Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد ۸۵ درصد آقایان در طول عمر خود درجاتی از ریزش موی سر را تجربه می‌کنند. از این رو، غول‌های داروسازی جهان تاکنون سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی بر روی یافتن دارو‌های ضدریزش موی سر انجام داده اند. هم اینک دارو‌های بی‌شماری در بازار موجود است که افراد می‌توانند بدون نسخه پزشک و به سهولت آن را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، کمتر کسی نسبت به عوارض جانبی این دارو‌ها آگاهی لازم را دارد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد داروی مشهور ضدطاسی سر موسوم به پروپشیا (Propecia) که با نام تجاری فیناستراید (Finasteride) به بازار عرضه می‌شود می‌تواند مردان را در خطر خودکشی قرار دهد. این دارو که به صورت قرص برای جلوگیری از ریزش موی سر مصرف می‌شود، پیش‌تر نیز هشدار‌های دیگری درباره مصرف آن دریافت کرده بود.

سازمان غذا و داروی آمریکا در گذشته اعلام کرده بود باید بر روی برچسب پروپشیا هشدار‌هایی درباره احتمال اختلال دائم در عملکرد جنسی (ناتوانی جنسی) و نیز بروز افسردگی در آقایان نوشته شود. با این حال، گزارش‌های جدید دریافتی از بیماران حاکی از آن است که از مشکلات پیشین، مصرف این دارو خطر خودکشی را در افراد افزایش می‌دهد.

در سال ۲۰۱۷ نیز شرکت مِرک، غول داروسازی آمریکا که این دارو را تولید می‌کند پس از تحقیقات متعدد انجام شده درباره عوارض جانبی دارو، هشدار‌های جدی از سوی مقامات بهداشتی دریافت کرده بود.

با این وجود، سازمان غذا و داروی آمریکا فروش این محصول را ممنوع اعلام نکرده است. این نهاد تاکید دارد گرچه شواهد متقنی درباره ارتباط میان این دارو و خودکشی در حال حاضر یافت نشده است، اما براساس گزارش متعدد بیمارانی که از این دارو استفاده کرده اند، باید بر روی برچسب دارو هشدار‌هایی در این زمینه چاپ شود.

شرکت مِرک نیز در واکنش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ما به طور تمام قد از ایمنی و تاثیرگذاری داروی پروپشیا حمایت می‌کنیم. با این حال، به همکاری با سازمان غذا و دارو برای یافتن بهترین راهکار برای بهبود ایمنی دارویی محصولات خود ادامه خواهیم داد.

در اوایل سال ۲۰۰۹ شرکت مِرک از دریافت بیش از ۲۰۰ گزارش از افسردگی مصرف کنندگان دارو ضدطاسی خود خبر داده بود. این افراد در گزارش خود اعلام کردند خودکشی یکی از تفکرات منفی رایجی بود که در زمان افسردگی ناشی از مصرف دارو آن را تجربه کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ریزش مو درمان ریزش مو سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد

به گزارش خبرآنلاین،این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

ایسنا در خبری نوشت:«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901432

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور