Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از هسته‌های فناوری دانشگاه آزاد آذربایجان غربی کیت‌هایی برای تشخیص به‌موقع براق سرطان روده و تشخیص HPV شدند.

مهدی گلابی دیلمقانی، مجری طرح و مدیر یکی از هسته‌های فناور دانشگاه آزاد آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایسنا، تولید کیت‌های تشخصی برای بیماری سرطان را از زمینه‌های تحقیق این هسته فناور دانست و گفت: این کیت‌ها به صورت Rapid Test‌ و الایزا قابل عرضه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلابی دیلمقانی، کیت تشخیص بیماری سرطان روده را از محصولات تولیدی این شرکت دانست و در این باره توضیح داد: یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان سرطان‌های روده است و در حال حاضر کیت‌هایی که برای این منظور به کار برده می‌شود، از اختصاصیت کمتری برخوردار  هستند؛ از این رو با استفاده از این کیت‌ها زمانی قادر به تشخیص این بیماری هستیم که تومور تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: از این رو کیت دوگانه سرطان روده را تولید کردیم که کد اخلاقی آن نیز دریافت شده است.

به گفته این محقق، این کیت قادر است در کمتر از ۱۰ دقیقه با اختصاصیت ۹۵ درصد و بر اساس ژن‌های اختصاصی به صورت Rapid Test این بیماری را تشخیص دهد.

گلابی دیلمقانی با اشاره به تولید کیت‌های تشخیص بیماری HPV و سرطان رحم، گفت: این بیماری به صورت تصاعدی در حال افزایش است؛ ضمن آنکه به عنوان یکی از عوامل بروز نازایی محسوب می‌شود.

مجری طرح یادآور شد: روش‌های تشخیصی این بیماری تهاجمی و هزینه‌بر است؛ ولی ما کیت‌هایی با سرعت تشخیصی به‌هنگام را عرضه کردیم که می‌تواند در کمتر از ۱۰ دقیقه بیماری را تشخیص دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید کیت تشخیص سرطان روده رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامي سرطان روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...

به گزارش همشهری آنلاین، این بازیگر زهره حمیدی اظهار کرد که حالش خوب است و این روزها همچنان تحت درمان است.

حمیدی درباره بیماری‌اش توضیح داد: مدتی است به بیماری سرطان پانکراس مبتلا شده‌ام که یکی از سخت‌ترین بیماری‌های سرطانی است و تحت درمان هستم. به تازگی شیمی درمانی‌هایم به پایان رسیده و منتظرم تا اندازه پانکراس کوچکتر شود تا بتوانند پزشکان مرا جراحی کنند چون فعلاً انجام عمل خطرناک است. با دعای مردم مطمئنم که حالم خوب می‌شود. راستش فکر نمی‌کردم مردم عزیز انقدر مرا دوست داشته باشند. خدا را شکر می‌کنم که نسبت به گذشته حالم بهتر است. خیالتان راحت.

این بازیگر در پایان یادآور شد: ویدیویی که به تازگی شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت از من روی تخت بیمارستان بازنشر شده مربوط به سه ماه گذشته بود که کمی حالم خوب نبود اما خدا را شکر الان خیلی بهترم و حتی برای ضبط یک برنامه تلویزیونی در شبکه نسیم دیروز در استودیو حاضر شدم.

برای خانم بازیگر دعا کنید | فیلمی که از روی تخت بیمارستان منتشر شد کد خبر 848762 منبع: ایسنا برچسب‌ها سرطان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد