Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:50:23 GMT

مجموعه شش‌جلدی «آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۸۳۹۰

مجموعه شش‌جلدی «آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه شش‌جلدی «آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی» نوشته طاهره شاه‌محمدی و محمدمهدی سید ناصری توسط کتاب‌های قاصدک واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر با تصویرگری داخلی راهی بازار کتاب شد.

در این‌مجموعه مهارت‌هایی که هر شهروند برای داشتن زندگی بهتر در بافت اجتماعی لازم است را ساده و سرگرم‌کننده به کودکان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمین و امین؛ خواهر و برادری هستند که با دنبال کردن سوالات شأن و همراهی پدر و مادر، نکاتی که در تربیت اجتماعی هر کودک لازم است و از اولین اجتماع یعنی خانواده آغاز شده و به مرور به مهارت‌های آپارتمان‌نشینی، مدرسه رفتن، شهرنشینی و حضور در فضای مجازی می‌رسد را به کودکان ارائه می‌کند. همچنین در جلد ششم با معرفی حقوق یک کودک در اجتماع او را با این مقوله‌ی مهم آشنا می‌کند.

امید است این مجموعه بتواند در بالا بردن کیفیت زندگی فردی و اجتماعی کودکان گام مفید و مؤثری بردارد. بنابراین انتشارات ذکر با اهمیت دادن به این مسئله مهم، این شش عنوان را منتشر کرده است. هر چند در این راستا پژوهش‌های علمی با تکیه بر اصل آموزش کودکان و آشنایی همه اقشار جامعه با حقوق شهروندی لازم و ضروری است.

به طور کلی حقوق شهروندی را می‌توان به مجموعه قواعد حاکم بر روابط اشخاص در جامعه‌ی شهری تعریف نمود. حقوق شهروندی جز حقوق ذاتی و فطری انسان‌ها است. همچنین این حقوق غیر قابل انتقال و تجزیه‌ناپذیر است، به این صورت که عناصر آن لازم و ملزوم یکدیگرند. هر جامعه‌ای دارای قوانین و اصولی است که نیاز هست کودکان با آنها آشنا شوند. دستیابی به این حقوق و حقوق شهروندی می‌تواند در بهبود روند زندگی کودکان مؤثر باشد.

تربیت اجتماعی کودکان یکی از مهم‌ترین وظایف خانواده و نهادهای آموزشی است. همچنین پرورش ابعاد اجتماعی کودکان باعث عملکرد بهتر ذهنی، عاطفی و روانی آنها می‌شود. وقتی فرهنگ‌سازی به صورت یک فرآیند از سنین کودکی آغاز شود، می‌توان منتظر اثربخشی عمیق آن در آینده بود.

مجموعه شش جلدی داستانی و آموزشی «حقوق و فرهنگ شهروندی» برای کودکان، با شمارگان ۱۰۰۰ جلد منتشر شده است.

کد خبر 5512593 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: حقوق شهروندی انتشارات ذکر معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی تازه های نشر ترجمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد سعدی سید محمود دعایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات سروش انتشارات سوره مهر روزنامه اطلاعات انتشارات به نشر انتشارات راه یار موسسه اطلاعات حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر انتشارات قلمداران جنوب ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران یادآور شد: این مجموعه شامل ۱۸۸ شعر سپید می باشد که با مقدمه سید بشیر علوی در ۲۳۳ صفحه، طراح جلد سپیده شیرکو و صفحه آرا پری ناز شیرکو منتشر شده است.

مسعود عرب زاده از ویژگی های این اثر پرداخت و گفت: صورخیال جوهر اصلی و عنصر ثابت شعرهای معصومه افکار آزاد است که به فور در این مجموعه نیروی تخیل دیده می شود و ارزش و اعتبار شعر را دو چندان می کند.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: از این شاعر کتاب های آفتاب بر شانه دریا، نغمه های یا کریم، رزهای سپید من، از من، منِ دیگری برون خواهدزد قبل از این چاپ شده است.

کد خبر 6093155

دیگر خبرها

  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود