Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک جامعه شناس گفت: تعداد کودکان کار آنقدر زیاد شده که مسئولان دیگر نمی‌توانند ساماندهی کنند و باندهایی وجود دارد که همچنان از این کودکان سواستفاده می‌کنند  

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: از چند سال پیش تا کنون که گاهی در جلسات مشترک شهرداری، نیروی انتظامی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حضور پیدا می‌کنم، درباره افزایش تعداد کودکان کار در شهر تهران اعلام خطر شده است.

وی تصریح کرد: بیشتر کودکان کار حاضر در پایتخت را کودکان افغانستان، پاکستان، بنگلادش و تعداد کمی هم از کودکان هندی تشکیل می‌دهند و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و صدمات سیاسی زیادی را برای کشور ایجاد می‌کند.

این جامعه شناس در ادامه اضافه کرد: حضور کودکان کار در جامعه یک نوع ناهنجاری را ایجاد کرده است و این نوع ناهنجاری‌ها و دیدن بچه‌ها و به ویژه دختران کوچکی که در بین این کودکان کار دیده می‌شوند، صدمات روحی و روانی زیادی را متوجه مردم می‌کند.

قرائی مقدم همچنین خاطرنشان کرد: مردم نمی‌دانند که اغلب کودکان کار ایرانی نیستند و به همین دلیل این بی‌اطلاعی اثر سیاسی بدی بر روح و روان آن‌ها می‌گذارد و مردم می‌گویند که چطور کشوری مثل ما اینقدر کودک کار و خیابان دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان یک جامعه شناس موافق مسئله رد مرز کردن کودکان اتباع خارجی غیر ایرانی از کشور هستم و برای کاهش صدمات روحی و روانی مردم و همینطور صدمات سیاسی که متوجه کشور خواهد شد این موضوع هر چه زودتر باید تعیین تکلیف شود.

 

عملکرد نهادهای فعال در حوزه کودکان کار موفقیت آمیز نبوده است 

این جامعه شناس همچنین یادآور شد: بر اساس یک نظریه‌ای در مکتب اصالت وجود، ما با دیدن افراد ضعیف مثل کودکان کار غم آن‌ها را احساس می‌کنیم و غمگین می‌شویم و بنابراین معتقد هستم که کودکان کار اتباع خارجی که بيشترين تعداد کودکان کار را شامل می‌شوند، به کشور خود برگردند.

قرائی مقدم تاکید کرد: از آنجا که بسیاری از کودکان کار غیر ایرانی بدون خانواده خود به ایران می‌آیند و خانواده‌ای در اینجا ندارند و تعهدی برای آن‌ها وجود ندارد، به صورت یک سلول مخرب در جامعه انواع آسیب‌های اجتماعی مثل خرید و فروش موادمخدر، فحشاء و ... را در جامعه ایجاد کنند و به همین دلیل باید رد مرز شوند.

وی اضافه کرد: تعداد کودکان کار آنقدر زیاد شده که مسئولان دیگر نمی‌توانند ساماندهی کنند و باندهایی وجود دارد که از این کودکان سواستفاده می‌کنند و آن‌ها را مورد استثمار قرار می‌دهند و این آبروی حکومت و نظام را در خطر قرار داده است.

این جامعه شناس همچنین یادآور شد: اقدامات و طرح‌هایی که نهادهای مختلف مثل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی "ره"، شهرداری و ... تاکنون برای ساماندهی کودکان کار اجرایی کرد‌ه‌اند کافی و موفقیت آمیز نبوده و باید برای این کودکان با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند برنامه ریزی شود.

قرائی مقدم اضافه کرد: برخی از کودکان کار پدر و مادر دارند اما به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی خانواده به کار در خیابان روی می‌آورند و عده‌ای هم تک سرپرست و بدسرپرست همچنین بی‌سرپرست هستند و برای گذراندن زندگی در خیابان ها کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: وزارت رفاه و همچنین سازمان تامین اجتماعی باید به فکر کودکان کار باشند و اصلا معنی اصلی اینگونه نهادها یعنی رسیدگی به زندگی افردای است که سرپرست موثر ندارند و در واقع وظیفه دستگاه‌های مذکور رسیدگی به کودکانی است که آینده این کشور را می‌سازند و باید آن‌ها را تحت حمایت و آموزش قرار بدهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودکان کار شهرداری بهزیستی طالبان افغانستان تعداد کودکان کار جامعه شناس قرائی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدرضا اسدنژاد از آمار تصادفات جرحی و خسارتی در مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان آمار تصادفات طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: ۲۷۵ تصادف جرحی و خسارتی به وقوع پیوسته است که از این میان ۲۳۷ فقره خسارتی و۳۸ فقره جرحی بوده است که در پی وقوع این تصادفات ۴۳ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: تعداد هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو متخلف اعمال قانون شدند و تعداد ۸۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند.

کد خبر 6097079

دیگر خبرها

  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • آمار فاجعه بار: کاش ستاره بارسا برنمی‌گشت!
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه