Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان بامداد ۱۳ خرداد پس از بالارفتن از در پارکینگ وارد بانک شده و سرقت خود را اجرا کرده‌اند. آنها پس از بریدن در ورودی با دستگاه هوابرش وارد محوطه صندوق‌ها شده و پس از ۱۲ ساعت با سرقت از ۱۶۸ صندوق بانک را ترک کرده بودند.
این در حالی بود که بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد اعضای این باند، همان سارقانی هستند که ۱۵ اردیبهشت امسال نیز وارد بانک تجارت شعبه بهار شده، اما از آنجایی که موفق نشده بودند دوربین‌ها و آژیر را از کار بیندازند، سرقت ناتمام مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه تحقیقات مشخص شد این سارقان سال گذشته نیز به بانک قائمشهر مازندران دستبرد زده و با تخریب دیوار وارد بانک شده و ۶۰۰ میلیون تومان اسکناس سرقت کرده بودند. اما متهمان خیلی زود بازداشت و روانه زندان شده بودند، با این حال پس از تحمل چند ماه حبس با وثیقه از زندان آزاد شده و نقشه سرقت بانک‌ها را طراحی کردند.
۱۰ متهم این باند در تهران و شهرهای اطراف و سه نفر از آنها در ترکیه بازداشت شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سردسته‌های این باند سه برادر به همراه یکی از اقوامشان بوده‌اند. در تحقیقات یکی از متهمان گفت: ما خانه‌ای را به‌صورت موقت و با مدارک جعلی در خیابان پیچ شمیران کرایه کرده بودیم. پاتوقی که به هر دو سرقت نزدیک بود و بعد از اجرای نقشه سرقت دوم، به پاتوق برگشتیم. وسایل سرقتی را روی تخت چیده و از آنها فیلم و عکس تهیه کردیم.
او ادامه داد: بعد به دو نمایشگاه اتومبیل رفته و با پرداخت ۱۸۰ سکه دو خودروی خارجی از دو نمایشگاه خریداری کردیم. به غیر از ۱۸۰ سکه، ۳۰۰ میلیون تومان از این پول‌های سرقتی را خرج کردیم. ۲۵۰ میلیون تومان را برای بدهی‌هایمان دادیم و ۵۰ میلیون تومان دیگر را هم به عمه‌مان به عنوان هدیه تولد دادیم.
متهم جوان گفت: مقداری از طلاهایی را که در فرودگاه کشف شده قرار بود بستگان و دوستانمان به عنوان طلاهای شخصی از کشور خارج کنند و مقدار دیگر را هم با کمک یک قاچاقچی از مرز خارج کنیم.
باتوجه به اینکه متهمان از وسایل سرقتی عکس و فیلم گرفته‌اند، تحقیقات برای علت این موضوع در حالی ادامه دارد که بررسی اظهارنامه مالباختگان و تطبیق آنها با اموال کشف شده نیز چند هفته‌ای زمان خواهد برد. 23302 کد خبر 1640774

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرقت از بانک بانک ملی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از دستگیری بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر آنان در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا اکبری با اشاره به اجرای مرحله اول طرح سراسری مبارزه با سارقان مغازه در کشور گفت:‌در جریان این طرح بیش از ۱۵۰ سارق و مالخر از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و بیش از ۱۵۰ فقره سرقت نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها اتفاق می‌افتد، گفت:  معمولا این سرقت‌ها از سوی سارقان حرفه‌ای صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز ما اولین مرحله از طرح مبارزه با سارقان مغازه در استان های سراسر کشور را به مدت سه روز متوالی در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری اجرا کردیم.

اکبری با بیان اینکه از حدود ۱۵۰ سارق و مالخر دستگیر شده، ۳۱ نفر مالخر و ۱۲۱ نفر نیز سارق بودند، گفت:  سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی ها و وجود اموال باارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت های مشابه همواره در کانون توجه سارقان است.  از جمله تاثیرگذارترین عوامل در گرایش و رویکرد به سرقت مغازه؛ کم توجهی مالباختگان به نکات ایمنی مانند نصب دزدگیر و آژیر خطر، وجود نقص در درها و قفل در ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاء های قانونی در برخورد با سرقت ، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و ... است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی مغازه در کاهش وقوع سرقت ارتباط مستقیمی دارد، به صاحبان مغازه‌ها توصیه کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دوربین های مداربسته، دستگاهای هشدار دهنده و ... می تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • حرف‌های سریع‌ترین سارق خودرو ایران
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟