Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وولف دیتریش هایم روز یک شنبه در دیدار با رئیس و هیأت نمایندگان اتاق تبریز و جمعی از تجار آذربایجان شرقی اظهار داشت: ساختار اقتصادی اتریش به طور عمده از شرکت‌های کوچک و متوسط تشکیل شده ولی شرکت‌های ایرانی از ابعاد بسیار بزرگ‌تری برخوردارند و شرکت‌های ۲ طرف علاقه مند برقراری و استمرار دوباره روابط تاریخی گذشته خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید گام‌هایی در راستای حفظ منافع دو طرف برداشته شود، گفت: ایران پهناور و بزرگ بوده ولی تبریز از نظر جغرافیایی به اتریش نزدیک تر است و حضور در این شهر حس نزدیک بودن به اتریش را به ما می‌دهد.

سفیر اتریش در ایران گفت: اتریش در زمینه خطوط پروازی و ریلی و حمل و نقل باری از تجربه گرانبهایی برخوردار است و می‌تواند این توانمندی‌ها را برای توسعه روابط با کشور ایران به اشتراک بگذارد.

هایم ادامه داد: با توجه به قابلیت خطوط پروازی اتریش، پرواز مستقیم بین تهران و وین برقرار است و می‌توان علاوه بر تهران با سه شهر دیگر ایران از جمله تبریز نیز این خطوط پروازی مستقیم را برقرار کرد.

وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه بعد مسافت بین تبریز و وین کوتاه‌تر است می‌توان از هواپیماهای کوچک در این خطوط پروازی استفاده نموده و علاوه بر اتریش به سایر کشورهایی اروپایی این خطوط را برقرار کرد.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به اینکه صدور ویزا و روادید به علت حجم انبوه درخواست‌ها به سفارت اتریش در تهران با نوعی چالش روبرو است، گفت: به علت حضور بخش بازرگانی اتریش و ارتباط آن با اتاق‌های بازرگانی ایران و آشنایی با اعضای این اتاق‌ها، این بخش می‌تواند امور را برای صدور روادید به تجار و بازرگانان ایرانی تسهیل کند.

هایم، با بیان اینکه بانک‌هایی در اتریش وجود دارد که می‌توانند امکانات لازم برای روابط تجاری با ایران را فراهم کنند، افزود: این بانک‌ها برای انجام مبادلات مالی بین ۲ طرف می‌توانند کمک کنند ولی در این راه مشکلاتی نیز وجود دارد و کار ساده ای نیست.

وی یادآوری کرد: بانک‌ها می‌توانند در زمینه تضمین صادرات و تبادلات مالی شرایط را فراهم کنند ولی اگر موضوع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران حل می‌شد و مذاکرات وین به نقطه خوبی می‌رسید، سطح و پویایی روابط بین دو کشور بیشتر می‌شد.

تجار ایرانی، اتریش را به عنوان دروازه‌ای برای دستیابی به بازرهای اروپایی در نظر بگیرند

رایزن بازرگانی سفارت اتریش نیز در این دیدار با اشاره به قدرت، توانمندی و پویایی تجار آذربایجان شرقی گفت: تجار و بازرگانان ایرانی و این خطه می‌توانند اتریش را به عنوان دروازه و پایگاهی برای به دست آوردن بازرهای کشورهای اروپایی در نظر بگیرند.

کریستوف گراب مایر، افزود: سفارت اتریش علاقه مند توسعه روابط تجاری بین نمایندگان شرکت‌های اتریشی و شرکت‌های ایرانی و به ویژه تبریز به عنوان پایتخت و قلب تپنده اقتصاد ایران است.

وی اظهار داشت: این سفارت آماده دریافت نظرات و پیشنهادهای تجار و بازرگانان ایرانی در زمینه صادرات محصولات به اتریش است.

در پایان این نشست نمایندگان شرکت‌های اتریشی و فعالان اقتصادی استان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای همکاری متقابل معرفی کردند.

کد خبر 5512755

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز اتریش سفارت اتریش در تهران بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل دهه کرامت خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی سفر استانی امام رضا ع ویروس کرونا مشهد اردبیل میلاد امام رضا ع آمار کرونا خطوط پروازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ با اشاره به دیدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «محمدرضا آشتیانی» همتای ایرانی خود در آستانه، پایتخت قزاقستان، به نقل از این مقام روس نوشت: مسکو آماده گسترش همکاری‌ های نظامی "سودمند دوجانبه" با تهران است.

به نوشته بلومبرگ، نشانه های خرید تسلیحات از روسیه به وسیله ایران، نگرانی‌ هایی را در اسرائیل در مورد پیامدهای گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران ایجاد کرده است.

شای هار- زوی (Shay Har-Zvi) از مقام های پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل و از اعضای ارشد دانشگاه رایشمن تل آویو، گفت: روسیه "دشمن اسرائیل است و از محوری که علیه ما می جنگد، حمایت می کند. " وی افزود که نقش مسکو با تشدید درگیری اسرائیل با ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی متحد آن اهمیت بیشتری می‌ یابد.

بلومبرگ به نقل از سرلشگر آموس گیلاد، از مقام های ارشد پیشین وزارت جنگ اسرائیل، نوشت: روسیه و ایران بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ شده اند. روس‌ها اکنون می ‌توانند برخی از فناوری‌های بسیار مهم را که توانمندی های ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می دهد، در اختیار آنان قرار دهند.

در ادامه گزارش بلومبرگ با یادآوری روابط نزدیک اسرائیل و روسیه در دهه های اخیر آمده که روابط صمیمانه بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین و همکاری های امنیتی طولانی مدت مسکو و تل آویو در شکل گیری آن نقش داشت. با این حال، این دو از زمان حمله روسیه به اوکراین و با توجه به روابط نزدیک اسرائیل و آمریکا که بی طرف ماندن تل آویو را غیرممکن کرده با افزایش اختلافات روبرو شده و روسیه و ایران نیز به هم نزدیکتر شده اند.

بلومبرگ با ادعای آنکه مشارکت کرملین با ایران بخشی از فشار گسترده تر روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است، نوشت: روسیه همچنین به دنبال افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله تاسیس یک پایگاه دریایی در لیبی است.

کد خبر 847430 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد