Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:12:09 GMT

شهریه مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۷۴۸۸

شهریه مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص شهریه دریافتی مدارس غیردولتی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه سال گذشته هستند.

سیدعلیرضا موسوی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان همه پایه‌های ابتدایی از نیمه دوم خرداد ماه در مدارس آغاز شده و پیش بینی می‌شود، برای سال تحصیلی جدید، ۱۸ هزار دانش آموز دختر و پسر کلاس اولی در مدارس استان ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان تا پایان مرداد ادامه دارد، اظهار کرد: در پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اولیا با حضور در مدارس مورد نظر خود می‌توانند فرزندانشان را ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه برای ثبت‌نام میان پایه‌ای نیازی به حضور والدین نیست و عملیات ثبت نام به صورت سامانه‌ای، انجام می‌شود، بیان کرد: سامانه طراحی شده ثبت نام برای میان پایه‌ای، دانش آموزان را پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت نام می‌کند.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پیش بینی ثبت نام قریب ۱۹۰ هزار دانش آموز در مدارس استان با احتساب نوآموزان پیش دبستانی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد پیش بینی می‌شود ۱۸ هزار دانش آموز پایه اولی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به لزوم ثبت نام دانش آموزان بر اساس محل زندگی و احراز و تایید مدارک محل سکونت دانش آموزان، بیان کرد: امسال با تمرکز زدایی قرار است پایگاه‌های ثبت نام مدارس نظر اولیا درباره ثبت نام را دریافت و با انتقال آن به ستاد ثبت نام استان، الگوهای مناسب برای هر شهرستان و منطقه در سال‌های بعد برنامه ریزی و اجرا کنیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: در صورت افزایش شهریه مابه التفاوت بعدا از اولیا دریافت می‌شود ولی در زمان ثبت نام هیچ شهریه اضافه‌ای نباید دریافت شود.

ضوابط پذیرش در مدارس شاهد و هیات امنایی

موسوی نژاد ادامه داد:  در مدارس شاهد نیز ثبت نام تابع مقررات خاص مربوط به ثبت نام دانش آموزان شاهد و ایثارگر و احتساب امتیازات طبق شیوه نامه مدارس شاهد خواهد بود و مدارس شاهد صرفا مجاز به دریافت مبلغ مصوب ابلاغی کمک سرانه طبق آئین نامه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نظارت دقیق ارزیابان و بازرسان بر عملکرد مدارس در زمان ثبت نام را زمینه ساز افزایش رضایتمندی عمومی از ارائه خدمات خادمین نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطر نشان کرد: مدارس هیات امنایی و دولتی هم هنگام ثبت نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها باید همه مدارس اعم از مدارس شهری، روستایی، عشایری و دولتی و غیردولتی را به طور دقیق و شفاف پوشش دهد، گفت: مدارس حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را هنگام ثبت‌نام دانش آموزان مدارس به ‌استثنای حق بیمه و کتاب را ندارند و مدارس غیردولتی نیز تنها براساس الگوی شهریه مصوب، می‌توانند شهریه دریافت کنند.

موسوی نژاد، عملیاتی کردن برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت و تحقق دقیق اهداف سند تحول بنیادین، از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است که باید با تلاش مضاعف در این مسیر حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری سنجش ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۵ هزار کودک پیش دبستانی، در استان آغاز می شود.

موسوی نژاد بر لزوم نوبت گیری در سامانه سنجش در هنگام ثبت نام پایه اول توسط مدیران مدارس، تأکید کرد و یادآور شد: اولیای نوآموزان باید با در دست داشتن برگه نوبت گیری، اصل شناسنامه نوآموز و والدین،کارت واکسیناسیون و یک قطعه عکس به پایگاه سنجش معرفی شده از سوی مدیر مدرسه، مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی كلاس اولي دانش آموزان شهريه مدارس ایسنا آموزش و پرورش خراسان جنوبی ثبت نام دانش آموزان مدارس غیردولتی موسوی نژاد مدارس شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت صبح امروز در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دوم کشیده شد که 21 اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات حساسیت بیشتری وجود دارد، اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله بین دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، لذا باید دقت لازم در مناظرات انجام شود. همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم درباره نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخذ رأی جایگزین شوند. با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهایی منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش‌بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود. با توجه به شرایط آب و هوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود گفت: از ساعت 8 صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رای فعال شوند. در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند. در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم رسانه‌ها با حضور فعال در این موضوع، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش یابد، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این زمینه کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند