Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، از قصد خود برای رایزنی درباره تشکیل کریدور صادرات غلات با «ولادیمیر پوتین» و «ولودیمیر زلنسکی» همتایان روس و اوکراینی، خود خبر داد.

به گزارش ترند به نقل از رسانه‌های ترکیه، رجب طیب اردوغان امروز (یکشنبه) گفت که قصد دارد هفته آینده با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای بحث درباره صادرات ایمن غلات از اوکراین رایزنی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان در بخشی از سخنان خود در این باره گفت: «جنگ بین اوکراین و روسیه در جریان است و ما می‌دانیم که محصولات کشاورزی تا حد زیادی از این کشور‌ها می‌آید. در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم، ۵ میلیون تن گندم در انبار‌های خود داریم، اما دوست داریم این حجم‌ها را افزایش دهیم. ما نه تنها برای خود بلکه برای کشور‌های ثالث نیز در این کار شرکت خواهیم کرد. مذاکرات در حال انجام است، هفته آینده با زلنسکی و پوتین درباره اقداماتی که می‌توان انجام داد بحث خواهیم کرد.»

شب گذشته زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی در نشست امنیتی «شانگری لا» در سنگاپور، از جامعه بین‌المللی خواست تا برای پایان دادن به محاصره دریایی روسیه در بنادر دریای سیاه اقدامی انجام دهند. او گفت: «محاصره دریایی روسیه در بنادر دریای سیاه، صادرات غلات را مختل کرده و باعث بحران غذایی شده است. کمبود مواد غذایی به طور اجتناب‌ناپذیری به هرج‌ومرج سیاسی منجر می‌شود که می‌تواند منجر به فروپاشی بسیاری از دولت‌ها و برکناری بسیاری از سیاستمداران شود.».

اما پیش از آن، کاخ کرملین در سخنانی اعلام کرد برای صادرات غلات این کشور باید همه تحریم‌های علیه مسکو برداشته شود تا امکان صادرات غلات فراهم شود.

از سوی دیگر، با وجود اینکه کشور‌های اروپایی تاکید دارند روسیه مانع از صدور غلات اوکراین به کشور‌های دیگر است، پوتین تایید کرد اوکراین می‌تواند غلات را از بنادر تحت کنترل خود مانند اودسا صادر کند و هر وقت که روسیه عملیات خنثی‌سازی مین‌ها در بنادر اوکراین را به پایان رساند، غلات می‌تواند از طریق آن‌ها صادر شود.

پس از شروع جنگ میان روسیه و اوکراین، امنیت غذایی در جهان با تهدید روبرو شده است، زیرا روسیه و اوکراین دستکم ۳۰ درصد نیاز‌های غذایی جهان را تأمین می‌کنند. به گفته کارشناسان، این مسئله ای بسیار مهم و خطرناک است و بیم آن می‌رود که جهان بخصوص کشور‌های فقیر دچار گرسنگی شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ولودیمیر زلنسکی حمله روسیه به اوکراین بحران غذایی صادرات غلات کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت

رسانه‌ها امروز (شنبه) گزارش دادند که پس از جست‌وجو در پایگاه داده‌های آنلاین وزارت کشور روسیه، می‌توان نام ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در صفحه مربوطه نوشته شده است که زلنسکی بر اساس یک ماده از قانون کیفری روسیه تحت تعقیب است؛ اما جزئیات بیشتر آن مشخص نشده است.

گفتنی است، روسیه پیش از این نیز برخی سیاستمداران و شخصیت‌های مشهور خارجی را در فهرست تحت تعقیب خود قرار داده است.

به طور مثال در ماه فوریه، مسکو اعلام کرد که به دنبال «کاجا کالاس» نخست وزیر استونی است. به گفته روسیه، این مقام بنا‌های تاریخی دوره شوروی را تخریب و در نتیجه به حافظه تاریخی روسیه هتک حرمت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد