Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزالله عباسپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت نکردن اظهارنامه مالیاتی باعث محرومیت از معافیت مالیات به میزان ۳۶۰ میلیون ریال می شود، اظهار داشت: تلاش ما این است تا مودیان مالیاتی حداکثر تا پایان خردادماه اظهارنامه خود را ارایه دهند چرا که در غیر این صورت باعث محرومیت از معافیت و تضییع حقوق مودیان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسوول امور مالیاتی، صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع خود را به صورت یک جا تا پایان خردادماه نداشته باشند، میزان مالیات تعیین شده آنان حداکثر تا چهار ماه و به صورت اقساط دریافت می شود.

وی با بیان اینکه مودیان برای ارسال اظهارنامه های خود باید در نظام مالیاتی ثبت نام کنند، افزود: اگر نوع فعالیت انتخاب شده در زمان ثبت نام با فعالیت اقتصادی واقعی مودی مطابقت نداشته باشد، در واقع از دیدگاه سازمان امور مالیاتی مودی اظهارنامه تسلیم نکرده و مشمول جریمه خواهد شد.

عباسپور یادآور شد: در زمان شیوع ویروس کرونا و افزایش هزینه صاحبان مشاغل، میزان سهم سود مودی سال گذشته براساس آیین نامه موضوع ماده ۲۱۹ قانون مالیات های مستقیم، برای تعیین مالیات در صورت ارایه نکردن مدارک مورد نیاز، مالیات تشخیصی سال ۱۳۹۹ تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمد استان قزوین از محل دریافت مالیات تامین می شود، گفت: براساس مصوبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تخصیص اعتبارات استانی متناسب با تامین درآمدهای هر استان بوده و با توجه به اینکه درآمدهای استان طی سال گذشته براساس سهمیه تعیین شده، به طور کامل وصول شد، اعتبارات استانی نیز به طور کامل تخصیص یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تمرکز بر پرونده های مهم مالیاتی، رصد تراکنش های بانکی مشکوک و مقابله با شرکت های صوری در جهت مقابله با فرارهای مالیاتی، اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم و همچنین شناسایی مودیان جدید مالیاتی را از جمله موارد مهم در جهت تحقق ۱۱۱ درصدی درآمدهای مالیاتی سال گذشته این استان برشمرد.

عباسپور تاکید کرد: در این رابطه، ۳۴ پرونده مهم شرکت های تولیدی بزرگ استان را که واریزی مالیات خود را از سایر استان ها به انجام می رساندند مورد پیگیری جدی خود قرار داده ایم.

این مسوول مالیاتی اضافه کرد: بدون شک اصحاب رسانه نقش مهمی را در فرهنگ سازی عدالت مالیاتی برعهده دارند و اگر در این زمینه به نحو مطلوبی اطلاع رسانی صورت بگیرد و مردم نیز در جریان اهمیت پرداخت مالیات و نحوه هزینه کرد آن قرار بگیرند، شاهد همکاری بیشتر مودیان در این زمینه خواهیم بود.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور ایرنا مالیات استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور ایرنا مالیات سازمان امور مالیاتی کشور ایرنا مالیات استان قزوین امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های معتمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (3) ماده (5) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (6) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی