Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم صبح امروز در دیدار سفیر اتریش در ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره قدردان مواضع خوب و مستقل اتریش بوده و ما این کشور را یک کشور فرهنگ‌محور و فناوری‌محور و اثرگذار در شرایط سیاسی و اقتصادی اروپا می‌دانیم.


وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، دوره جدیدی از روابط دو کشور مهم و اثرگذار شروع شده و امیدواریم توسعه این روابط، منجر به صلح، ثبات و امنیت در منطقه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به ظرفیت‌های استان در حوزه‌هایی مانند تولید، صنعت و معدن، فناوری، تجارت و حمل‌ونقل، علمی و دانشگاهی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و به سفیر اتریش پیشنهاد کرد زمینه ایجاد ارتباط و تعامل استان با یکی از استان‌های این کشور که دارای ظرفیت‌های مشترک با آذربایجان شرقی است، فراهم شود.

خرّم با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی مانع از شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های ما نشده است، گفت: ما با همه ظرفیت‌ها آمادگی داریم که مذاکرات خود را به قراردادهای عملیاتی و کاری تبدیل و چشم‌انداز خوبی از توسعه روابط را در یک افق مشخص ترسیم کنیم.

سفیر اتریش در ایران هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: استان آذربایجان شرقی به‌خاطر جغرافیا و تاریخ خود، از مزیت‌هایی برخوردار است که آن را از دیگر استان‌ها متمایز کرده و در طول تاریخ همواره اثرگذار بوده است.

وولف دیتریش هایم افزود: حدود 150 سال قبل، اولین کنسول‌گری اتریش در تبریز دایر شده بود و در آن مقطع، تبادلات علمی بین دو کشور در جریان بوده و اتریش در سده‌های گذشته همواره تلاش کرده تا روابط خود را با ایران حفظ و گسترش دهد.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً از حضور شرکت‌های اتریشی در ایران حمایت می‌کنیم، افزود: علاقه بسیار زیادی به گسترش تعاملات داریم و با نگاهی امیدوارانه به فضای مذاکرات، به افزایش همکاری‌‌های خود با ایران در همه زمینه‌ها فکر می‌کنیم.

سفیر اتریش همچنین با اشاره به برقراری خط پروازی وین- تهران و مذاکرات سفیر ایران در اتریش برای اتصال دو کشور از طریق خط ریلی، گفت: این علاقه‌مندی از طرف ما وجود دارد که تبریز را به‌عنوان دروازه ورود به ایران از طریق ریلی ببینیم و قطعاً این تعاملات می‌تواند برای هر دو طرف حائز اهمیت باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر اتریش در ایران استاندار آذربایجان شرقی عابدین خرم تبریز آذربایجان شرقی سفیر اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران

کنستانتینیو چیونگا در دیدار با مسئولان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به تراکتورهای۴۷ و ۷۵ اسب بخار تولیدی تراکتورسازی اشاره کرد و افزود: تراکتور‌های ایرانی از لحاظ کمی و کیفی فراتر از تولیدات بسیاری از کشور‌ها پیشرو در این صنعت است.

وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصر به فرد دانست و گفت: تولیدات دارویی ایران در زیمبابوه استفاده می‌شود که بسیار راضی کننده است.

وی روابط کنونی ایران و زیمبابوه را مطلوب دانست و اظهار کرد: این روابط باید در زمینه‌های اقتصادی بیش از پیش توسعه یابد.

کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش با رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور کشورمان نیز مذاکراتی داشته است. پیش از این تراکتورسازی ایران آمادگی ایجاد خط مونتاژ در زیمبابوه را اعلام کرده بود.

 تراکتورسازی ایران اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است و در زمان حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران