی تجّار این کشور بر گسترش همکاری‌های تجاری با فعالان اقتصادی ایران تاکید کرد.

وولف دیتریش هایم روز یکشنبه، ۲۲ خرداد، در دیدار رئیس و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز و جمعی از تجار آذربایجان شرقی اظهار کرد: ساختار اقتصادی اتریش به طور عمده از شرکت‌های کوچک و متوسط تشکیل شده ولی شرکت‌های ایرانی از ابعاد بسیار بزرگتری برخوردار بوده و هر دو طرف علاقه‌مند برقراری و استمرار دوباره روابط تاریخی گذشته‌ی خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت برداشتن گام‌هایی در راستای حفظ منافع دو طرف، افزود: ایران پهناور و بزرگ بوده ولی تبریز از نظر جغرافیایی به اتریش نزدیک‌تر است و حضور در این شهر حس نزدیک بودن به اتریش را به ما می‌دهد.

سفیر اتریش در ایران گفت: اتریش در زمینه‌ی خطوط پروازی، ریلی و حمل و نقل باری از تجربه‌ی گرانبهایی برخوردار است و می‌تواند این توانمندی‌ها را برای توسعه روابط با کشور ایران به اشتراک بگذارد.

هایم ادامه داد: با توجه به قابلیت خطوط پروازی اتریش، پرواز مستقیم بین تهران و وین برقرار است و می‌توان علاوه بر تهران با سه شهر دیگر ایران از جمله تبریز نیز این خطوط پروازی مستقیم را برقرار کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بُعد مسافت بین تبریز و وین کوتاهتر است، می‌توان از هواپیماهای کوچک در این خطوط پروازی استفاده نموده و علاوه بر اتریش به سایر کشورهایی اروپایی این خطوط را برقرار کرد.

 سفیر اتریش در ایران با اشاره به اینکه صدور ویزا و روادید به علت حجم انبوه درخواست‌ها به سفارت اتریش در تهران با نوعی چالش روبرو است، گفت: به‌علت حضور بخش بازرگانی اتریش و ارتباط آن با اتاق‌های بازرگانی ایران و آشنایی با اعضای این اتاق‌ها، این بخش می‌تواند امور را برای صدور روادید به تجار و بازرگانان ایرانی تسهیل کند.

هایم، با بیان اینکه بانک‌هایی در اتریش وجود دارد که می‌توانند امکانات لازم  را برای روابط تجاری با ایران، فراهم کنند، افزود: این بانک‌ها می‌توانند برای انجام مبادلات مالی بین دو طرف کمک کنند ولی در این راه مشکلاتی نیز وجود دارد و کار ساده‌ای نیست.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها می‌توانند در زمینه‌ی تضمین صادرات و تبادلات مالی شرایط را فراهم کنند ولی اگر موضوع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران حل می‌شد و مذاکرات وین به نقطه خوبی می‌رسید، سطح و پویایی روابط بین دو کشور بیشتر می‌شد.

لزوم تسهیل در صدور ویزا برای دسترسی تجار تبریز به بازارهای اتریش

رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار گفت: با توجه به برنامه‌های صنایع انرژی بر در کشورهای اروپایی، تبریز می‌تواند یک پایگاه خوبی برای تامین قطعات سنگین این صنایع و کارخانه‌ها باشد.

یونس ژائله ادامه داد: تبریز مرکز تولید ماشین آلات صنعتی و قطعات ماشین آلات سنگین از جمله تراکتورسازی، ماشین‌سازی، خودروسازی و موتورسازی است و این فرصت طلایی برای تجار تبریز ایجاد شده تا از فضای بهبود روابط با اتریش برای واردات و صادرات ماشین آلات و به نحو احسن استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه در این جلسه راهکارها و پیشنهادهای تجار دو کشور برای توسعه روابط بین آن ها ارائه می شود، اظهار داشت: اولین راه برای توسعه روابط بین دو کشور ایجاد خطوط پروازی برای رساندن تجار تبریز به مقصد خود در اتریش بوده و این شهر دارای یک شرکت توانمند در این خصوص است.

رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: تسهیل روابط تجاری و صدور ویزا برای دسترسی تجار تبریز به بازارهای اتریش از دیگر زمینه ها برای توسعه روابط بین دو کشور است.

ژائله، با بیان اینکه روابط مالی در تجارت جزو ضرورت های توسعه روابط بین دو طرف است، ادامه داد: در این زمینه بانک های دو طرف باید روابط تجاری با هم برقرار کنند و در تسهیل این روند در کشور ما هیچ مشکلی وجود ندارد و کشور اتریش باید در این زمینه گام بردارد.

وی اعلام کرد: حدود ۱.۲ میلیون دلار برای تامین ماشین آلات سنگین در صنعت خودروسازی و قطعه سازی از اتریش برای این استان لازم است.

رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: شرکت تضمین ضمانت صادرات اتریش باید در این زمینه ورود کرده و شرکت‌های صادرکننده‌ی ماشین آلات به ایران را تضمین کند که این کار موجب می‌شود شرکت‌های اتریشی علاقه‌مند به بهبود روابط خود با طرف‌های تجاری خود در ایران شوند.

ژائله، با اشاره به قابلیت آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف برای صادرات به اتریش از جمله محصولات کشاورزی، افزود: این استان می‌تواند محصولات کشاورزی مورد نیاز در فصل زمستان را تامین کرده ‌و در زمینه‌ی تولید غذای خشک و فرش دستباف از توانمندی بالایی برخوردار است و می‌تواند نیازهای بازار اتریش را در این زمینه تامین کند به طوری که اخیرا بزرگترین فرش جهان در تبریز بافته و به مشتری خاص خود ارسال شد.

ژائله، با اظهار امیدواری برای توسعه روابط پایدار بین تجاری ایرانی و اتریشی، ادامه داد: ایجاد نمایشگاهی برای ارائه‌ی توانمندی‌های تجار و فعالان صنعتی آذربایجان شرقی در وین می‌تواند در این زمینه کمک به سزایی کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به پیشینه وجود کنسولگری‌های کشورهای مختلف از جمله اتریش در تبریز گفت: وجود این کنسولگری‌ها نشان دهنده اهمیت  این شهر در اقتصاد ایران بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در پایان این نشست نمایندگان شرکت های اتریشی و فعالان اقتصادی استان ظرفیت ها و توانمندی های خود را برای همکاری متقابل معرفی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگانی تبریز برای توسعه روابط توسعه روابط بین آذربایجان شرقی روابط بین دو خطوط پروازی تجار تبریز ماشین آلات دو کشور بانک ها دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: ساسان نیک‌رفتار خیابانی، در این سمینار که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: امروز شاهد برگزاری نخستین سلسله نشست‌های تخصصی روابط عمومی توسط اتاق بازرگانی تبریز هستیم و تصمیم داریم امسال در راستای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی گام‌هایی برداشته و نقش خود را در این مسیر ایفا کنیم و این سمینار، آغاز راهی است برای رسیدن به این هدف.

مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: یکی از پاشنه‌های آشیل مدیریت کسب و کار در ایران، غفلت در قبال ایجاد واحد روابط عمومی در چارت سازمانی است و اگر این سلسله‌نشست‌ها در طول امسال بتواند موجب ایجاد حتی یک واحد روابط عمومی در ساختار شرکت‌های بخش خصوصی شود، ما به هدف خود دست یافته‌ایم.

نیک‌رفتار خیابانی یادآور شد: طبق اطلاعاتی که از واحدهای عضو اتاق کسب کرده‌ایم، متاسفانه بیش از سه چهارم واحدها، واحد روابط عمومی مستقل ندارند و تعداد قلیلی از این واحدهای بخش خصوصی و کسب و کارها از شبکه‌های اجتماعی برخوردارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه متصدیان امر روابط عمومی در بخش‌های خصوصی و دولتی از تحصیلات مرتبط و تخصصی با این امر، برخوردار نیستند، یادآور شد: اتاق تبریز قصد دارد در راه احصاء نیازهای روابط‌عمومی‌های بخش خصوصی، به طور مستمر دوره‌های تخصصی و آموزشی برگزار کند.

 

 

دیگر خبرها

  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد